تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث
1396/9/11 شنبه حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی تأکید کرد؛ ضرورت فراگرفتن و ترویج نهج البلاغه رییس پژوهشکده علوم و معارف قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث گفت: نهج البلاغه کتاب ۱۴ قرن پیش نیست بلکه کتابی برای امروز انسان است و مستقیما با فطرت انسان ارتباط دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد کاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث، آیین افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی نهج‌البلاغه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به روایاتی از امام علی(ع) گفت: خداوند به اصفهانی‌ها این توفیق را داده است که نسبت به دیگر شهرها انس بیشتری با نهج‌البلاغه دارند و جایگاهی که نهج‌البلاغه در اصفهان دارد حتی در قم هم ندارد.
 
نگاه امام علی(علیه السلام) با نگاه ما به مسائل بسیار متفاوت است
 
وی با بیان اینکه جلسات خانگی بسیاری با موضوع نهج البلاغه در اصفهان دایر است، تصریح کرد: زاویه دید امام علی(علیه السلام) بسیار متفاوت با ما است و چیزهایی در نظر ایشان وجود دارد که ما هرگز متوجه نمی‌شویم. اگر به یک فقیر کمکی کنیم هم احساس خوشحالی و شادی به ما دست خواهد داد و هم اینکه به واسطه این کار نیک توقع ثواب و پاداش از خداوند خواهیم داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی‌ ادامه داد: زمانی که محصول زراعی امام علی(علیه السلام) به دست می‌آمد ۴۰ هزار دینار ارزش داشت و این محصول با ارزش و گرانقیمت پس از به دست آمدن به خانه ایشان نمی‌رسید بلکه تمام آن انفاق می‌شد، با این حال ایشان می‌فرمایند روز قیامت بسیار طولانی و سخت است، اگر انسانی فقیر یافتید بار امروز خود را روی دوش او بگذارید و روز قیامت از او تحویل بگیرید. این نشان دهنده نگاه متفاوت ایشان به مسائل است، از این رو نهج البلاغه که سرشار از سخنان گهربار ایشان است گنجینه‌ای ارزشمند برای تاریخ بشریت است.
 
رییس پژوهشکده علوم و معارف قرآن و حدیث مؤسسه دارالحدیث، توفیق قرار داشتن در محضر نهج‌البلاغه را بسیار بزرگ و ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: باید مقید باشیم هرچه یاد گرفتیم به دیگران هم یاد بدهیم و به آن پایبند باشیم، اگر بخواهیم به گونه شایسته و صحیح در حوزه اجتهادی عمل کنیم باید به این صورت باشیم و پایبندی عملی به نهج‌البلاغه داشته باشیم.
 
نهج البلاغه مستقیما با فطرت انسانی کار دارد
 
وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم ما شیعیان با این گنجینه بزرگ نهج‌البلاغه چگونه رفتار کردیم؟ بیشترین شروح و کتاب‌ها پیرامون نهج البلاغه از سوی اهل سنت نوشته شده است و حتی یکی از بهترین و نخستین کتاب‌های پاسخ به شبهات پیرامون نهج البلاغه توسط یکی از علمای اهل سنت هند نوشته شده است. نهج‌البلاغه مستقیماً با فطرت انسانی کار دارد و انسان‌های بیدار و در جستجوی حقیقت را به سمت خود جذب خواهد کرد و پس از آن انسان را به سوی بهتر شدن خواهد برد.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی با بیان اینکه نهج‌البلاغه کتاب ۱۴ قرن پیش نیست بلکه کتاب امروز انسان و جامعه بشریت است، عنوان کرد: نهج البلاغه کتاب زندگی انسان و کتابی است برای انسانیت و رشد انسان، همه ما به ویژه کسانی که در دوره های تربیت مربی نهج‌البلاغه شرکت می‌کنند باید بارها و بارها نهج‌البلاغه را مطالعه کنند و به آن مقید باشند، این مایه بدبختی است که گنجینه ارزشمند نهج‌البلاغه را نادیده بگیریم و از آن ساده بگذریم.

 











 


منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 421
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما