تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان
1402/2/21 پنجشنبه ضرورت داشتن نگاه تخصصی در ابعاد مختلف تربیت مبلغ دینی امام جمعه اصفهان گفت: در تربیت مبلغین باید نگاه تخصصی داشت و در عرصه های مختلف چون منبر، خطابه و... اقدام به تربیت مبلغ بکنیم چرا که این موضوع در عصر حاضر برای تبلیغ موثر دین بسیار حائز اهمیت است، این تصور اشتباه است که هر طلبه صرف درس خواندن حوزوی می تواند مبلغ و‌ خطیب تبلیغی و دینی شود.
آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ، در دیدار رئیس و جمعی از معاونان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: گرچه شاهد افزایش اعزام مبلغین در مناسبت های مختلف دینی به اقصی نقاط کشور و استان هستیم، ولی باید این تعداد متناسب با نیازهای کشور و استان، بیش از این مقدار شود.

وی با بیان اینکه همواره اعتقاد داشتم آموزش مبلغین توسط دفتر تبلیغات اسلامی و اعزام مبلغین به جهت وجود برخی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در شهرستان ها با سازمان تبلیغات اسلامی باشد، عنوان کرد: در استان اصفهان قریب به ۲۰۰ روحانی طرح هجرت بلند مدت مستقر حوزه علمیه وجود دارد که حقا ایثارگرایانه در حال خدمت هستند و کارکرد و اثرگذاری یک روحانی مبلغ مستقر قابل قیاس با مبلغین اعزامی به صورت موقت و مناسبتی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: در تربیت مبلغین  باید نگاه تخصصی داشت و در عرصه های مختلف چون منبر، خطابه و... اقدام به تربیت مبلغ بکنیم چرا که این موضوع در عصر حاضر برای تبلیغ موثر دین بسیار حائز اهمیت است، این تصور اشتباه است که هر طلبه صرف درس خواندن حوزوی می تواند مبلغ و‌ خطیب تبلیغی و دینی شود.

وی افزود: در جهان امروز که اقوام، گروه ها و زبان های مختلف از مردم وجود دارند ، به همان نسبت مبلغین دینی تخصصی مسلط به آن زبان ها و لهجه ها نیازمندیم، در کشور ایران تربیت مبلغ عربی، ترکی، بلوچی، کردی و... از ضروریات ترویج و‌توسعه دین و احکام دین است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برای انتخاب مبلغین فعال در فضای مجازی باید دقت بسیاری کرد گفت: چرا که لازم است مبلغین ضمن آموزش مهارت های لازم جهت ورود به این فضا، به مباحث علمی برای پاسخگویی به شبهات مسلط باشند.

وی ادامه داد: ورود طلاب و مبلغین متخصص به عرصه های هنری و رسانه ای در عصر حاضر امری شایسته و بایسته است، یکی از بی بدیل ترین عرصه های آموزش به نسل جوان، ورود به مباحث هنری و‌ گرافیکی چون  موشن گرافی ها است.

در ابتدای این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین احمدیان، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در عرصه ساماندهی و اعزام ۳۵گروه تبلیغی ، اعزام قریب به ۱۱۰۰ مبلغ در ماه رمضان امسال به اقصی نقاط کشور ، شناسایی و ساماندهی حدود۱۷۰مبلغ تخصصی، تقویت مرکز ملی پاسخگویی به مسائل شرعی ، تلاش برای بهبود وضعیت حق التبلیغ های پرداخت و گفت: یکی از عرصه های فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رونق دهی به مباحث آموزش های کاربردی و مهارت ویژه مبلغین است.

تمرکز و توجه به مباحث هنری،رسانه ای و مبلغ فضای مجازی از دیگر سیاست های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بوده که براین مبنا بالغ بر هزار مبلغ در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند، که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن ساماندهی این مبلغین و تقویت آنها، در زمینه تولید محتوا های مناسب و به روز و یا بازنشر و‌ توزیع محتواهای ساخته شده توسط طلاب  به مبلغین کمک می کنیم.


مشاهده پایگاه خبری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان


 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 409
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما