تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
بازدید طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین از موزه هلال احمر
بازدید طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین از موزه هلال احمر
1398/2/21 شنبه بازدید طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین از موزه هلال احمر به منظور آشنایی با فعالیت های هلال احمر، خواهران طلبه مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از موزه جمعیت هلال احمر استان اصفهان بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، صادق گلی، مسئول موزه هلال احمر استان اصفهان در حاشیه بازدید طلاب این مؤسسه با اشاره به اینکه هلال احمر یک سازمان مردم نهاد و قدیمی است که در کشورهای دنیا شعبه ای با نام صلیب سرخ یا هلال احمر دارد، افزود: در ایران سابقه تاریخی هلال احمر به زمان قاجار باز می گردد.

وی در مورد انتخاب نشان هلال احمر در کشورهای اسلامی گفت: با پیوستن ایران و عثمانی به صلیب سرخ نماینده عثمانی به دلیل مسلمان بودن از معکوس پرچم خودشان استفاده می کند و از آن تاریخ هلال قرمز با زمینه سفید در کشورهای اسلامی نشان صلیب سرخ و با نام هلال احمر به کار میرود و این هم دلیل مذهبی ندارد و به پرچم عثمانی بر می گردد. 

مسئول موزه هلال احمر استان اصفهان گفت: هلال احمر در اصفهان در ابتدا با نام جمعیت نسوان از سال 1309 با کمک زنان شروع به فعالیت میکند، در ادامه با جمع کردن بچه های بدون سرپرست و تدسیس خوابگاه و حمایت از آنها به فعالیت ادامه میدهد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در حال حاضر در چند بخش فعال است و فعالیت محوری آن، امداد و آموزش کمکهای اولیه است که بر اساس یک ضابطه ای که هر خانواده باید یک امدادگر داشته باشد تلاش میکند آموزش را به حد عمومی واگذار کند‌.

گلی با بیان اینکه بر اساس قانون یکی از کارهای جمعیت هلال احمر این است که اردوگاهی به وسیله چادرهای برزنت و اسکان موقت نزدیک محل حادثه ایجاد کند اظهارداشت: در این اردوگاه درمانگاه، سالن اجتماعات، مسجد و دیگر تجهیزات در آن مستقر می شود. 


وی یادآور شد: افراد بالای 29 سال در بخش داوطلبان جمعیت هلال احمرعضو میشوند و دوره های امداد را میبینند و با ارائه مدارک به عضویت در می‌آیند.

گلی در ادامه به مددجویانی که دارای بیماری‌های صعب الاعلاج هستند اشاره کرد و افزود: با توجه به این که 500 خانواده تحت پوشش جمعیت است و پرونده پزشکی دارند، قبل از درمان و بعد از درمان در صورت تامین بودجه دولتی با ارائه فاکتور به آنها کمک میشود.

وی تاکید کرد: همچنین در این بخش خیرینی هستند که در تامین جهیزیه و دارو و درمان کمک می کنند و هزینه های دارویی و عمل جراحی با کمک آنها پرداخت میشود.



مشاهده در خبرگزاری شبستان




 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 265
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما