تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تراشیون
1398/10/26 پنجشنبه کارشناس مسائل تربیتی مطرح کرد: سرمایه‌گذاری عجیب غرب بر قهرمان‌پرستی نوجوانان/ کوتاهی مسئولان در ارائه الگو به نوجوانان کارشناس مسائل تربیتی مدگرایی و قهرمان پرستی را یک خصیصه در نوجوانان دانست و گفت: قهرمان های فیلمها و کارتونها امروز در مدارس و میان کودکان ما بسیار محبوب هستند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا تراشیون در گفت و گویی، اظهار داشت: فیلم ها و کارتون ها امروز در مدارس و میان کودکان ما بسیار محبوب هستند و دشمن بسیار بر روی این موارد کار می کند، اما متأسفانه ما در برابر آنها هیچ کاری نمی کنیم.

وی با بیان اینکه غربی ها سیاست های خود در حوزه های مختلف سیاسی و فرهنگی و اقتصادی را در ساخت عروسک و کارتون و فیلم دخالت می دهند، ابراز داشت: به طور مثال وقتی مسئولان اروپایی دریافتند که بانوان برای اینکه هیکلی شبیه به باربی داشته باشند، از باردار شدن امتناع می کنند، فوراً دستور ساخت عروسک باربی حامله تحت عنوان «باربی مادر می شود» را صادر کردند.


سرخوشی و نشاط غیر متعارف  ویژگی های مهم نوجوانان
کارشناس مسائل تربیتی سرخوشی و نشاط غیر متعارف را ویژگی های مهم نوجوانان دانست و ابراز داشت: یکی دیگر از نام هایی که برای دوره نوجوانی می گذارند، دوره برزخی است و معلوم نیست که فرد جوان است یا هنوز در دوران کودکی قرار دارد چراکه نوجوانی مرحله‌ای در میان این دو ایام زندگی تعبیر می‌شود و نگاه اطرافیان هم به یک نوجوان چنین است.

وی با انتقاد از عدم برنامه ریزی لازم آموزش و پرورش برای آموزشهای لازم به نوجوانان، اظهار داشت: تجربه نشان داده هرجایی که با نوجوانان برخورد مناسب و رفتار صحیح داشته ایم، بهترین نتیجه ها و بازخوردها را از آنان گرفته ایم اما متأسفانه خانواده‌ها نمی دانند که چگونه با نوجوانان رفتار کنند.


هویت خواهی؛ نیازی که باید در نوجوان برآورده شود
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون الگوخواهی و هویت خواهی را به عنوان دیگر ویژگی دوران نوجوان قلمداد کرد و اظهار داشت: ما الگوها و قهرمان های واقعی بسیار عالی داریم که در معرفی آنها به نوجوانان بسیار کوتاهی می کنیم و متأسفانه این وظیفه خود را اصلاً انجام نداده ایم.

کارشناس مسائل تربیتی با بیان اینکه اگر یک مادر در خانه غذا درست نکند، اعضای آن خانواده به ساندویچ وغذای بیرون پناه می برند، ابراز داشت: جای سهم الگودهی به نسل جوان در نظام بودجه ریزی کشور کاملاً خالی است و این یک نقیصه به شمار می رود.


برتری جویی می تواند نوجوان را به استقلال در ابعاد مختلف برساند
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با اشاره به حس برتری جویی در نوجوانان، تصریح کرد: برتری جویی می تواند نوجوان را به استقلال در ابعاد مختلف برساند و ما باید بگذاریم تا این حس پرورش یابد، اما بعضاً حتی جلو رشد این حس گرفته می شود.



مشاهده در خبرگزاری مهر















 






 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 257
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما