تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
مجید شجاعی، رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
مجید شجاعی، رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/3/23 چهارشنبه رصد فرهنگی، زیربنای مدیریت استراتژیک فرهنگی است رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: اولین قدم در مدیریت استراتژیک فرهنگی، رصد وضعیت فرهنگی موجود جامعه و شناخت مخاطب به لحاظ نگرش‌ها، ارزش‌ها و هنجارهای حاکم بر رفتار او است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مجید شجاعی رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در گردهمایی مدیریت استراتژیک فرهنگی و در جمع مدیران فرهنگی مساجد استان اصفهان با اشاره به اهمیت رصد فرهنگی جامعه اظهار داشت: بسیاری از فعالان فرهنگی از وضعیت موجود جامعه باخبر نیستند، لذا نمی‌دانند از چه راهی می‌توان به نقطه مطلوب رسید، دین و داده های آسمانی وضعیت مطلوب خود و اجتماع را ترسیم کرده است و تشخیص وضع موجود نه بر عهده دین که بر دوش پیمایش های میدانی و متخصصین علوم اجتماعی است و هرچند بدانیم مقصد کجاست. ولی ندانیم که در کجا قرار داریم، نمی‌توانیم مسیر حرکت خود را مشخص کنیم؛ بسیاری از مواقع انحرافات ما از همین امر ناشی می‌شود و چون نقطه و مسیر حرکت مشخص نیست، فعالیت ما به ثمر نمی‌نشیند.

وی با تأکید بر اینکه اولین قدم در مدیریت استراتژیک فرهنگی، شناخت وضعیت موجود است، افزود: ابتدا باید بدانیم که مخاطب و گروه هدف ما دارای چه مشکلی است تا بتوانیم راه‌حل برایش تجویز کنیم؛ رصد فرهنگی به معنای شناخت مخاطب به لحاظ روحیات، نگرش‌ها، ارزش‌ها، هنجارها و رفتارهای او در تمام ابعاد است.

رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به چاپ و انتشار کتاب "رصد فرهنگی اصفهان" خاطرنشان کرد: این کتاب بر اساس پرسشنامه‌ای که توسط چند تن از اساتید جامعه‌شناسی، مدیریت و تبلیغ در اداره کل رصد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طراحی شده بود، شکل گرفت. این پرسشنامه توسط بیش از ۹۰۰ نفر از مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و فعالان فرهنگی تکمیل و نتایج آن بعد از تحلیل و بررسی در قالب کتاب "رصد فرهنگی اصفهان" چاپ و منتشر شده و در تیراژ محدود و محرمانه در اختیار مدیران تبلیغی استان قرار خواهد گرفت.

شجاعی ادامه داد: در این کتاب مسائلی همچون انحرافات عقیدتی و مذهبی مردم، سبک زندگی آنها، مسائل سیاسی و اجتماعی و فعالیت فرقه‌های انحرافی در مناطق تبلیغی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی در ادامه به ذکر برخی یافته های این پژوهش میدانی و تحلیل و بررسی این داده های آماری پرداخت.


 

 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 465
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما