تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/12/18 شنبه حجت الاسلام و المسلمین قطبی: دفتر تبلیغات اسلامی تأمین کننده نیازهای فکری نظام است رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: دفتر تبلیغات اسلامی نهادی است که از یک جهت حوزوی و برخاسته از متن حوزه است و از طرف دیگر یک نهاد انقلابی و پشتیبان نظام اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی در جمع طلاب موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین اذعان داشت: در سند چشم انداز و بیانیه ماموریت دفتر، این موضوع منعکس شده است که دفتر، تامین کننده نیازهای معرفتی و منابع انسانی نظام است.

وی با بیان این که مأموریت اصلی دفتر، تربیت منابع انسانی مورد نیاز جامعه و همچنین تأمین پشتوانه های فکری مورد نیاز نظام است گفت: به عنوان مثال، ماموریت تبلیغ دینی و نظام¬های کلان کشور به سازمان تبلیغات واگذار شده و دفتر تبلیغات اسلامی با تربیت مبلغین، عقبه تئوریک نظام است. 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در جلسه اخیر مسؤلان دفتر تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری، روح حاکم بر مباحث ایشان این بود که دفتر باید گروه های موثر اجتماعی را پیدا کرده و با دادن غنای فکری و فرهنگی آن ها را پشتیبانی کند و دفتر تبلیغات اسلامی به جای این که مستقیما درگیر اجرائیات شود، با شناسایی نسل ها و گروه هایی که درگیر اجرائیات هستند و میدان کار دستشان است، نیازهای معرفتی آنها را پیدا و تامین کند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی ادامه داد: به عنوان مثال معمارهایی داریم که می خواهند خانه و شهر  اسلامی بسازند، چه کسی باید به آنها بگوید که معماری اسلامی یعنی چه؟ اگر نظریه ای داده نشود به ناچار نظریه های غربی اجرا می شود. این گروه، گروه موثری است و کار آنها تقریبا 50 سال می¬ماند و اگر معماری اسلامی باشد 50 سال این خانه، اسلامی است و تاثیر مثبت دارد و اگر خانه ای با معماری غربی ساخته شود حدود 50 سال اثر منفی خود را در جامعه خواهد گذاشت.

وی گفت: نکته ظریفی که مقام معظم رهبری آن را بیان فرمودند این بود که منتظر نمانید آنها سراغ شما بیایند بلکه وظیفه و تکلیف شما است که حرکت کنید و بروید و آن ها را شناسایی کرده و محتوی و غنای فکری به آن¬ها بدهید.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شبکه سازی در فضای مجازی را لازمه رساندن محتوی به مخاطب در این فضا بیان کرد و گفت: فضای مجازی ارتباط و شبکه سازی را پیش روی شما باز می کند و برای انتقال غنای فکری باید شبکه سازی کنید و به نوشتن و چاپ کتاب اکتفا نشود. اصل حرف رهبر انقلاب این بود که خودتان باید محتوی را به دست مخاطب برسانید و لازمه آن این است که در فضای مجازی شبکه سازی کنید.

وی گفت: در بحث فضای مجازی به دو دلیل باید جلوتر از دیگران باشیم. یکی این که دستاورد ما قابل تکثیر  است و دلیل دوم این است که اصفهان از نظر فضای عمومی فرهنگی و اجتماعی زمینه فراهم تری دارد. به عنوان نمونه ارتباط ما با دانشگاه¬ها و رسانه و جامعه در اصفهان روان تر شکل می گیرد و ویژگی فضای مجازی این است که بخاطر تنوع مکانی مخاطب می تواند برندهای ما ملی باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین قطبی گفت: طلاب منابع انسانی ما هستند بدون این که ما آنها را استخدام کنیم بلکه با آموزش های لازم قابلیت و توانایی پیدا می کنند که به یک فرد موثر در نسلی از فضای مجازی جامعه تبدیل شوند که لازمه آن خلاق بودند در مجموعه است.

در پایان جلسه، رئیس دفتر تبلیغات با ذکر به این نکته که نسل نوجوان و جوان امروزی نسبت به نسل-های قبل شناخت و خلاقیت بیشتری دارد و گاهی ایده هایی از سوی آن ها مطرح می شود که ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است، به پرسش مطرح شده از سوی طلاب مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین پاسخ داد.



 مشاهده در خبرگزاری تسنیم

 


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 161
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما