تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
1398/5/14 دوشنبه رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد: استدلال‌های عوام فریبانه هنری داعش برای جذب جوانان و مردم جهان حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به استدلال‌های عوام فریبانه داعش برای مردم جهان با استفاده از هنر گفت:امروزه «شیعه» باید مفاهیم دینی را در قابل هنر به دنیا عرضه کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در نشستی با موضوع تکفیر و رسانه که با حضور فعالان فضای مجازی، اظهار داشت: لازم است به این سمت و سو حرکت کنیم که مفاهیم ارزشمند دینی و عقیدتی را در قالب هنر به دنیا  ارائه دهیم به نوعی  که این پیام به قدری زیبا و غیر مستقیم به مخاطب القا شود که‌ آن را احساس نکند.

وی افزود: این درست همان کاری است که سینمای غرب با ساخت فیلم‌های معنویت‌گرا انجام می‌دهد اما مشکل ما این است که وقتی وارد دنیای هنر می‌شویم، آن‌قدر به فرم و ظاهر می‌پردازیم که از محتوا و پیام غافل می‌مانیم.

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما نیز باید همگام با دنیا در این زمینه حرکت کنیم تا از آنها عقب نمانیم، بیان داشت: ما اکنون در دوره پساداعش هستیم و این گروه به لحاظ ظاهری شکست خورده است اما مشکل اساسی ما این است منتظر هستیم تا این جریان دوباره رشد کند و با آن مقابله کنیم و در واقع علاج واقعه قبل از وقوع نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که داعش ظهور کرد، بسیاری معتقد بودند این گروه اعتقاداتی ندارد و به کف روی آب می‌ماند، هیمه‌ای از خار است که آتش گرفته، اوج می‌گیرد و سپس تمام می‌شود، ولی آنها در واقع دارای عقایدی بودند که با آن افرادی در دنیا را فریب دادند.


استدلال‌های عوام فریبانه داعش برای جذب جوانان و مردم

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی افزود: حرف داعش این بود که تمام عالم در جاهلیت مطلق به سر می‌برد و اگر به دوران قبل از اسلام جاهلیت می‌گویند، چون قتل و خونریزی و فساد وجود داشت، آیا دوران معاصر که بر اثر دو جنگ جهانی ۶۵ میلیون نفر کشته شدند و در حال حاضر تجارت جنسی بعد از تجارت تسلیحات و مواد مخدر سومین تجارت پر سود و نامشروع محسوب شده و برده‌های جنسی تربیت می‌شوند، جاهلیت نیست؟، و کدام جوانی است که جذب این استدلال نشود.

وی اضافه کرد: داعش می‌گفت در قرآن چهار ویژگی شامل تبرج الجاهلیه، حاکمیت الجاهلیه، عصبیت الجاهلیه و حمیت الجاهلیه برای جاهلیت ذکر شده است که هر چهار ویژگی امروز وجود دارد، پس تمام عالم در جاهلیت است و دو راه بیشتر وجود ندارد، یا باید از جامعه جاهلی به جامعه اسلامی هجرت کرد یا اینکه جهاد انجام داد؛ هجرت که نمی‌توان کرد، چون جایی وجود ندارد و تمام عالم در جاهلیت است؛ بنابراین تنها راهی که باقی می‌ماند، جهاد است تا بتوان مردم را از جاهلیت نجات داد.


سوء استفاده جریان های انحرافی از هنر برای تبلیغ دین دروغین خود

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: داعش مدعی ایجاد امت بود و فیلمی ساخت به نام «کسر الحدود» یا «شکستن مرزها» تا نشان دهد در اسلام نژاد معنا و مفهوم ندارد که پیام جذابی به حساب می‌آید؛ جوانی که سال‌ها در غرب مورد تحقیر قرار گرفته، وقتی می‌بیند ابوبکر بغدادی کنار یک افغانی یا مالایی ایستاده و هیچ فرقی میان آنها نیست، امت ایده آل را همین امت مورد ادعای داعش دانسته و جذب این جریان می‌شود.

وی با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده که ما به نقد این عقاید بپردازیم ویا اینکه منتظریم این جریان از جای دیگری دوباره سر برآورد که در واقع نیز  سر برآورده است، گفت:  امروز سه استان «قندوز»، «کنر» و «بدخشان» در شمال افغانستان در اختیار جریان ولایت خراسان قرار دارد که به مراتب شدیدتر از داعش عمل می‌کند و حافظ سعید رهبر این جریان زمانی که با داعش بیعت کرد، به خاطر تبرک یافتن پیوند میان داعش و طالبان چند شیعه را سر برید.


افغانستان مستعد گسترش جریانهای تکفیری است

حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی ابراز داشت: حتی طالبان معمولی مانند امثال شهیدالله با این جریان در حال جنگ هستند تا اجازه ورود آنها به ایالت‌های شرقی افغانستان را ندهند؛ با این همه تنوعی که در افغانستان وجود دارد، آیا این کشور مستعد رشد و گسترش جریان‌های تکفیری و افراطی نیست؛ مسلما هست و چه کسی غیر از ما باید به تقویت همگرایی در افغانستان کمک کند؟.

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان داشت: جوانی که از طریق فضای مجازی بیشترین اطلاعات را کسب می‌کند، آیا برای خواندن کتابی ۳۰۰ صفحه‌ای وقت می‌گذارد؟، خیر مسلما اصلا ذهنش آماده این کار نیست؛ ذات مفاهیم انتزاعی این‌گونه است که انسان را جذب نمی‌کند و ذهن انسان ذاتا حس‌گراست، بنابراین باید مفاهیم انتزاعی را در قالب‌های هنری ارائه دهیم تا قابل عرضه باشد؛ ما واقعا مردم نجیبی داریم که با وجود همه جذابیت‌های فضای مجازی، پای سخنرانی‌ها و منابر می‌نشینند.


تفکر وهابیت بر لبه پرتگاه قرار دارد

وی با بیان اینکه وهابیت اکنون بر لبه پرتگاه قرار دارد، گفت:  اکنون جهان اسلام با بحران معنا روبروست، من وقتی در کشورهایی مثل هند و پاکستان با افراد وابسته به جریان سلفی مواجه شدم آنها را سردرگم یافتم.

حجت الاسلام علیزاده ابراز داشت:  ما که چهل سال از انقلابمان گذشته است و تمام بحران‌ها را پشت سر گذاشته و مقاومت کرده‌ایم، آیا نمی‌توانیم دکترینی را در قالب‌های جذاب ارائه دهیم، جهان امروز مشکلی به نام سبک زندگی خانواده دارد، ما برای  رفع این مشکل چه کرده‌ایم، ما مواد خام زیاد داریم و باید آنها را در قالب‌های نو ارائه دهیم  چراکه جهان امروز تشنه آن است.


به دلیل رشد تفکر شیعه در جهان، هجمه بر علیه آن گسترش یافته است

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با طرح این سوال که چرا برخی‌ در جهان تا این میزان  از شیعه می‌ترسند، گفت: تفکرشیعه عقلانیت و متن را در کنار هم قرار داده و معجونی ساخته که می‌تواند مشکلات را  رفع کند، برخی افراد معتقدند که این تفکر در جهان در حال منکوب شدن است در حالی که قضیه برعکس است به دلیل رشد شدید  تفکر شیعه، هجمه علیه آن زیاد است.

وی ادامه داد: امروز چه اتفاقی رخ داده که فکر تکفیر کاملا به محاق رفته است، یعنی همان تفکری که جهان اسلام زمانی تصور می‌کرد با وجود آن می‌تواند در مقابل غرب ایستاده و عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند، امروز به این نتیجه رسیده که جز تکه تکه ساختن جهان اسلام هیچ فایده‌ای ندارد و دنبال نظریه‌ای جدید است؛ آیا ما ولایت فقیه یا سبک زندگی اسلامی و شیعی را در قالبی جذاب به دنیا ارائه داده‌ایم؟.

علیزاده تصریح کرد: امروز در دورانی به سر می‌بریم که شاید هیچ وقت دیگر به دست نیاید، از یک طرف تمام «ایسم‌ها» کنار رفته و نتوانسته‌اند پاسخگو باشند، بحران اخلاقی بشر به اوج خودش رسیده و همه دنبال معنای نویی هستند.


جریان‌های تکفیری و افراطی به محاق رفته‌اند

وی با بیان اینکه  امروز عرصه برای شیعه باز شده است، ابراز داشت:  در دورانی که جریان‌های تکفیری و افراطی به محاق رفته‌اند، باید ضمن نقد و هجوم به آنها، رویکرد اثباتی و ایحابی خودمان را نیز ارائه دهیم.


مشاهده در خبرگزاری مهر
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 300
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما