تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت‌الاسلام و المسلمین حامد اهتمام، سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت‌الاسلام و المسلمین حامد اهتمام، سرپرست اداره کل فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/3/28 سه‌شنبه در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین اهتمام؛ طرح تشکیل نخستین شورای عالی تبلیغ استان تشریح شد حجت الاسلام اهتمام به تشریح ابعاد و اهداف طرح تشکیل نخستین شورای عالی تبلیغ در استان اصفهان با همکاری و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای مختلف فرهنگی تبلیغی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا در اصفهان، تبلیغ هدفمند و برنامه ریزی شده به دور از موازی کاری و اثرگذار یکی از مهمترین مسائل در عرصه تبلیغ است، موضوعی که همواره نهادهای مسؤول در این زمینه برای تحقق ان در تلاش بوده اند و برنامه ریزی های مختلفی در این حوزه داشته اند و همواره یکی از دغدغه های مبلغان و سیاستگذاران عرصه تبلیغ هم افزایی و هماهنگی نهادهای تبلیغی بوده است.

هم افزایی و هماهنگی نهادهای تبلیغی مانع از موازی کاری و بی برنامگی در اعزام مبلغان و ارائه محتوای تبلیغی با توجه به نیازهای فرهنگی مذهبی هر شهر و روستا و منطقه می شود. از سوی امکان ارزیابی دستاوردهای فعالیت مبلغان و سنجش و بررسی بازخوردها را فراهم می سازد.

چندی پیش در دیدار حجت الاسلام اهتمام سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با حجت الاسلام اروجی رییس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ایده و طرح تشکیل شورای عالی تبلیغ استان اصفهان از سوی حجت الاسلام اهتمام مطرح و با استقبال حجت الاسلام اروجی مواجه شد. در همین راستا برای روشن شدن ابعاد این طرح به گفتگو با حجت الاسلام اهتمام سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پرداختیم.


تشکیل شورای عالی تبلیغ یک طرح ابتکاری است

حجت الاسلام حامد اهتمام سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه شورای عالی تبلیغ استان اصفهان با حضور نهادهای تاثیرگذار در بحث اعزام روحانی و آموزش های کاربردی مبلغان تشکیل می‌شود، گفت: شورای عالی تبلیغ استان یک طرح ابتکاری است که مرکز مدیریت حوزه علمیه، شورای ائمه جمعه و جماعات، بسیج طلاب، نهادی نمایندگی در دانشگاه، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از جمله نهادهایی هستند که در این طرح حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام اهتمام مهمترین هدف از تشکیل شورای عالی تبلیغ استان اصفهان جلوگیری از موازی کاری عنوان کرد و افزود: بنابر رصد انجام شده چون یک هماهنگی جدی و سیستماتیک بین نهادهای اعزام مبلغان در استان وجود ندارد ما در برخی محیط های تبلیغ تراکم مبلغ را شاهد هستیم و در برخی مناطق مبلغی مشاهده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: شورای تبلیغ بر اساس محیط و محل تبلیغ ظرفیت سنجی انجام می‌دهد و در شورا این بررسی‌ها مطرح می شود و مثلا مشخص می شود یک شهرستان نیاز به چه تعداد مبلغ دارد و نهادها بر اساس ظرفیتشان و تونایی شان مبلغ را اعزام می کنند، یعنی اعزام مبلغ مهندسی می شود.


نیازسنجی مناطق تبلیغی یکی از اهداف شورای عالی تبلیغ است

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به اهمیت نیاز سنجی مناطق در عرصه تبلیغ برای اعزام هدفمند مبلغان، تصریح کرد: در شورای تبلیغ ما به دنبال نیازسنجی های مناطق تبلیغی هستیم. اگر در این شورا مشخص شود مثلاً شهرستان خور و بیابانک در مسائل فرهنگی مذهبی اعتقادی اقتصادی و اجتماعی چه بحران ها و تهدیدها و فرصت هایی دارند ما می توانیم در اعزام مبلغ متخصص اینجا نقش آفرینی بهتری داشته باشیم.

حجت الاسلام اهتمام ارائه آموزش‌های تخصصی با توجه به نیاز مناطق را یکی از مزایای شورای عالی تبلیغ برشمرد و اظهار کرد: وقتی متوجه شدیم که در منطقه چه ظرفیت، تهدید و فرصت هایی وجود دارد، آموزش های متناسب با آن ارائه می شود و مبلغان با آمادگی و توانمندی بیشتر و بهتری به مناطق اعزام خواهند شد.

وی در ادامه افزود: بحث ارزیابی این سیستم شواری تبلیغ یک نوع هم افزایی در ارزیابی دارد، در سیاست جدید اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نگاه ما در ارزیابی و شناسایی توانمندی ها و خلاقیت ها و نوآوری هاست. در این طرح مبلغان توانمند شناسایی می شوند و می توان اینها را الگو گیری کرد و به دیگر مبلغان اطلاع رسانی کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در ادامه عنوان کرد: تهیه محتواهای تبلیغی از سوی نهادهای حاضر در شورای عالی تبلیغ یکی دیگر از نقاط قوت و ویژگی‌های این طرح است، نهادهای مختلف برای مبلغان خودشان یک محتوایی را آماده می کنند که می تواند در این زمینه نیز یک هم افزایی انجام شود. که در کاهش هزینه ها مؤثر است و هم در غنا بخشی به محتواها می‌تواند اثرگذار باشد.


امتداد تبلیغ یکی از دستاوردهای شورای عالی تبلیغ است

حجت الاسلام اهتمام با تأکید بر ضرورت استمرار داشتن تبلیغ در مناطق مختلف، تصریح کرد: امتداد تبلیغ یکی از مسائلی است که در شورای عالی تبلیغ به دنبال آن هستیم، ما اعتقاد داریم تبلیغ باید مستمر باشد و فقط در مناسبت ها مانند ماه رمضان و ماه محرم محدود نشود، وقتی این شورا تشکیل شود نهادها با همکاری هم با بودجه و امکانات و ظرفیت های موجود در محیط های تبلیغی می توانند مستمراً اعزام داشته باشند. چون آنجا قبلاً رصد و نیازسنجی شده و آموزش داده شده و می توانند به این سمت حرکت داشته باشند.

وی یکی از برنامه‌ها و اهداف شورای عالی تبلیغ را تشکیل گروه های تبلیغی ذکر کرد و گفت:  امروزه اثرگذاری گروه های تبلیغی بر اعزام های انفرادی بر کسی پوشیده نیست، ما هرقدر بتوانیم به صورت گروهی و تشکیلاتی در مناطق با محوریت و موضوعات تخصصی وارد شویم قطعاً تأثیرگذاری ما چند برابر می شود.

حجت الاسلام اهتمام ادامه داد: ظرفیت و ضمانت اجرایی شورای عالی تبلیغ در شهرستان ها ائمه جمعه هستند، که هم جایگاه رییس شورای فرهنگ عمومی را دارند هم تعامل خوبی با مراکز حوزوی دارد و به کارگیری ظرفیت مدارس علمیه را داشته ابزار شورای عال تبلیغ برای نیاز سنجی و پیگیری فرآیند اجرایی برنامه‌ها، ائمه جمعه هستند که دستگاه‌های مختلف نیز با ایشان همکاری دارند.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خاطرنشان کرد: یک مسأله هم رصد کردن فعالیت های تبلیغی است که غیر از ارزیابی می‌باشد، چون ارزیابی مربوط به خود مبلغ است و رصد پیرامون مسأله تأثیرگذاری فعالیت و کار مبلغ است، یعنی بررسی شود با حضور این مبلغ چه جریان هایی در آن شهرستان شکل گرفته و چه خدمات اجتماعی محقق شده و دستاوردهای فعالیت هر مبلغ در یک منطقه به چه صورت بوده است.


هم افزایی دستگاه ها و مسؤولان برای تشکیل و فعالیت شورای عالی تبلیغ استان اصفهان

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم در شورای عالی تبلیغ این است که محتوای تبلیغی که توسط مبلغان تولید می شود در فضای مجازی و امتداد رسانه ای آن انجام می‌شود و این محتوا در ان فضا منتشر و به دست مخاطبان خواهد رسید.

حجت الاسلام اهتمام با اشاره به فعالیت‌های مستمر و مجدانه اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای تشکیل شورای عالی تبلیغ، اظهار کرد: برای تشکیل این شورا با سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه، اوقاف، ستاد امور مساجد و ائمه جمعه جلساتی برگزار شده و هفته آینده با آیت الله طباطبائی نژاد امام جمعه اصفهان جلسه ای در همین راستا برگزار و این موضوع مطرح و کار دنبال می شود.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به حضور مبلغان در مناطق سیل زده به منظور یاری رسانی به هموطنان سیل زده و اجرای برنامه ای فرهنگی تبلیغی، عنوان کرد: تجربه این کار به صورت موقت در بحث کمک به سیل زده ها انجام شد و تمام نهادهای فرهنگی و تبلیغی در بحث امداد فرهنگی توانستیم با یک هم افزایی تأثیرگذاری و خدمت بیشتر و جلوگیری از موازی کاری و کاهش هزینه ها را داشته باشیم.

وی به اهمیت توجه به نقش آفرینی بانوان در عرصه تبلیغ اشاره کرد و گفت: رایزنی با مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برای پیوستن به این شورا در حال انجام است، در امر تبلیغ تمام توجه ما به آقایان است در حالی که ظرفیت بالایی از طلاب تحصیل کرده و موفق در عرصه تبلیغ در خانم ها وجود دارد که باید به خوبی از آن استفاده کرد، بخشی از این ظرفیت‌ها جلساتی است که در محافل خانگی در حال شکل گیری و برگزاری است و شورای عالی تبلیغ در این امر ورود خواهد کرد.


مشاهده در خبرگزاری رسا


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 398
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما