تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
روح الله بابایی، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
روح الله بابایی، معاون پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/9/25 يكشنبه در هفته پژوهش رونمایی شد؛ طرح تحول پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پس از رصد چالش ها و مشکلات مسیر پژوهش و شناسایی نقاط قوت و ضعف این امر مهم و حساس برای حل معضلات و پیشبرد اهداف پژوهشی طلاب، تدوین شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، روح الله بابایی با بیان این که گام اول تأثیر محیطی است، اذعان داشت: در این مرحله کلیه همایش ها، نشست ها و کارگاه های متناسب با رشته های کارشناسی، سطح3 و کارشناسی ارشد موسسه، در سطح کشور و استان، شناسایی و از طریق پیامک و پوستر و کانال موسسه(سروش) به اطلاع طلاب محترم رسانده می شود.

وی افزود: در این طرح با آگاهی ضمنی و مختصر از رویدادهای پژوهشی، شوق آفرینی و انگیزش پژوهشی برای شرکت در این برنامه ها افزایش یافته و میل درونی و کشش روحی افراد به سمت مباحث مورد علاقه بیشتر می شود.

بابایی گام دوم را کارگاه مهارت افزایی استفاده در منابع الکترونیک و پایگاه های اطلاعاتی(الکترو تحقیق) عنوان کرد و گفت: شاید نداشتن اطلاعات کافی، دلیلی مهم برای نداشتن اثر علمی باشد، با این فرض، آگاهی و اشراف بر یک مسأله یا موضوع می تواند سرچشمه پژوهش های برتر و عمیق تری باشد.

وی ادامه داد: در عصر کنونی با ابزارهای پیشرفته علمی و تکنیک های جمع آوری اطلاعات دیجیتال، مسیر تحقیق بسیار سهل تر و سریع تر شده است، لذا یادگیری فنون خاص استفاده از این ابزارها و شناسایی پایگاه های اطلاعاتی کمک زیادی در تحقق امور پژوهشی می نماید.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی به گام سوم که کارگاه های تدوین پایان نامه است اشاره کرد و گفت: اکثر طلاب سطح 3 برادران  اولین تجربه نگارش خود را در پایان نامه سطح 3  تجربه خواهند کرد و قبل از آن با نگارش یا پایان نامه آشنایی نداشته اند، این موضوع اهمیت خود را در مقایسه با واحد خواهران نشان می دهد که تجربه تدوین پایان نامه سطح 2 و شرکت در جلسه دفاع را داشته اند و بسیار آماده تر و با تجربه تر می باشند. رده سنی بالاتر، تأهل و اشتغال به تدریس یا شغل دیگر از مشکلات طلاب سطح3 برادران می باشد.

وی تصریح کرد: کارگاهی با هدف آموزش عملی پایان نامه نویسی، از انتخاب موضوع، بیان مسأله، سوالات اصلی و فرعی و... طراحی شده که توسط اساتید مجرب و دلسوز تدریس می شود.

بابایی کارگاه علمی استخراج مقاله از پایان نامه را چهارمین گام بیان کرد و گفت: از سال 1388  موسسه آموزش عالی علامه مجلسی(ره) دوره های کارشناسی ارشد خود را شروع کرده است و تاکنون بیش از 100 فارغ التحصیل با اثر علمی(پایان نامه) داشته است.

وی افزود: در هفته پژوهش کارگاه «ترنّم قلم» با هدف توانمندسازی دانش پژوهان برای تبدیل اثر علمی خود به مقاله علمی پژوهشی برگزار و در آن شیوه های نگارش مقاله به صورت عملی، مراحل تدوین مقاله، شناسایی مراحل ثبت اثر علمی و... تبیین می شود.

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی اذعان داشت: هدیه ویژه اولین دفاع در هر رشته گام پنجم می باشد که به منظور تشویق و ترغیب بیشتر طلاب موسسه در تدوین پایان نامه، اولین اثر دفاع شده در هر رشته به شرط کسب نمره 18 به بالا، شایسته تقدیر اعلام شده و هدیه ویژه موسسه را دریافت نمایند.

وی در پایان گفت: کسانیکه به هردلیل نتوانسته اند از پایان نامه خود دفاع نمایند، به شورای داخلی آموزش دعوت می شوند و در این شورا مسائل و مشکلات طلبه بررسی شده و راهکارها ی حل مسأله ارائه می شود و در صورت عدم ترتیب اثر، کمیسیون انضباطی تشکیل و رأی لازم صادر خواهد شد.


مشاهده در خبرگزاری حوزه








 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 137
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما