تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/3/27 يكشنبه رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در سواد مصرف جامعه دارند رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در سواد مصرف در جامعه دارند، گفت: رسانه‌ها می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در زمینه تکنولوژی و مصرف فرهنگی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در همایش تخصصی رسانه، تکنولوژی و مصرف فرهنگی با اشاره به موضوع این همایش اظهار داشت: از لحاظ اینکه مسأله سبک زندگی یکی از اتفاقات مهم جامعه ما به شمار می‌رود و همچنین از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و از سفارش‌های ایشان است، لازم بود که این موضوع به صورت جدی مورد بررسی قرار بگیرد، در این راستا دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان یک ماموریت به این موضوع نگاه کرد و به تشکیل میزگرد تخصصی سبک زندگی پرداخت.

وی ادامه داد: در پی این میزگردها و جلسات به موضوعی تحت عنوان "ضعف نامتعادل بودن مصرف کالاهای فرهنگی" رسیدیم که در منطق سبک زندگی این مسئله به عنوان مسئله اساسی انتخاب شد تا بدین وسیله مصرف‌کننده قدرت و توان گزینش‌گری بالاتری پیدا کند، شوق مصرف در آن زنده باشد، بهترین‌ها را انتخاب کند و تعادل را در مصرف بدست آورد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان پیرامون اینکه مصرف کننده چگونه می‌تواند به درجات فوق برسد، تصریح کرد: در این راستا یک سری فعالیت‌ از جمله نشست‌های گفتمان‌سازی، تولید محصولات فرهنگی نظیر فیلم و انیمیشن و غیره و همچنین کارهای مطالعاتی که خروجی آن کتاب‌های کاربردی خواهد بود در جامعه تعریف شده که به مرور در جامعه پدیدار می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی تمامی این فعالیت‌ها افزایش قدرت گزینش‌گری مخاطبان بوده و تمرکز بر این است که قدرت گزینش‌گری مصرف‌کنندگان افزایش یابد و به رشد سواد مصرف آن کمک کند. بدین وسیله مصرف‌کنندگان می‌توانند در این فضای بزرگ و تنوع محصولات به انتخاب و گزینش محصولات مورد نیاز خود بپردازند و در مصرف آن نیز تعادل داشته باشند.

حجت الاسلام قطبی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم درباره جایگاه رسانه‌ها در این موضوع بیان کرد: رسانه‌ها در حوزه کمک به افزایش قدرت گزینش‌گری مردم یعنی سواد مصرف در جامعه و همچنین داشتن وجه تمایز با سایر رسانه‌ها می‌توانند جایگاه ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند که این تمایز بعدهای علمی، عرفی بودن و یا مطالب ویژه نسل جوان را شامل می‌شود.

وی افزود: در قدرت گزینش‌گری یکی از نکات اساسی این است که وقتی مصرف‌کننده به سراغ انتخاب محصول می‌رود باید به مقایسه بپردازد و امتیازهای آن را پیدا کند، این در حالی است که در این زمینه اگر رسانه‌ها همانند یکدیگر باشند، گزینش معنایی نخواهد داشت.

سید بشیر حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما در این باره اظهار داشت: لازم است که از هم‌اکنون به بعد به مقوله بازی نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و بدانیم که نه تنها کودکان به بازی کردن علاقه دارند بلکه بزرگسالان نیز به این موضوع علاقه دارند و بازی کردن برای تمامی سنین جذاب و مناسب است.

وی تصریح کرد: در این دنیا که تولدهای گوناگونی اتفاق می‌افتد از زمان کودکی تا بزرگسالی رقابت‌هایی متنوع صورت می‌گیرد، این در حالی است که در حال حاضر شاهد کودکان اینستاگرامی در فضای مجازی هستیم که تاحدودی همه مردم در فضای مجازی با آن مواجه هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صداوسیما درباره فعالیت کودکان اینستاگرامی بیان کرد: ما شاهد نسلی پایین‌تر از 14 سال در فضای مجازی هستیم که به عنوان سلبریتی‌های کوچک فضای مجازی شناخته می‌شوند و کودک بعضی از هنرمندان نیز از این موضوع جدا نیستند.

 





برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

مشاهده خبر در خبرگزاری تسنیم




 

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 343
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما