تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
1397/9/22 پنجشنبه در نشست علمی انقلاب اسلامی و تحکیم خانواده مطرح شد؛ تزریق نشدن دین به جامعه موجب افول ارزش ها در خانواده می‌شود عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تشریح اصول تحکیم خانواده در اسلام تأکید کرد: ریشه مشترک تمام آسیب ها اجتماعی، سست شدن اعتقادات و اخلاقیات در خانواده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسین بستان در نشست علمی انقلاب اسلامی و تحکیم خانواده که به همت پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده بود با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهل سال  از پیروزی انقلاب در حوزه خانواده چه اتفاقی افتاده و چه دستاورد هایی داشته ایم، اظهار داشت: اگر در شرایط عادی بودیم  و اگر کشور در این چهار دهه با بحران روبرو نبود  نمره به خانواده از بیست چه نمره ای بود، ده  بود و این نمره را از بیست حساب نکنیم، بلکه ده را از چهارده حساب کنیم.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: با این شرایط بحرانی حداکثر نمره چهارده است، چون با مشکلاتی که عامدانه و غیر عامدانه به سر خانواده آمده و توطئه هایی که وجود دارد، در این شرایط  اگر می خواستیم بهترین عملکرد را داشته باشیم،  باید نمره  چهارده می دادیم.

وی تأکید کرد: بنابراین باید با نگاهی متعادل تر  مسایل خانواده را ارزیابی کنیم و توقع نداشته باشیم که باید نمره بیست می گرفتیم ولی الان نمره ده گرفتیم.

وی با بیان غلبه رویکردهای سکولار در دانشگاه ها و مباحثی که با نگاه دینی و با گفتمان انقلاب اسلامی همراهی ندارد افزود: گسترده شدن مشاوره خانواده نشان دهنده اهمیت دادن به مسایل خانواده هست و خیلی ها ضرورت این مراجعه به مشاور خانواده را پذیرفته اند و به هر حال مسایل خانواده در یک مسیر پیشرفت قرار دارد. 

حجت الاسلام بستان درخصوص مسایل رسانه ای و تلویزیون و سینما تصریح کرد: این که رسانه های کشور به خانواده اهمیت می دهند و به عنوان یک مساله و موضوع مورد اهمیت هست و فیلم هایی می سازند، برنامه ها کارشناسی که تولید می شود برنامه های خوب و نشان دهنده آن است که مورد توجه و اعتناست و در قالب هنر آموزه های خوب و اخلاقی را ارائه می کنند. 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات سلبی و اقداماتی که  در جهت رفع مشکلات بوده خاطر نشان کرد: ما در فضایی حرکت می کنیم که مورد تهاجم دشمنان هستیم و خیلی از انرژی ما صرف شده تا مانع آن تهاجم ها شویم و همچنین الگوهای ضد خانواده در غرب زیاد شده و هر چه آنها پیشرفت کنند،  خانواده ضربه می بیند.

وی ادامه داد: از هر سه ازدواج یکی از آنها به طلاق منجر می شود  و در جامعه سی درصد طلاق وجود دارد و این در حالیست که  آمار طلاق عاطفی دو برابر طلاق است.

حجت الاسلام و المسلمین بستان با اشاره به اینکه  فضای جدیدی بعد از انقلاب حاصل شده که زنان به مشارکت های  سیاسی و حضور در جامعه روی آورده اند افزود:  همین حضور زنان در جامعه و اشتغالات تاثیر مستقیم بر خانواده دارد و سن ازدواج ها را بالا می برد و با فرزند آوری و تربیت فرزندان ارتباط تنگاتنگی دارد. 

وی تأکید کرد: بنابراین باید الگویی را معرفی کنیم که زن هم معلم و هم دکتر باشد و هم مادر و هم جایگاه خانواده را یک اصل بداند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه موانعی دیگری همچون  بهم ریختگی نظام اولویت ها و جابجایی اهم و مهم ها نشان دهنده سیاستگذاری های غلط در جامعه است تصریح کرد: متاسفانه جایگاه دین در جامعه ما تنزل پیدا کرده است و جامعه شناسان بحث سکولار و دین زدایی را مطرح می کنند که ریشه مشترک تمام این آسیب هاسست  شدن دین و اعتقادات و اخلاقیات در خانواده  است.

وی در پایان اظهار داشت:  وقتی به جامعه دین تزریق نشود، اصول و ارزش های  خانواده افول پیدا  می کند و  خانواده ها خیلی راحت تهاجمات فرهنگی را  می پذیرند و اصول را زیر پا می گذارند و اگر این اشکال بر طرف نشود، خیلی راحت همه ارزش ها و سرمایه هایمان را خراب می کنیم.


مشاهده در خبرگزاری شبستان


 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 229
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما