تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
1397/10/27 پنجشنبه حجت الاسلام و المسلمین ابطحی: کسب علم و معرفت، تخلق به اخلاق الهی و تبلیغ سه امر جدانشدنی از منش طلبگی است حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی، مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در بازدید از مؤسسه آموزش عالی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: به درس خواندن و کسب علم اکتفا نکنید، اگر می خواهید هرآنچه خوانده اید در ذهنتان تثبیت شود از طریق تبلیغ، علم خود را نشر دهید.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی در دیدار با طلاب و کارکنان موسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین گفت: وجود انسان از بدو تولد با دو بُعد حیوانی و ملکوتی قرین است و تفاوت انسانها در نوع سرمایه گذاری بر این ابعاد است. برخی تنها به خوردن و خوابیدن و سایر غرایز خویش توجه می کنند و این امرمنجر به سقوط آنها از مقام انسانیت و تنزل در حد حیوانیت می شود.

وی ادامه داد: بعد ملکوتی و معنوی انسان تنها از طریق تلاش و کوشش شکوفا می شود و لازمه وجود یک طلبه تقویت این مساله است چرا که اگر طلبه فقط درس بخواند حتی اگر علامه هم شود مادامی که علمش را به عمل تبدیل ننماید نمی تواند از بُعد حیوانی خود فاصله بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی اظهار داشت: برهمه طلاب لازم و واجب است با تفحص در وجود خویش، صفات رذیله را شناخته و به مبارزه با آن بپردازند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود ابراز داشت: پرواز فقط مخصوص پرندگان نیست، بلکه نوع دیگری از پرواز روح را اهل معنا درک می کنند و مهمترین راه برای رسیدن به این مرتبه ترک گناه است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطر نشان کرد: با توجه به این که  تحصیلات در حوزه رایگان است، باید قدر این امکانات رایگان را بدانید و نتیجه تحصیل شما باید تبلیغ معارف الهی باشد. فعالیت تبلیغی را ازخودتان و محله خودتان شروع کنید و منتظر دعوت نمانید تا بدین وسیله دِین خویش را، به دین خود ادا کنید.

در حاشیه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین ابطحی از اساتید و مدرسان موسسه درخواست کرد تا قبل از شروع هر درس چند کلامی مباحث اخلاقی را برای طلاب ارائه شود تا به این هدف که تذکرات اخلاقی بتواند تاثیر مثبتی بر عملکرد آنها داشته باشد، محقق شود.


مشاهده در خبرگزاری حوزه



 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 176
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما