جمعه 10 فروردين 1403   14:57:41

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی خبر داد:

ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله خامنه ای»

  • خلاصه :دبیر علمی همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» از ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: مقالات برتر در قالب چهار جلد کتاب منتشر می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین حسین الهی نژاد در افتتاحیه همایش بین المللی «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» که به همت پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سالن شیخ طوسی این پژوهشگاه برگزار شد، با بیان این که باور و اندیشه مهدویت با مبانی قرآنی و روایی وعقلی و شهودی قابل تحلیل است، گفت: بر اساس داده های تاریخی، حوزه مهدویت در مقاطع مختلف از جمله حضور ائمه، غیبت صغری و غیبت کبری دچار فراز و فرودی جدی شده است.

وی گفت: این فراز و فرود در دو مقطع قبل از انقلاب و بعد از آن نمود ویژه ای دارد؛ اندیشه مهدویت در دوره انقلاب اسلامی ایران از نظر کمی و کیفی چنان رشد مضاعفی پیدا کرده که نمی توان آن را با دوره های قبل مقایسه کرد.

دبیر علمی همایش «نظریه انتظار در اندیشه آیت الله العظمی خامنه ای» با اشاره به این که رشد کیفی مهدویت در دوران بعد از انقلاب نیز فزاینده بوده است، تصریح کرد: مهدویت از حوزه اعتقادی به آموزشی و پژوهشی رسید و همین طور در عرصه مهدویت فضای پژوهشی مختلفی شکل گرفته و دانش پژوهان در سطوح مختلف در رشته مهدویت پژوهشی مشغول تحصیل و فارغ التحصیل هستند.

وی افزود: در دوره انقلاب اسلامی، همایش ها و نشست های گوناگون علمی و کرسی های نظریه پردازی در جای جای انقلاب اسلامی شکل گرفته است و آثار متعددی در این حوزه تألیف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد اظهار داشت: هرچه حوزه مهدویت بیشتر با قواعد عقلی، فطری و شهودی با مستندات فقهی و قرآن و متد علمی تحلیل شود، از فضای شعار زدگی فاصله گرفته و کمتر دچار چالش ها و آسیب ها می‌ شود.

وی با اشاره به انسجام و انتظام فکری رهبر معظم انقلاب در موضوع مهدویت گفت: به همین جهت فراخوان همایش با محوریت اندیشه ایشان در 11 محور و 100 ریز موضوع اعلام شد.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که بیش از 300 مقاله علمی به دبیرخانه همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: همچنین در راستای این همایش بیش از 20 نشست علمی برگزار کردیم که این 20 نشست در قالب یک جلد کتاب و مقالات برتر نیز در قالب چهار جلد کتاب منتشر شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما