تبليغات





















اخبار فرهنگی
آیت‎الله العظمی جوادی آملی(حفظه الله)
آیت‎الله العظمی جوادی آملی(حفظه الله)
آیت‎الله العظمی جوادی آملی: کاریکاتورهای اهانت‎آمیز دامی است که عاملانش در آن فرو می‎روند حضرت آیت‎الله جوادی آملی بیان داشتند: به کسانی که استکبار ورزیدند و به پیامبران استهزا ‎کردند متذکر می شویم به زودی در استهزای خودشان فرومی‎روند.
به گزارش  خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در  جلسه تفسیر سوره مبارکه «غافر» از سلسله جلسات درس تفسیر خود که در مسجد اعظم قم برگزار می شود با اشاره به انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام توسط نشریه فرانسوی، عاملان این عمل وقیحانه را ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران دانستند و اظهارداشتند: تمسخر و تکذیب پیامبران مساله جدیدی نیست این افراد در حقیقت ادامه دهنده همان کسانی هستند که خداوند در قرآن کریم از آنها به عنوان مشرکان و کافران نام برده است که آنها، پیامبر فرستاده شده از طرف خداوند را تکذیب و مسخره می‌کردند لذا هم اکنون نیز عاملان این قبیل اقدامات توهین آمیز، ادامه دهندگان راه مشرکان و کافران در تمسخر و تکذیب پیامبران هستند.
ایشان مجادله با پیامبر گرامی اسلام (ص)را ، مقابله با خداوند یکتا دانستند و خاطرنشان کردند: برخی در آیات الهی جدال میکنند و نسبت به قرآن بی مهری می ورزند که نشان دهنده سقوط این افراد هست، عاملان این جریان کاریکاتور و امثال کاریکاتور، خیال نکنند با پیامبر(ص) که یک شخص است، مجادله میکنند، بلکه در حقیقت با خداوند مقابله میکنند، اینان با آیه ی عظما ی الهی و آیات خداوند درگیر شدند و می جنگند و طولی نخواهد کشید که سقوط خواهند کرد.
معظم له در ادامه اذعان داشتند: آنان که در فرانسه یا غیرفرانسه از مرز انسانیت خارج می شوند و به پیامبر(ص) توهین می کنند باید بدانند او عدل و اخلاق مجسم است، او بشریت را به این مرحله رسانده است، هر جا حرف حق است از اسلام است، اگر پیامبران نبودند چیزی بدتر از جنگ‌های جهانی گرفتار جامعه انسانی می‌شد. اینها که تکذیب و مسخره می‌کنند همان کسانی هستند که در جریان جنگ‌های جهانی بیش از 80 میلیون نفر را کشتند، اینها همان کسانی هستند که در گوشه کنار عالم ، جنگ راه انداختند و لشگر کشی می‌کنند، اینها همان کسانی هستند که در فلسطین جنگ سی روز راه می‌اندازند، می‌کشند و خیالشان نیست.
این مرجع تقلید با اشاره به آیه 34 سوره مبارکه نحل، اظهار داشتند: خداوند در آیه 34 سوره نحل می‌فرماید« فَأَصَابَهُمْ سَیِّئَاتُ مَا عَمِلُوا وَحَاقَ بِهِمْ مَا کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُونَ؛ پس بدی های کردارشان ( گناهانی که مرتکب شدند) به صورت عذاب بر آنان در رسید و همان چیزی را که به مسخره می گرفتند آنان را فراگرفت.» این اهانت به پیامبر گرامی اسلام و کاریکاتور دامی است که خود اینها را به زودی در خود فرو می‌برد. مردم دنیا بدانند اینها که دم از تمسخر می‌زنند به هیچ عنوان دل‌شان برای حقوق بشر نمی سوزد چرا که خود اینها عامل جنایات بزرگی چون جنگ های جهانی اند.
حضرت آیتالله جوادی آملی بیان داشتند: در عین اینکه ما به علما، دانشمندان و اندیشوران و نخبگان و مردم غرب که هر چه دارند از عیسی(ع) و موسی(ع) دارند احترام میگذاریم، به کسانی که استکبار ورزیدند و به پیامبران استهزا کردند متذکر می شویم به زودی در استهزای خودشان فرومیروند.

منبع: خبرگزاری حوزه
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4302
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما