تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
نشست آداب مناظره و روش های صحیح پاسخ به شبهات
1399/8/29 پنجشنبه به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین؛ نشست «آداب مناظره و روش های صحیح پاسخ به شبهات» برگزار شد مهدوی در نشست آداب مناظره و روش های صحیح پاسخ به شبهات، گفت: در شبهه شناسی باید به اصل و ریشه مسئله توجه کرد و پرداختن به شاخ و برگ ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ممکن است باعث رشد و افزایش شبهات جدید شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین، نشست «آداب مناظره و روش های صحیح پاسخ به شبهات» با ارائه مجید مهدوی، استاد حوزه و با حضور تعدادی از طلاب سطح سه و چهار گرایش کلام اسلامی برگزار شد.

مهدوی در این نشست علمی، ضمن بیان اینکه مباحث پاسخ به شبهات باید در دو شاخه شناخت شبهه و مبانی آن و پاسخ زیبا به شبهه دنبال شود، گفت: در بخش اول یعنی مباحث بنیادین لازم است بر منطق کاربردی به طور کامل مسلط باشیم و در یک کلمه آداب مناظره، همان منطق کاربردی است.

وی تأکید کرد: در شبهه شناسی باید به اصل و ریشه مسئله توجه کرد و پرداختن به شاخ و برگ ها نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه ممکن است باعث رشد و افزایش شبهات جدید شود.

در ادامه استاد با ذکر مثال های کاربردی از شبهات موجود در حیطه امامت، حجاب، آزادی، اختیار و ...، اظهار داشت: پس از بررسی مفردات و تصورات باید به قضایا و رابطه موضوع و محمول در زمینه شبهه شناسی پرداخت.

این نشست همزمان به صورت مجازی برای سایر طلاب مورد استفاده و قابل دسترسی قرار گرفت.


مشاهده در خبرگزاری حوزه
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 638
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما