تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان، سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان، سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/10/23 يكشنبه حجت الاسلام و المسلمین شفیعیان: طلاب خواهر پس از فارغ التحصیلی، تبلیغ و ترویج دین را مورد توجه خود قرار دهند سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به ضرورت تخصصی شدن تبلیغ اشاره نمود و گفت: هر طلبه بعد از تحصیل علم، لازم است که به امر تبلیغ نیز توجه نماید چرا که فلسفه وجودی حوزه علمیه تبلیغات دینی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد شفیعیان در جلسه تبیین فعالیت گروه های تبلیغی که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین برگزار شد، گفت: تبلیغ امر گسترده ای است و فقط در منبر و سخنرانی خلاصه نمی‌شود و دایره تبلیغ از نوشتن کتاب و تدریس معارف دینی تا تبلیغ چهره به چهره و حتی اجرای برنامه های دینی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان را شامل می شود.

حجت الاسلام شفیعیان با اشاره به عدم توجه طلاب به امر تبلیغ بعد از اتمام تحصیل ،این موضوع را در  حوزه های علمیه خواهران نسبت به حوزه علمیه برادران پر رنگ تر دانست و اذعان کرد: در حوزه های علمیه برادران، تحصیلات تا درس خارج ادامه دارد و همین امر باعث می شود که برادران در حین تحصیل به امر تبلیغ نیز بپردازند، اما درصد زیادی از طلاب خواهر پس از فارغ التحصیلی از حوزه‌، توجه چندانی برای ورود به عرصه تبلیغات دینی و استفاده از این فرصت تبلیغی ندارند و این مطلب از آسیب های موجود در تحصیل خواهران طلبه در حوزه علمیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به تسهیلاتی که برای تحصیل در حوزه های علمیه برای خواهران در نظر گرفته شده، خواهران طلبه هم باید به این موضوع توجه جدی نموده و چشم انداز تحصیل خود در حوزه را ورود به امر تبلیغات دینی بدانند.

سرپرست اداره کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان همچنین اضافه کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، فضا و زمینه برای ورود طلاب برادر و خواهر به عرصه تبلیغ فراهم است و طلاب محترم می توانند نسبت به ثبت نام و تشکیل پرونده تبلیغی اقدام نموده و پس از اتمام دوره های کوتاه مدت آموزش عمومی مهارت های تبلیغی و انجام مصاحبه به طور رسمی وارد فضای تبلیغی شوند.

وی یادآور شد: در سال های اخیر فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی از حوزه تبلیغ فردی به سمت تبلیغ گروهی تغییر جهت داده و به همین دلیل ازگروه هایی که طرح نامه های خلاقانه و مرتبط با موضوعات مورد توجه دفتر ارائه نمایند ضمن ثبت سابقه فعالیت تبلیغی، از فعالیت های ایشان به صورت مادی و معنوی حمایت می کند. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروه های تبلیغی عمومی و تخصصی در دفتر تبلیغات با محوریت موضوعاتی همچون تحکیم خانواده، تربیت فرزند، کودک و نوجوان، عقاید و کلام مشغول به فعالیت های تبلیغی هستند. 

حجت الاسلام شفیعیان ادامه داد: بر خلاف گذشته در سال‌های اخیر فعالیت های دفتر به سمت مسئله محوری جهت یافته و موضوعات مبتلابه در جامعه با در نظر داشتن اولویت ها در سه حوزه آموزش، پژوهش و تبلیغ و ترویج مورد بررسی کارشناسان قرار گرفته و از بین این موضوعات اولویت ها انتخاب شده ومحور فعالیت‌های تبلیغی دفتر قرار گرفته است.

وی در پایان به وجود چهارقطب فکری و فرهنگی در دفتر تبلیغات اشاره کرد و گفت: قطبهای علوم اسلامی علوم انسانی، تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان ها و فرق انحرافی،نظام سیاسی اجتماعی اسلام و ایران و اخلاق خانواده و سبک زندگی پس از مطالعات و بررسی های دقیق و عالمانه در سطح کشور، در دفتر تبلیغات اسلامی تشکیل شده اند و با خرد کردن مسائل به موضوعات جزئی تر و انجام بررسی های علمی متعدد از طریق میزهای تخصصی هر موضوع، در جهت حل این مسائل در جامعه برنامه ریزی و اقدام می نمایند.


مشاهده در خبرگزاری حوزه






 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 109
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما