پنجشنبه 9 فروردين 1403   20:36:03

(مهار تورم، رشد تولید)

print

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

بیانیه گام دوم و سند پیشرفت در راستای مهدویت و نگاه به آینده هستی است

  • خلاصه :معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به دلیل اهمیت بحث انتظار و مهدویت تأکید کرد که بیانیه گام دوم و سند پیشرفت در راستای مهدویت و نگاه به آینده هستی است.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک‌زایی در افتتاحیه همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که الان دو سند بسیار مهم در کشور خودمان پیش رو داریم، گفت: یکی بحث الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و دوم بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی گفت: این دو بیانیه نگاه به آینده دارند و پرتوهایی از بحث انتظار هستند که بحث انتظار هم به آینده نگاه دارد؛ رهبر معظم انقلاب می‌ فرمایند ما به همه اسلام باید از دریچه انتظار نگاه کنیم.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: اسلام آمده تا بشر را به سعادت برساند بنابراین همه اسلام از دریچه انتظار قابل مشاهده است بنابراین انتظار تبدیل به یک محرک انگیزشی مثبت می‌ شود که به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب هم با انگیزه دینی و اسلامی نگاه کنیم و با سند پیشرفت هم با رویکرد دینی برخورد کنیم.

وی با اشاره به این که همه باید زمینه ساز ظهور منجی باشیم، افزود: جنبه دیگر اهمیت این بحث برای ما مربوط به بحث تمدن اسلامی می‌ شود، در فرمایشات رهبر معظم انقلاب بارها دیده می‌ شود که تمدن کامل اسلامی با ظهور تحقق پیدا می‌ کند و از سوی دیگر در پنج مرحله ترسیم شده برای تحقق اهداف اسلامی از سوی ایشان باز هم مرحله پنجم با فرمایشی که در باب ظهور دارند به همه می‌ رسند.

حجت الاسلام والمسلمین لک‌زایی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برخورد پژوهشی با موضوع مهدویت و انتظار اظهار داشت: پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی به جهت اهمیت این موضوع از مدت ها پیش وارد کار شده و این کار را به صورت علمی و تخصصی پیگیری می‌ کنند.

وی گفت: آیت الله امامی کاشانی نیز ده سال است که به موضوع مهدویت می‌ پردازند و تا کنون بیش از ده جلد کتاب در این باره تألیف کرده اند و ما افتخار می‌ کنیم که امروز در محضر ایشان است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که مؤسسه پژوهشی و فرهنگی انقلاب اسلامی نیز با این همایش همکاری خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: به هرحال موضوع بحث، مهدویت از منظر رهبر معظم انقلاب است و این مؤسسه نیز در این راستا کارهایی شایانی از حضرت آیت الله خامنه ای منتشر کرده است.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما