تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی (حفظه الله)
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی (حفظه الله)
1396/7/15 شنبه آیت الله مهدوی: امدادگری روحانیون زمینه‌ساز تلطیف قلوب و افزایش تأثیرپذیری است عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امدادگری روحانیون تلفیقی از دو امداد جسمی و قلبی است که زمینه‌ساز تلطیف قلوب و افزایش تأثیرپذیری می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم،آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در همایش روحانیون امدادگر استان اصفهان پیرامون ضرورت یادگیری مهارت امدادگری، اظهار داشت: امدادگری برخلاف مابقی شغل‌های جامعه از جمله مهارت‌هایی است که همه جامعه به آن‌ها نیاز دارد.
 
وی پیرامون وظایف روحانیون امدادگر، افزود: روحانی امدادگر کسی است که از لحظات خاص فرصتی برای رسالت "تبلیغ" بهره می‌گیرد؛ به عنوان مثال به نجات دادن جان یک شخص و ایجاد دین به آن شخص به راحتی می‌توان وظیفه تبلیغی خود را انجام داد.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: امدادگری روحانیون تلفیقی از دو امداد جسمی و قلبی است که زمینه‌ساز تلطیف قلوب و افزایش تأثیرپذیری می‌شود.
 
وی در ادامه گفت: در حالت کلی می‌توان گفت بحث امداد در صنف روحانیت با دیگر اصناف به این دلیل متفاوت است که روحانی علاوه بر توجه و امداد به نیاز جسمانی فرد حادثه دیده، وظیفه امداد روحی و روانی فرد را نیز برعهده دارد و با هدف آشنایی با دین انجام می‌پذیرد.
 
آیت‌الله مهدوی تصریح کرد: براساس آیه پنجم سوره قصص «وارثان زمین مستضعفین هستند» و زمانی که جهان پر از ظلم می‌شود و مردم به دنبال نجاتگر هستند، با ظهور امام زمان(عج) مردم به سمت ایشان می‌آیند و تقاضای امداد دارند.
 
وی ادامه داد: امام زمان(عج) احیای حق مادی و ظاهری مردم و احیای افکار را انجام می‌دهد و می‌توان گفت نیاز روحی هم‌تراز نیاز جسمی است که مقدمه شروع هدایتگری و تبلیغ دین نیز هست.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان افزود: بنده از روحانیون درخواست می‌کنم علاوه بر شرکت در دوره‌های امدادگری برای مربیگری امداد و نجات نیز ثبت نام کنند؛ باید روزی اولویت استفاده از مربی امداد با روحانیون باشد.
 
وی در ادامه گفت: دلیل این است که امداد افکار و تزریق معارف و حقیقت دین در حین امداد با شماست و با بودن هر روحانی در یک پایگاه انتظار می‌رود که امدادگران در نهایت همگی خداشناس، قرآن شناس و امام زمان شناس کامل باشند.
 
آیت‌الله مهدوی پیرامون نقش روحانی امدادگر در علاقه‌مندی مردم به این صنف، گفت: رنگ و بوی امداد یک روحانی با دیگران فرق دارد و محبت و حضور به موقع روحانی در کنار حادثه‌دیدگان تأثیرات شگرفی دارد که نباید از آن غافل بود.
 
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: نخستین نکته درباره تعلیم امدادگر این است که با توجه به آیه 92 سوره آل‌عمران امدادگران ما آموزش می‌بینند که از هر آنچه دوست دارند و "مماتحبون" آن‌ها است انفاق کنند در حالی که در دنیا تنها نگاه یک طرفه به نیاز مخاطب وجود دارد.
 
وی در ادامه گفت: نکته دوم با استناد به آیه 9 سوره حشر اثبات می‌‌شود؛ با توجه به آموزه‌های اسلام و تشیع، امدادگران برخلاف فرهنگ سخاوت مطرح در دنیا که بخشش مازاد بر نیاز خود است، تعلیم ایثار یعنی بخشش هرآنچه نیاز خودشان است را می‌بینند. نکته سوم در سوره انسان است که امدادگر بدون هیچ چشم‌داشت و انتظار پاداش امداد می‌کند اما در دنیا تمام مسائل امداد و نجات رسانه‌ای می‌شود.

 






برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 575
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما