تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
احمد خیری رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
احمد خیری رئیس اداره کتابخانه و اطلاع رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1396/11/17 سه‌شنبه وجود 55 هزار جلد کتاب در کتابخانه های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان/ دسترسی به آرشیو 3 هزار مجله تخصصی رئیس اداره کتابخانه و اطلاع‌رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بخش امانت کتاب در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان شامل مجموعه‌ای از منابع چاپی فارسی، عربی و لاتین است که سازمان‌دهی آن‌ها با نرم‌افزار جامع سیمرغ صورت می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، احمد خیری رئیس اداره کتابخانه و اطلاع‌رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به جایگاه و رسالت دفتر تبلیغات اسلامی و احساس نیاز مدیران و پژوهشگران به منابع اطلاعاتی، اظهار کرد: با هدف خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به طلاب، محققین و پژوهشگران، کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به عنوان یک ضرورت مهم و غیرقابل‌انکار، فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرد.

وی افزود: این دفتر شامل مجموعه کتابخانه‌های دفتر شامل 55 هزار جلد کتاب فارسی و عربی، یک هزار و 200 جلد کتاب لاتین و 700  جلد پایان‌نامه است که این مجموعه دارای سه مخزن به صورت مجزا (کتابخانه مرکزی، کتابخانه تخصصی، کتابخانه مرجع بانوان) است و کتابخانه مرکزی آن دارای موضوعات علوم حوزوی، تفسیر و علوم قران، حدیث، فقه و حقوق، فلسفه و کلام، روانشناسی تاریخ و سیره و... است.

رئیس اداره کتابخانه و اطلاع‌رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: کتابخانه تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی در موضوعات فلسفه و کلام، اخلاق و روانشناسی، ادیان و مذاهب و فقه و حقوق به صورت قفسه‌باز خدمات ارائه می‌دهد و کتابخانه مرجع بانوان در موضوعات علوم حوزوی، فلسفه و کلام، فقه، تفسیر و علوم قرآنی و... به صورت قفسه‌باز در خدمت خواهران طلبه و دانش‌پژوه است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌ها به صورت رده‌بندی کنگره(IC) در نرم‌افزار سیمرغ سازمان‌دهی شده است، یادآور شد: در بخش تأمین و سازمان‌دهی منابع به منظور مجموعه‌سازی فعالیت‌هایی از قبیل نیازسنجی، تأمین منابع(انتخاب، سفارش و تهیه) و سازمان‌دهی منابع اطلاعاتی، ثبت و آماده‌سازی منابع گردآوری‌شده چاپی و الکترونیکی، فهرست‌نویسی، نمایه‌سازی و آماده‌سازی به منظور سهولت بازیابی صورت می‌گیرد.

خیری خاطرنشان کرد: تهیه اطلاعات توصیفی و تحلیلی برای هر مدرک، ورود اطلاعات در رایانه، آماده‌سازی مدارک نصب بارکد و برچسب روی کتاب‌ها و قراردادن آن‌ها در قفسه‌ها برحسب نظام رده‌بندی کنگره از دیگر خدمات فنی این بخش است که خدمات آن به طلاب و دانش‌پژوهان حوزه‌ها و مدارس علمیه، محققین، پژوهشگران و کارشناسان برون‌سازمانی و اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی مرتبط ارائه می‌شود.

وی در خصوص بخش نشریات اضافه کرد: در این بخش حدود 3 هزار نسخه نشریه به صورت آرشیو نگهداری شده  و با اشتراک  40 نشریه تخصصی بروز رسانی می‌شود که مراجعین می‌توانند به صورت مطالعه در محل از آن‌ها استفاده کنند؛ علاوه بر این دسترسی به کلیه نشریات ایران از طریق پایگاه  www.noormags.ir به صورت رایگان در اختیار اعضای کتابخانه است.

رئیس اداره کتابخانه و اطلاع‌رسانی پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به بخش امانت هم اشاره کرد و گفت: این بخش شامل مجموعه‌ای از منابع چاپی فارسی، عربی و لاتین است که سازمان‌دهی آن‌ها با نرم‌افزار جامع سیمرغ صورت می‌گیرد، کلیه فعالیت‌ها و خدمات سرویس‌دهی از جمله ورود اطلاعات، سازمان‌دهی منابع، جستجو، امانت، تمدید، رزرو با استفاده از این نرم‌افزار انجام می‌گیرد که پاسخ‌گویی تلفنی به سؤالات کتاب‌شناختی، پیگیری امور مربوط به دیرکرد منابع توسط اعضا، تهیه گزارش‌های آماری به صورت دوره‌ای و شناسایی و پیگیری نیاز اطلاعاتی کاربران بخشی از فعالیت‌های این بخش است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بخش اطلاع‌رسانی امکان دسترسی به آرشیو 3 هزار جلد مطبوعات تخصصی و پایگاه کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی شامل 27 هزار عنوان کتاب فارسی و عربی، 42 هزار پایان‌نامه دانشگاهی، 10 هزار پایان‌نامه حوزوی، 9 هزار پایان‌نامه از کشورهای اسلامی، 8 هزار پایان‌نامه لاتین، 4 هزار مقاله فارسی و بیش از یک هزار نسخه خطی فراهم شده است.




 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 831
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما