تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1398/1/28 چهارشنبه حجت الاسلام و المسلمین قطبی: جنبه جمهوریت را بیش از اسلامیت اجرا کرده‌ایم/ تمام قوانین کشور باید از قرآن استخراج شود رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: جمهوریت به معنای مردم‌سالاری و اسلامیت همان التزام به آموزه‌های دینی است و از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از آنکه بتوانیم جنبه اسلامیت را اجرا کنیم جنبه جمهوریت را اجرا کرده‌ایم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در نشست ویژه مسئولین و فعالان مراکز فرهنگی استان اصفهان به میزبانی بنیاد فرهنگی بقیه‌الله(عج)، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن سال قبل مصادف با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب را خطاب به مردم ایران صادر کردند که در دو ماه گذشته حدود ۵۴ مقاله علمی در خصوص این بیانیه تألیف شد که در سایت رهبر انقلاب موجود و قابل رویت است.

وی با اشاره به اینکه موضوع تمدن سازی را مقام رهبری در گذشته بیان کردند، افزود: موضوع تمدن سازی مسیر رسیدن به تمدن سازی اسلامی را مشخص می‌کند که در بیانیه گام دوم به آن اشاراتی شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه مسیر تمدن سازی شامل پنج قدم است، تصریح کرد: انقلاب سازی، نظام سازی، دولت سازی و جامعه‌سازی پنج مرحله تمدن سازی است و قدم اول که انقلاب سازی است به معنای ایجاد ساختارها و منش‌های حکومتی است.


جنبه جمهوریت را بیش از اسلامیت اجرا کرده‌ایم

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به اینکه هر حکومتی اهداف و آرمان‌هایی دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی بر اساس نقطه هدف استقرار دین و امر خدا شکل گرفت و اولین موضوع پس از شکل‌گیری انقلاب نظام سازی با ارکان اصلی یک کشور در کنار هم بود.

وی با اشاره به گفته‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم گفت: مقام رهبری فرمودند نظام‌های دیگر مانند کمونیستی و لیبرالی و... هیچ‌کدام برای ما مناسب نبود چون ساختار کشور باید اسلامی و دینی باشد که درنهایت باید یک مدل اسلامی دینی طراحی می‌کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) در حوزه نظریه‌پردازی نگاهی بسیار متعالی و بلند داشتند، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند نظامی که می‌خواهیم برقرار کنیم نظامی است که دو بال دارد و این دو بال همان جنبه‌های جمهوریت و اسلامیت است.

وی با بیان اینکه جمهوریت به معنای مردم‌سالاری و اسلامیت همان التزام به آموزه‌های دینی است، تصریح کرد: تا به حال نظام‌های جمهوری در دنیا وجود داشته اما نظامی که هم جمهوری باشد و هم اسلامی وجود نداشته است و این مدل جمهوریت در کنار اسلامیت ابداع امام خمینی (ره) بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به اینکه وقتی انقلاب شکل گرفت به دنبال نظام سازی رفتیم، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از آنکه بتوانیم جنبه اسلامیت را اجرا کنیم جنبه جهموریت را اجرا کرده‌ایم.

وی در تشریح این موضوع گفت: هنوز جمهوری اسلامی شکل نگرفته بود اما به آرای مردم احترام گذاشته شد و حتی قانونی که نوشته شد را به رفراندوم و انتخاب مردم گذاشتند که این همان جنبه جمهوریت یا مردم‌سالاری است.


۵ رکن دموکراسی در ایران به طور کامل اجرا می‌شود

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه جمهوریت بیشتر از ۸۰ درصد در جامعه اجرا شده است، اظهار کرد: دموکراسی پنج رکن دارد که همه این ارکان در ایران در حال اجرا شدن است در حالی که در بسیاری از کشورها حتی دو مورد آن هم اجرا نمی‌شود.

وی رکن اول دموکراسی را عمومیت آراء دانست و گفت: این بدین معناست که همه آحاد کشور اعم از زن و مرد، روستایی و شهری حتی در دورترین نقطه کشور حق رأی داشته باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی در خصوص دیگر ارکان دموکراسی اظهار کرد: تساوی آراء، آزادی رأی، فرصت برابر نامزدها و کاندیداها و صحت انتخابات همگی از پنج رکن دموکراسی هستند که در ایران به طور کامل اجرا می‌شود.

وی با ابراز تأسف از ناکافی بودن جنبه‌های اسلامیت نسبت به جمهوریت در کشور گفت: اگرچه در جنبه اسلامیت کارهای زیادی صورت گرفته اما آیا برای اسلامی بودن کامل یک جامعه تنها این اندازه که قوانین تصویب شده مغایر با شرع نباشد کافی است؟

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه دین‌شناسان و اسلام‌شناسان این اندازه از توجه به اسلامیت را ناکافی می‌دانند، تصریح کرد: تاکنون به این حد اکتفا کرده ایم که قوانین مغایر با حکم خدا نباشد و در قدم دوم باید قوانین بر اساس روح حاکم اسلامی به دست آمده باشد اما در اینجا بیشتر قوانین ما یا توسط نمایندگان مطرح و تدوین می‌شود و یا کپی‌برداری از قوانین دیگر کشورهاست.


گام دوم انقلاب هموارتر از گام اول است

وی با اشاره به اینکه تمام قوانین یک کشور اسلامی اعم از قوانین اقتصادی، شهرسازی، بانکداری و... باید از قرآن استخراج شده باشد، افزود: این قدمی است که باید در آینده به آن برسیم و مطمئن باشیم که همه امور جامعه الگوگیری از ابعاد دینی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی در خصوص گام‌های اول و دوم انقلاب تصریح کرد: گام اول انقلاب تبدیل حکومت ظالم به حکومت توحیدی بود و در قدم دوم باید همه نظام‌های قضایی، امنیتی و غیره بر اساس استوانه‌های اسلامی ساخته شود.

وی گام‌های بعد از نظام سازی را دولت‌سازی، جامعه‌سازی و تمدن سازی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را هموارتر از گام اول دانستند و ادامه راه را روان‌تر می‌دانند چراکه امروز در مرحله دولت‌سازی هستیم و از مراحل ابتدایی عبور کرده‌ایم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه دولت‌سازی به معنای شکل‌گیری ساختارها و خرده نظام‌های آموزشی، تربیتی، اقتصادی و امنیتی است، افزود: باید همه این خرده نظام‌ها را از اسلام استخراج کنیم زیرا بهترین تجلی‌گاه یک انقلاب دولت‌سازی است.

وی با بیان اینکه آرمان جهانی باید به سمتی برود که دین اسلام بهترین دین بداند، اظهار کرد: ما قرار است با ساخت یک جامعه اسلامی و آرمانی و متعالی در دنیا امید ایجاد کنیم و قلب انسان‌ها را از دورترین نقاط به اسلام منعطف کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به اینکه امروز در میانه راه تمدن سازی هستیم، گفت: متاسفانه در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی کنونی انواع مکاتب را می‌بینیم و این چندگانگی به این خاطراست که نتوانسته‌ایم مسیر نظام تربیتی را به طور اصولی مشخص کنیم در حالی که تنوع‌ها باید یک روح مشترک داشته باشد.


جوانان باید میدان را به دست گیرند

وی در خصوص نقش جوانان در جامعه اسلامی گفت: امروز مطالبه مقام معظم رهبری این است که باید جوانان میدان را به دست بگیرند زیرا همه دستاوردهای کشور مرهون علم و دانش و فناوری جوانان است و در هر حوزه‌ای اعم از هسته‌ای، پزشکی و فرهنگی و غیره این جوانان بودند که رتبه ایران را بالا بردند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: مقام معظم رهبری از جوانان اقدام فرهنگی را طلب می‌کنند و می‌خواهند جوانان میدان فرهنگی مساجد و کانون‌ها را به دست بگیرند چراکه اگر این مرحله را به دولت واگذار کنیم ظرفیت محدودی دارد و تولید فکر چندان در دستگاه‌های اجرایی شکل نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی با تاکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری جوانان اظهار کرد: جوانان نباید از نسل بعد از خود که نوجوانان هستند غافل شوند و باید به این نسل هم بصیرت بدهند چراکه نوجوانان را باید به دنبال خود در پذیرش مسئولین انقلاب کوشا کرد در غیر این صورت نمی‌توان انقلاب را در سال‌های بعد به دست آن‌ها سپرد.


مشاهده در خبرگزاری ایمنا
 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 139
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما