تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
1398/5/6 يكشنبه رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم: «وهابیت» بیشترین استفاده از فضای مجازی را دارد/ القای شبهات مهم‌ترین ابزار جریانهای انحرافی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی، رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: فرقه وهابیت امروزه بیشترین استفاده ممکن را از فضای مجازی در راستای جذب مخاطب و دستیابی به اهداف انحرافی خود دارد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در نشستی با موضوع تکفیر و رسانه که با حضور فعالان فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: مدل‌هایی که تمامی جریان‌های انحرافی اعم از برون‌دینی و درون‌دینی امروزه برای عرضه عقاید خود به کار می‌گیرند با گذشته کاملاً تفاوت پیدا کرده است، به طور مثال تصوف که زمانی در خانقاه‌ها فعالیت می‌کرد، امروز شبکه‌های ماهواره‌ای را راه‌اندازی کرده است.

وی افزود: همچنین جریانی مانند «اُشو» با مرکزیت «پونا» و جریان‌های «مراقبه محور» حدود ۱۰۰ شبکه ماهواره‌ای فقط در هند داشته و حتی غرب را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند؛ بنابراین استفاده از فضای مجازی به امری بسیار ساده در میان جریان‌های انحرافی تبدیل شده است.


وهابیت بیشترین استفاده از فضای مجازی را دارد

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه وهابیت که جریانی واپس‌گرا و ارتجاعی است و همه چیز را بدعت می‌داند، امروز بیشترین استفاده را از فضای مجازی به عمل می‌آورد، ابراز داشت: این جریان سه سال پیش، ۵۰۰ نفر را در دانشگاه مدینه استخدام کرد تا چگونگی فعالیت در فضای مجازی را به آنها آموزش دهند.

وی ادامه داد: داعش گروهی است که همه چیز را بدعت می‌نامد، ولی مجله‌ای به نام «دابِق» منتشر می‌کند که آن‌قدر از حیث ظاهری زیباست که انسان را به تعجب وامی‌دارد؛ در واقع شبکه‌هایی که جریان‌های افراطی برای تولید محتوای رسانه‌ای راه‌اندازی کرده‌اند، بسیار بزرگ و پیشرفته است و بیشترین فرایند جذب افراد از طریق همین شبکه‌ها انجام می‌شود.


عصر سخنرانی و زبان مکتوب رو به پایان است

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: عصر مکتوب رو به پایان است و امروز باید با زبان هنر حرف زد که جریان‌های افراطی در این زمینه به خوبی عمل کرده‌اند، مثلاً اسامه بن لادن و دوستانش در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ قرن گذشته برای بسیج افراد در اروپا چند چمدان نوار همراه داشتند که صدای خود را در آنها ضبط کرده بودند و این صداها همه جا شنیده می‌شد.

وی اضافه کرد: شبکه‌هایی که در زمینه وهابیت فعالیت می‌کنند، اگر بخواهند مفاهیمی نظیر توسل را تخریب کنند، در قالب فیلمی داستانی این کار را انجام می‌دهند؛ آن گاه اگر ما بخواهیم با متن و سخنرانی بر مخاطب تأثیر بگذاریم، امکان ندارد و جواب نمی‌دهد.

علیزاده موسوی تصریح کرد: بعضاً گفته می‌شود وهابیت در مناطق مرزی کشور ما فعالیت دارد و در سایر مناطق مشکلی وجود ندارد اما به این نکته توجه نمی‌کنیم که شبکه‌های ماهواره‌ای در همه جا قابل دریافت است.


مهم‌ترین ابزار و ویژگی جریان‌های انحرافی، استفاده از شبهات است

وی با بیان اینکه مهم‌ترین ابزار و ویژگی جریان‌های انحرافی، استفاده از شبهات است، گفت: شبهه به تعبیر امیرالمومنین (ع)، حق و باطل را با هم مخلوط کرده و باطل را شبیه حق جلوه می‌دهد.

رئیس میز تخصصی وهابیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: به طور مثال در این زمینه می‌گویند که «اگر شما معتقدید که خدا از رگ گردن به انسان نزدیک‌تر است، پس چرا سراغ قبور و زیارتگاه‌ها رفته و از آنها حاجت می‌خواهید؟»، ما می‌توانیم پاسخ این شبهه را در قالبی زیبا ارائه داده و نشان دهیم که زیارت قبور فقط مخصوص شیعه نیست و زیارتگاه‌های متعددی در دنیا وجود دارد که ارتباطی با شیعه ندارد و فقط ۷۰ مورد از این زیارتگاه‌ها را داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه تخریب کرد که ارتباطی با شیعه نداشت.


ساخت فیلم‌های معنویت گرا ترفند غرب برای القای مفاهیم به مخاطب

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ما این است که باید مفاهیم ارزشمند را در قالب هنر ارائه دهیم که کار سختی است، گفت: در واقع وقتی از سینمای هنری صحبت می‌کنیم، هدف این است که پیامی ارائه دهیم و این پیام باید آن‌قدر زیبا و غیر مستقیم به مخاطب القا شود که آن را احساس نکند، همان کاری که سینمای غرب با ساخت فیلم‌های معنویت‌گرا انجام می‌دهد.

علیزاده موسوی گفت: برای مثال آنها متوجه می‌شوند که انسان‌های امروزی به شدت به نیروی خیر و شر اعتقاد پیدا کرده‌اند، آن گاه برای انتقال این مفهوم فیلمی به نام «ارباب حلقه‌ها» را می‌سازند که جذاب و جالب توجه است و تمام علائم و ویژگی‌های شیطان‌پرستی را به تصویر می‌کشد.

وی گفت: بدین ترتیب متوجه می‌شویم که درست است که دغدغه انسان‌ها را درک کرده‌اند، ولی این دغدغه را آن‌طور که مدنظر خودشان است، سامان می‌دهند اما مشکل ما این است که وقتی وارد دنیای هنر می‌شویم، آن‌قدر به فرم و ظاهر می‌پردازیم که از محتوا و پیام غافل می‌مانیم.


مشاهده در خبرگزاری مهر






 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 338
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما