تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین احمد فعال، جانشین نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین احمد فعال، جانشین نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان
1396/7/16 يكشنبه جانشین نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان: اصفهان پیشگام طرح کشوری روحانی امدادگر است جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: امروز استان اصفهان در طرح طلبه امدادگر جمعیت هلال احمر کشور پیشگام، الگو و مطرح است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین احمد فعال در همایش روحانی امدادگر استان اصفهان اظهار داشت: در هلال احمر جهانی اصل بر بی‌طرفی است اما تعریف هلال احمر از نظر امدادگر روحانی متفاوت است و تنها در کمک رسانی به مردم بی‌طرف عمل می‌کنیم.
 
وی افزود: امروزه استان اصفهان در طرح طلبه امدادگر جمعیت هلال احمر کشور پیشگام، الگو و مطرح است.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: هدف از حضور صنف روحانیون و طلاب در مباحث امداد و نجات در پایگاه‌های هلال احمر چندین جنبه دارد که از جمله آن  می‌توان به فعالیت امدادی با حضور در صحنه حوادث و کمک روحی به فرد حادثه دیده اشاره کرد.
 
وی نیاز امدادگران هلال احمر به حضور روحانی در پایگاه‌ها را از دیگر جنبه‌های این عمل خواند و تأکید کرد: خود امدادگر با دیدن حوادث دردناک جاده‌ای، قطار یا هوائی ممکن است از نظر روحی دچار مشکل شود و یا در حساس‌ترین موقعیت‌ها در کنار خانواده‌اش نباشد.
 
حجت السلام فعال اضافه کرد: تنها کسی که در این موقعیت می‌تواند به امدادگر کمک کند و به او روحیه ببخشد حضور یک طلبه است که از جنس خود امدادگران و در کنار آن‌هاست.
 
وی در ادامه سخنان خویش به آمار امدادگران روحانی اشاره کرد و اذعان داشت: در دوره اول امدادگران روحانی که در سال 93 به صورت آزمایشی برگزار شد 40 نفر ثبت نام کردند، در دوره دوم 140 نفر و سوم 360 نفر ثبت‌نامی داشتیم.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان درباره فعالیت‌های امدادگران روحانی بیان کرد: امدادگران روحانی در 4 نوبت در 4 مدرسه حضور پیدا کردند، همچنین در اردوهای هلال احمر، مانورها، مناطق حادثه دیده، تیم‌های اعزامی به مناطق دور افتاده نیز حضور مؤثر داشتند.
 
وی اضافه کرد: از سال 93 تاکنون در اعزام‌های جاده ای شرکت کرده و حدود 3 سال است که با کمک هلال احمر کار مشترک امداد و تبلیغ در کنار هم انجام می شود.
 
حجت السلام فعال درخصوص طرح خادم توضیح داد: طرح خانواده آماده در مخاطرات برای آموزش همه اقشار مردم طراحی شده تا خانواده‌ها بتوانند در شرایط بحرانی تا آمدن امدادگران، حضور فعال و اثربخش برای خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
وی در ادامه گفت: به دلیل حضور مردم و روحانی در مسجد و وجود اعتماد به طلاب بحث آموزش توسط روحانی امدادگر سریع‌تر و راحت‌تر منتقل می‌شود.
 
جانشین مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان آمار کشته‌های کشور در بلایای طبیعی و غیرطبیعی را بسیار بالا دانست و خبر داد: آمار بالای مجروحین و کشته‌ها در ایران به دلیل عدم آموزش مردم است و امید داریم با همکاری هلال احمر و دفتر تبلیغات و حضور مردم در جهت ارتقای آگاهی آنان تلاش بیشتری انجام دهیم.

 






برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.


 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 739
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما