تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی
1397/3/6 يكشنبه آیت الله مهدوی در سوگواره سرچشمه کوثر: وقتی شاعر، شعر خوبی می گوید، موید به روح القدس است امام جمعه موقت اصفهان در سوگواره سرچشمه کوثر گفت: حضرت خدیجه کبری با ثروت و سخاوت و نسل خود، عاملی در بقای اسلام شد. به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی. امام جمعه موقت اصفهان در سوگواره ادبی سرچشمه کوثر که به مناسبت فرا رسیدن رحلت ام المومنین، حضرت خدیجه کبری در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: من به لطافت و  کمالی که بر روح شاعر اهل بیت حاکم است، غبطه می خورم.

وی با اشاره به اینکه وقتی شاعر شعر خوبی می گوید، موید به روح القدس است، اظهار داشت: شعر سرودن در مدح اهل بیت نعمت بزرگی است و شکر سبب تثبیت و ازدیاد نعمت می شود و گرنه به جای شکر، عجب می آید.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان خاطر نشان کرد: حضرت خدیجه از جهت ثروت و سخاوت شریک علت محدثه و از جهت نسل شان علت مبقیه  اسلام هستند و وصیت دخترشان حضرت زهرا(س) مبنی بر مخفی بودن قبرشان نیز باعث بقای اسلام شده است.

وی بابیان اینکه قبر حضرت خدیجه(س) در مکه در قبرستان ابوطالب، عادی و قبری میان قبرهاست، گفت: این وضعیت خود دلیلی بر بی معرفتی وهابیت است.

آیت الله مهدوی ابراز داشت: حضرت خدیجه کبری واسطه بین پیامبر و حضرت زهرا سلام الله علیها  بودند و تنها زنی که کفایت ازدواج با اشرف مخلوقات  و مادر ام الائمه بودن را داشت، حضرت خدیجه کبری بود.

وی به وصیت رسول خدا به حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: پیامبر فرمودند ای علی هر کدام از  زنان من مقابل تو ایستاد، لقب ام المومنین را از او بگیر و او را از جانب من طلاق بده.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نسل حضرت خدیجه کبری یعنی امامان معصوم بسیار والا مقام هستند و امام حسن با صلح خود و امام حسین با قیام خود موجب بقای اسلام شدند و اگر صلح امام حسن(ع) نبود امروز نامی از مسلمانان هم نیز نبود نه تنها شیعه بلکه سنی هم وجود نداشت چون  معاویه نمی خواست نامی از اسلام باقی بماند که محقق نشد.

این سوگواره با شعرخوانی شاعران انجم شاعران ولایی اصفهان( انگور) در مدح و منقبت حضرت خدیجه کبری آغاز شد.

 




برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.




 

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 850
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما