تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف
1398/5/13 يكشنبه آیا قتل و کشتار بسیاری در قیام امام زمان(عج) اتفاق خواهد افتاد؟ کارشناس مذهبی گفت: روایاتی که قتل و کشتار را به امام زمان (عج) نسبت می‌دهند، فاقد اعتبار و دارای ضعف سندی هستند و برای تخریب چهره حضرت صاحب الامر و قیام ایشان جعل‌شده‌اند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین جواد حیدری در گفت‌وگویی، در پاسخ به این شایعه که آیا امام زمان علیه‌السلام، برای پیشبرد اهداف خود انسان‌های زیادی را خواهند کُشت؟ اظهار کرد: با توجه به عظیم بودن قیام امام زمان(عج) و به‌ منظور برطرف کردن موانع، دشمنی‌ها فتنه‌ها، وقوع قتل و کشتار در این قیام الهی، حتمی است به طوری که در آیه 193 سوره بقره دستور داده شده، « وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَ یَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ…»؛«و با آن‌ها پیکار کنید! تا فتنه (و بت‌پرستی، و سلب آزادى از مردم،) باقى نماند؛ و دین، مخصوص خدا گردد...»

این کارشناس مذهبی ادامه داد: همچنین در خصوص کشتارهایی که بعد از قیام حضرت اتفاق می‌افتد، روایات فراوانی توسط مخالفان جعل‌شده تا چهره‌ پر از نور و رحمت، ایشان را مخدوش کنند به طوری که امام رضا(ع) می‌فرمایند «...الْإِمَامُ الْأَنِیسُ الرَّفِیقُ وَ الْوَالِدُ الشَّفِیقُ وَ الْأَخُ الشَّقِیقُ وَ الْأُمُّ الْبَرَّةُ بِالْوَلَدِ الصَّغِیر...»؛« امام، همدمی رفیق، پدری دل سوز، برادری برابر،(بسان) مادر مهربانی نسبت به فرزند خردسالش است...».

وی هدف از قیام امام زمان(عج) را گسترش عدل و برچیدن ظلم بر اساس سنت پیامبر اکرم(ص) مطرح کرد و اشاره داشت: این هدف با قتل و کشتارهای فراوان سازگاری ندارد که در همی خصوص عبدالله بن عطاء مکی می‌گوید، از امام صادق(ع)، در مورد سیره و روش امام مهدی(عج) پرسیدم؛ آن حضرت در جواب فرمود: «یَصْنَعُ کَمَا صَنَعَ رَسُولُ اللَّه صلی الله علیه و آله »؛«همان‌طور که رسول خدا عمل کرد عمل می‌کند».

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با شنیدن صحبت‌های حضرت، بعضی با دیدن معجزات و کرامات حضرت، در زمره‌ یاران ایشان درمی‌آیند و حضرت با عده‌ی اندکی که سردمداران کفر و نفاق می‌باشند و به مقابله با حضرت می‌پردازند، جهاد خواهند کرد به طوری که در دعای ندبه می‌خوانیم «أَیْنَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ، أَیْنَ هَادِمُ أَبْنِیَةِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاق»؛«کجاست شکننده ابهت و عظمت تجاوزکاران؟کجاست درهم کوبنده بناهای شرک و دورویی؟».

این استاد حوزه و دانشگاه در جمع‌بندی صحبت‌های خود گفت: سیره‌ امام زمان(ع) ،سیره‌ پیامبر اکرم(ص) هست که «رحمة للعالمین» بودند و در برابر ظالمان و طاغوت‌ها با شمشیر عدل و حق، مبارزه خواهند کرد و روایاتی که قتل و کشتار را به حضرت نسبت می‌دهند فاقد اعتبار و دارای ضعف سندی هستند و برای تخریب چهره حضرت جعل‌شده‌اند.


مشاهده در خبرگزاری فارس
 




 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 345
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما