تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
تحقیق
1397/5/22 دوشنبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در حال برگزاری است؛ دوره روش‌ تحقیق کیفی ویژه اساتید راهنما، مشاور و داور حوزه های علمیه خواهران اصفهان مدیر گروه تبلیغی نوین پژوهانه دفتر تبلیغات اصفهان گفت: نخستین دوره روش تحقیق کیفی برای اساتید راهنما، مشاور و داور حوزه علمیه خواهران اصفهان در حال برگزاری است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خانم آبیار با تأکید بر لزوم برگزاری این نوع دوره‌ها برای اساتید پایان‌نامه‌های سطح 3 حوزه خواهران و تأثیرگذاری آن بر دانش‌افزایی آنها یادآور شد: تغییرات سریع اجتماعی، تنوع زیست جهان‌ها و رشد دانش میان رشته‌ای موجب شده است که روش‌های سنتی پژوهشی در عرصه مطالعات دینی کمتر پاسخگوی طلاب در عرصه‌ها و موضوعات جدید باشد. 

وی ضمن اشاره به دلیل برگزاری روش‌های تحقیق کیفی تأکید کرد: توصیف دقیق اوضاع و احوال یا مطالعه معانی ذهنی، تجربه‌های اجتماعی، فرهنگی، روایت‌ها و گفتمان‌ها باعث شده است که این دست از روش‌ها نسبت به روش‌های کمی سازگاری بیشتری با حوزه‌ها و پژوهش‌های دینی داشته و زمینه‌ساز تحولی جدید در پژوهش‌های مرتبط با دین در آینده نزدیک شود.

آبیار با اشاره به فرایند برگزاری این دوره گفت: در مرحله اول 70 نفر از اساتید دعوت به مصاحبه شدند که در نهایت با توجه به برخی از شاخص‌ها و احتساب نمرات کسب‌شده از 25 نفر آنها برای شرکت در این دوره دعوت شد.

مدیر برگزاری این طرح تأکید کرد: آشنایی با مبانی نظری و فلسفی پارادایم‌ها در علوم انسانی، تکنیک‌های جمع‌آوری اطلاعات، روش‌های تحلیل مضمون، گرداندد تئوری، پدیدارشناسی، تحلیل محتوا، تحلیل گفتمان و از مجموع نرم‌افزارهای کیفی، نرم‌افزار اطلس. تی( ATLAS.ti ) از مهمترین سرفصل‌های آموزشی این دوره است.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 342
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما