تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/9/14 سه‌شنبه حجت الاسلام والمسلمین قطبی: تراکنش پذیری محیط، قابلیت پیش روی فضای مجازی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فضاي مجازي همانند قطاري است كه اگر سوار آن نشويم مي رود و ما طلاب بايد در اين عرصه فرهنگي حاضر شويم و افراد بي اطلاع را مطلع كنيم، در واقع حضور طلاب در اين فضا لازم و ضروري است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در جمع طلاب مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی نرجس خاتون گفت: در ابتدا به معرفی فضای مجازی پرداخت و گفت: در گذشته فضای مجازی web2 نامیده می شد که فقط شامل دریافت کننده و ارسال کننده بود و پس از آن web3 آمد که علاوه بر آن دو، ضلع سوم هوشمندی پشت صحنه قرار گرفت،  الآن وارد فضای جدیدی به نام web4شده ایم  که علاوه بر انسان و سیستم، محیط هم تراکنش پذیر می شود، مثلا میز و اشیا اطلاعات اطراف خود را می تواند بگیرد.
 
 وی سپس قابلیت های فرهنگی فضای مجازی را بیان نمود و افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری مد ظله العالی فضای مجازی از فضای حقیقی بزرگ تر شده است، در واقع فضای مجازی فرصتی است که در مقابل آن تهدید هم می باشد و باید احتیاط کرد و مجهز شد، نه اینکه ترک کرد، بلکه باید از این فضا استفاده نماییم.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: تکرار پذیری، تکثیر پذیری، تکوین پذیری، اشتراک پذیری، انباشت پذیری، فرآیند پذیری، دسترس پذیری، امتداد پذیری، هم بار پذیری و تحلیل پذیری از قابلیت های فضای مجازی  می باشد.
 
وی در توضیح انباشت پذیری فضای مجازی تصریح کرد: یک قفسه کتاب را در نظر بگیرید، مثلا تعدادی کتاب ادبیات، تفسیر و تاریخ؛ اما در فضای مجازی اجتماع کتاب ها حاصل شده است و به عبارتی انباشت صورت می گیرد و ما می توانیم از تعداد نامحدود کتاب در یک زمان استفاده کنیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی در توضیح هم بار پذیری افزود: نه تنها اینکه فضای مجازی به طور هم زمان در کتاب ها می گردد، بلکه مثل یک انسان همه چیز فهم شده است که تفسیر، اصول یا ادبیات و ... را می داند ونه تنها شبیه یک آدم فکر می کند و بلکه با سواد تر از آدم است و حتي ذائقه كاربر را نيز مي داند.
 
وي در پايان اضافه كرد: فضاي مجازي همانند قطاري است كه اگر سوار آن نشويم مي رود و ما طلاب بايد در اين عرصه فرهنگي حاضر شويم و افراد بي اطلاع را مطلع كنيم، در واقع  حضور طلاب در اين فضا لازم و ضروري است.





 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 341
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما