تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام، سرپرست اداره کل امور فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1399/4/1 يكشنبه مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: مهم‌ترین نیاز جامعه امروز، تبلیغ مهرورزی براساس دین است حجت‌الاسلام اهتمام با بیان اینکه در تبلیغ دین باید پیوست رسانه ای وجود داشته باشد گفت: مهم‌ترین پیامی که در تبلیغ دین جامعه امروز به آن نیاز دارد، تبلیغ امیدواری و مهرورزی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حامد اهتمام در گفت و گویی در خصوص اهمیت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: گسترش دین خدا در گرو تبلیغ است و از این رو قرآن کریم وظیفه اصلی پیامبران را تبلیغ دین بیان کرده است در سوره مبارکه عنکبوت خدای متعال می فرماید: وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه  تبلیغ در اینجا درمقابل پروپاگاندا یا تبلیغات سیاه است که در تبلیغات سیاه برای رسیدن به اهداف مادی و اغفال مردم استفاده می شود اظهار داشت: تبلیغ دین، یعنی تبلیغ بر اساس فطرت ها و دعوت به خوبی هاست.

وی اضافه کرد: در تبلیغ دین باید دو محور مهم را مورد توجه جدی قرار داد و نکته اول شناخت دین است، شناخت دین اهمیت بسیاری در تبلیغ دارد چرا که قرار است پیام روشن از معارف دین و شاخص‌های آن برای تعالی بشریت تبین  شود.

وی عالم بودن به مسائل و موضوعات زمان را دومین نکته عنوان و تصریح کرد: در روایات تاکید شده است کسی که علم، توجه و بصیرت کافی به مسائل روزمره جاری در زندگی نداشته باشد؛ توانایی پاسخگویی را ندارد و همین یکی از نکته هایی هست که متاسفانه بخشی از مروجان دین به دلیل نداشتن آگاهی وشناخت درست از مسائل و نیازهای واقعی مردم، نتوانستند جایگاه رهبری فکری جامعه را به دست بیاورند؛ اما مهم‌ترین پیامی که تبلیغ دین جامعه امروز به آن نیاز دارد، تبلیغ امیدواری و مهرورزی است.

حجت‌الاسلام اهتمام با بیان اینکه تلاش و پشتکار از اصولی است که جامعه را به فلاح و رستگاری نزدیک می کند افزود: این تلاش و پشتکار به همت و مدد امیدواری به هدف منتهی می شود.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان متذکر شد: امروزه متاسفانه در تبلیغات سیاه وجهی از دین معرفی می‌کنند که دین توانایی مدیریت جامعه را ندارد و این ناکارآمدی از دین باعث نا امیدی در جامعه می‌شود که تاثیر منفی در تلاش و فعالیت افراد دارد.

وی با اشاره به اینکه آنچه در کلام نبوی روایت شده  این است که حضرت دین را بر اساس محبت معرفی فرمودند «هل الدین الا الحب» گفت: یکی از شاخض های تبلیغ دین باید بر محوریت محبت، دوست داشتن دیگران و مهرورزی محقق شود که با توجه به شرایط اقتصادی کشوربه پیام‌های دوستی، مهرورزانه و محبت آمیز نیاز داریم.

حجت‌الاسلام اهتمام اضافه کرد: همه ما انسان هستیم و همه ما جزء خانواده خدا هستیم و از این رو باید با محوریت دین، محبت ها را دو چندان کنیم و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع مواسات همدلی ها را افزایش دهیم، امیدواری ها را مضاعف کنیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت بن الحسن(عج) باشیم.

وی با اشاره به اثرات تبلیغ حضوری و چهره به چهره تاکید کرد: با توجه به وجود ابزارهای نوین ارتباطی لازم است در تبلیغ امتداد رسانه ی آن حفظ شود و باید در تبلیغ دین به پیوست رسانه ای آن توجه شود.

مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: در همین راستا با شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تجمعات، با حضور بیش از ۵۰۰ مبلغ توانمند در عرصه مجازی کار ترویج و تبین معارف دین را دنبال کرده ایم چرا که اعتقاد راسخ داریم در هیچ شرایطی تبلیغ دین تعطیل بردار نیست.


مشاهده در خبرگزاری شبستان

 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 606
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما