جمعه 10 فروردين 1403   18:42:09

(مهار تورم، رشد تولید)

print

مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی تأکید کرد:

لزوم رعایت آیین نامه وبگاه‌ها توسط مراکز عملیاتی

  • خلاصه :مدیر فناوری اطلاعات دفتر تبلیغات اسلامی ضمن تأکید بر لزوم رعایت آیین نامه‌ها توسط مراکز عملیاتی، از رصد وبگاه‌های دفتر تبلیغات اسلامی به همت کمیته وبگاه‌ها خبر داد.

به  گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی (تبلیغ نیوز)، سید حسن هانی در گفت ‌و گو با خبرنگار ما با اشاره به انسجام‌بخشی به قوانین سایت‌ها و وبگاه‌های دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: توجه معاونت‌ها و مراکز عملیاتی دفتر تبلیغات اسلامی به آیین‌نامه‌های حوزه فناوری، به خصوص آیین نامه وبگاه‌ها موجب می شود، سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با نظم و انسجام بیشتری ایجاد و نگهداری شوند.

وی گفت: بر اساس مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات دفتر ضوابط و مقررات خاص جهت ایجاد و نگهداری وبگاه‌ها، کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی تدوین گردیده، که ضمن فعالیت‌های انجام شده در فضای مجازی دارای انسجام و یکپارچگی بیشتر و مطابق سیاست‌های اعلامی باشد. همچنین، توانایی نظارت و رصد بهتری نسبت به این گونه فعالیت‌ها انجام گیرد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در این آیین نامه نسبت به لزوم رعایت مالکیت مادی و معنوی دفتر، تأکید بر تعیین مسئول محتوایی و فنی از سوی مرکز هزینه برای هر نوع پایگاه در فضای مجازی تصریح گردیده است که نقش ستاد در این‌باره، فقط سیاستگذاری و نظارت کلی بوده و مراکز عهده‌دار عملیات نگهداری، بارگذاری  محتوا و توسعه فنی و فرآیندهای پایگاه مراکز مستقل می باشند.

وی اضافه کرد: لزوم رعایت استانداردهای فنی سایت‌ها بخصوص مسائل امنیتی از دغدغه‌های اصلی بوده و لازم است مراکز هزینه با هماهنگی مسئولین فناوری خود، با استفاده از زیرساخت‌های آماده دفتر و یا زیرساخت‌هایی که با مجوز ستاد اخذ می‌شود، نسبت به راه اندازی این پایگاه‌ها اقدام نمایند.

هانی با چالشی خواندن تعدد سایت‌های مرتبط با دفتر اظهار داشت: تعداد بالای سایت‌ها دفتر شاید از یک منظر نشانگر حضور پررنگ‌تر در فضای مجازی باشد اما این تعدد باعث مشکلاتی چند در نگهداری و به‌روزرسانی شده که متاسفانه برخی از سایت‌ها در زمان مناسب تمدید دامنه نشده، یا اینکه برخی از سایت‌ها ماه‌ها از آخرین بارگذاری آنها گذشته است، در حالیکه حضور در فضای مجازی باید به‌روز، غنی و مخاطب‌پسند  باشد در غیر اینصورت باعث انفعال مخاطبان خواهد شد. همچنین مناسب است مسئولین این پایگاه‌ها به صورت دوره‌ای گزارشات عملکردی پایگاه‌های خود را در اختیار مدیران دفتر قرار دهند.

وی با اشاره به ضرورت به‌روزرسانی و همگام سازی وبگاه‌ها گفت: همگام‌سازی وبگاه بسیار مهم است و اگر قرار باشد وبگاهی داشته باشیم که به‌روزرسانی نشود، چنین تلقی شده که اصلاً نیازی به آن نبوده و یا اینکه سایت، جزء مجموعه‌های ذاتی و عملیاتی آن مرکز نبوده است. همچنین خاطرنشان کردند: اگر قرار است وبگاهی راه‌اندازی شود، بایستی مالکیت آن به نام دفتر تبلیغات اسلامی باشد، در غیر این صورت، نباید در ردیف اخذ بودجه قرار گیرد، زیرا دچار چالش خواهد شد؛ به همین خاطر، باید نحوه ارتباط سایت‌ها با دفتر مشخص باشد.

مدیر فناوری اطلاعات مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان با بیان اینکه باید شأنیت دفتر تبلیغات اسلامی در وبگاه و سایت‌های زیرمجموعه حفظ شود، خاطرنشان کرد: یک وبگاه، حیثیت و شأنیت سازمان در فضای مجازی خواهد بود و این شأنیت هم در مباحث فنی و هم محتوایی مطرح است و محتوا نیز غنا و تازگی را شامل می شود، به همین دلیل کمیته وبگاه‌ها در نظر دارد که طبق آیین نامه‌های دفتر این مسأله را رصد کند.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما