تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
مجید شجاعی، رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
مجید شجاعی، رئیس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1397/1/30 پنجشنبه رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: طرح کتاب‌خوان در حوزه‌های علمیه اصفهان نهادینه می‌شود/ کتابخوانی شاخص توسعه شجاعی گفت: کتاب و کتاب خوانی و میزان گرایش به مطالعه، امروزه یکی از شاخص‌های توسعه در مجامع بین المللی به شمار می‌رود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مجید شجاعی رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: اقوام و مللی که با مطالعه مانوس بوده و کتاب و کتابخوانی در میان آنها رواج بیشتری داشته است، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر از خود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسل های دیگر منتقل کنند.

وی در ادامه برای بیان اهمیت کتابخوانی به سخنی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اسنتاد کرد که ایشان فرمودند: امروزه کتاب خوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملّی که یک واجب دینی است.

شجاعی گفت: با وجود اقدامات، تلاش ها و توصیه های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی در طول سال های گذشته، همچنان شاهد بی¬ مهری به کتاب و کتابخوانی در کشور هستیم و ابراز نارضایتی رهبر معظم انقلاب اسلامی  از وضعیت کتاب در هشداری جدی بود، که متأسفانه از سوی مسئولان رسمی و متصدیان حوزهی کتاب، مورد توجه قرار نگرفت.

وی افزود: در راستای منویات و دغدغه های رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی، امروزه طلاب و روحانیت علاوه بر اینکه به عنوان یکی از اقشار متولی فرهنگی کشور بیش از هر قشر دیگری نیازمند مطالعه کارآمد، مؤثر و به روز می باشد باید نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه را از رسالت های خود بداند.

رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: گروه فرهنگی تبلیغی نوین «یار مهربان» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه کتابخوانی با برگزاری کارگروه هم اندیشی پیرامون چگونگی ترویج مطالعه در بین اقشار و خانواده ها و همچنین استفاده از فرصت فضای مجازی در جهت توسعه آن، قصد دارد با نهادینه کردن طرح کتابخوان در حوزه های علمیه خواهران و برادران در گسترش این امر بیفزاید.

وی افزود: همچنین با برگزاری نشست های کتابخوانی ضمن ایجاد بستر گفت و گو با معرفی کتاب های برتر و ارزشی گامی در جهت توسعه مطالعه در بین جامعه بردارد.

شجاعی مهارت گفت و گو را یکی از اصلی ترین بسترها ی نرم توسعه عنوان کرد و گفت: همانگونه که سقراط معتقد بود حقیقت در گفتگو یافت می شود براین اساس گفتگو راهی برای فهمیدن است ما نیز در این نشست ها از گفت و گو به عنوان ابزاری برای فهمیدن بهره می بریم.

وی تصریح کرد: گروه «یار مهربان» با هدف توسعه مطالعه با برگزاری سلسله نشست های کتابخوانی علاوه بر ضرورت ترویج امرکتابخوانی ضمن معرفی کتاب و اندیشه های نهفته در کتاب بستری را فراهم می کند که حاضرین در خصوص مطالب آن به گفت و گو و ارائه نظرات بپردازند.

رییس اداره هنری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: با انتخاب یک کتاب از یک نویسنده علاوه بر آشنایی با آثار آن نویسنده و سبک نوشتاری و اندیشه هایش، کتاب انتخاب شده به بحث گفت وگو گذاشته می شود. با پرداختن به محتوای کتاب هر کس برداشت ها و تجربیات مشابه با موضوع کتاب را بیان می کند و به اشتراک می گذارد.

وی به برنامه های آتی این گروه اشاره کرد و گفت: با تبلیغ و ترویج برگزاری چنین نشست هایی در بین حوزه های علمیه، از صاحبان قلم  و اندیشه دعوت و از تجارب و دانسته های  آنان در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی بهره برده خواهد شد. 

لازم به ذکر است سومین نشست گروه کتابخوانی «یارمهربان» با موضوع آشنایی با آثار رضا امیرخانی و معرفی کتاب منِ او روز پنج شنبه 30 فروردین ساعت 17 الی 19 در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار و عموم علاقه مندان می توانند از اینگونه جلسه ها بهره مند شوند.

 






 

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 704
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما