تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1396/11/23 دوشنبه رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: اقتدار جامعه اسلامی با کوتاهی در علم و فناوری از دست می‌رود رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اگر در زمینه علم و فناوری کوتاهی کنیم، اقتدار جامعه اسلامی از دست می‌رود و در صورت تضعیف بُعد معنویت، از درون منهدم خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی در چهارمین سمینار علمی با موضوع «پیشینه تاریخی ولایت فقیه» اظهار کرد: رمز پیروزی و توفیق به آرمان‌های انقلاب اسلامی، تأکید بر پایداری در دین‌داری، صبر در برابر ظلم و ستم و مقاومت در مسیر رشد و تعالی جامعه است.

وی افزود: در سال‌های اخیر دشمن بیشتر از قبل عظمت انقلاب را درک کرده است و بنابراین دشمنی‌ها نیز بیشتر شده و البته از دشمن به غیر از این انتظار دیگری نمی‌رود، بنابراین باید با افزایش آگاهی، بینش و بصیرت و رواج آن‌ها در جامعه کاری کرد که مردم ارزش انقلابی که در این برهه از تاریخ نصیبشان شده است، را قدر بدانند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: اگر به آیات قران مراجعه کنیم متوجه می‌شویم که ایمان به خدا، پذیرش وحدانیت و ربوبیت خدا و پذیرش وحی شرط کافی برای دینداری نیست، بلکه دینداری نیازمند پایمردی و استقامت است تا رحمت خدا و ملائکه نازل شوند و خبر دهند که نه از آینده بترسید و نه نسبت به گذشته محزون باشید چون‌که خداوند تدبیر کرده، شما را به اینجا رسانیده و بهشت برین را وعده داده است.

وی تصریح کرد: استقامت در آیات خداوند در 3 قالب خودنمایی می‌کند و نیازمند توجه دقیقی است، نخستین استقامت به معنای تقویت دین‌داری و دین‌دار ماندن است، کسی که پایداری می‌کند، سختی‌ها را می‌پذیرد و بر آن‌ها صبر می‌کند تا تدیّن او دوام پیدا کند در دسته اول قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی بیان داشت: در همه حالات هجمه‌های دشمن به جامعه دینی زیاد است، دشمن هر روز به یک مسأله می‌تازد و افراد با دین ضعیف‌تر و استقامت پایین را به کاهش قوه تعقل تشویق می‌کند، اگر چه دینداری، سختی ندارد اما اگر هم در ابتدای راه دین‌داری، سنگینی آن هم تحمل شود، با استقامت در نهایت همه سختی‌ها به شیرینی تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: دومین نوع مقاومت، مقاومت در برابر آن چیزی است که از بیرون هجمه وارد می‌کند تا به یک جامعه اسلامی ضربه بزند، این هجمه‌ها در همه طول تاریخ بشریت بوده و در آینده هم خواهد بود، به ویژه هر چقدر جامعه دین‌دارتر و مقاوم‌تر باشد، در این صورت باید مقاومت کرد تا جامعه به رشد و تعالی برسد، حتی گاهی لازم است به دشمن در جایی که اقتضا می‌کند و قوام جامعه را بیشتر می‌کند، حمله کرد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان ابراز داشت: سومین نوع استقامت برای رشد، تعالی، پیشرفت، توسعه، حرکت به جلو و شتاب دادن در برابر اتفاقاتی است که در جامعه انجام می‌گیرد و به خصوص در شرایط کنونی جامعه ما به شدت به هر سه استقامت نیاز دارد، همان‌طور که مقام معظم رهبری همیشه توصیه می‌کنند، جامعه باید نقطه متعالی را در نظر بگیرید و با شتاب به سمت آن پیش برود.

وی در پایان اذعان داشت: نوع سوم استقامت یعنی جامعه ما نیازمند علم و فناوری است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم و علم، دانش و آگاهی جامعه جای خود را به آن صورتی که باید و به شکل هیمنه علمی در جامعه پیدا نکند، اقتدار جامعه اسلامی از دست می‌رود و در صورت تضعیف بعد معنویت، از درون منهدم خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی تأکید کرد: برای بهره‌گیری جامعه از این فیض و حفظ اقتدار اسلامی در کل جامعه جهانی به استقامت نوع سوم بیش از پیش نیاز است و مبلغان باید علاوه بر تقویت هر سه استقامت در خود، نسبت به جامعه هم وظایف خود را انجام دهند.

 




برای مشاهده گزارش تصویری اینجا کلیک کنید.

 

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 274
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما