تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/5/26 پنجشنبه یادداشت؛ روستا؛ گنجی پنهان و گوهری ناشناخته یادداشتی از حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
روستاهای ایران گنجی پنهان است که هنوز مسئولین کشور آن را کشف نکرده اند. میراث ملموس و ناملموس فرهنگی فراوانی در روستاهای این کشور در حال نابودی است؛ چه بسیار است عادت وارههای اجتماعی و سنتهای عرفی که سالیان سال سینه به سینه از گذشتگان به ما رسیده ولی اکنون با بیمهری و بیتوجهی مسئولین در حال نابودی است.

میراث نه فقط خشت و گل و سفال که آداب، رسوم، سنتها و فرهنگ شفاهی ایرانیان است. در جای جای این مرز و بوم، هزاران نقش و نگار، ناز و کرشمه، سبک و سیاق، آداب و رسوم، آیین و عادتواره، بازی بومی و محلی، آواز و کارآوا، نمایش و نیایش، پوشش و پیرایش، خوراک و تغذیه و...  پراکنده است که، نه کسی به فکر ثبت و مستندنگاری آنها است و نه هیچ رسانهای در اندیشهی بازنشر آن است.

روستاهای ایران در بردارندهی حجم انبوهی از میراث گرانبهای فرهنگی و هنری است ولی متاسفانه دهیاران، بخشداران و متولیان امور روستایی تنها رمز موفقیت خود را در سنگ فرش کردن رودخانهها و آسفالت کردن کوچهها میدانند و از سنتها و عادت وارهها و فرهنگ ناملموس و سبک زندگی صادقانه و صمیمی روستایی غفلت کردهاند.

بجاست بخشداران محترم که اولین حلقه مدیریت رسمی روستایی را بر عهده دارند در این زمینه ورود جدیتری داشته و نسبت به احیا و باز زندهسازی سنتها و عادت وارههای بومی و محلی در روستاهای استان اقدام نمایند.

برخی روستاهای استان ظرفیت تبدیل شدن به برندها و نشانهای منطقهای و بلکه کشوری و جهانی را دارا میباشند و نامهربانانه است اگر از این ظرفیت و گوهرهای پنهان بهره کامل برده نشود.







 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 700
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما