تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/3/29 دوشنبه شهردارِ فردا، شهرِ فردا رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: پس از شکل گیری شورای اسلامی شهرِ اصفهان با ترکیبی تازه، گفت و شنودها پیرامون انتخاب شهردار در سطح رسانه های جمعی بالا گرفته و گزینه هایی هم مطرح شده اند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان این که چند نکته در این خصوص حائز اهمیت است، گفت: شهر یک موجود زنده است؛ نَفَس می کشد، رشد می کند، نقش اجتماعی دارد و با پیرامون خود در ارتباط و داد و سِتَد است. براین اساس باید شهردار که فرمانده ی این موجود است دارای نگرشِ فرهنگی و قدرت تعامل با حیات اجتماعی و شهروندان باشد.

وی افزود: محور اصلی شهر، انسان است، نه کالبد و ساختهای فضایی. بدین سبب شهردار می بایست با نگاه متکاملانه نسبت به انسان و شأنیّت و جایگاه او وارد میدان شود چراکه انسان، محور و مبنای اساس شهر محسوب می شود و ساختهای فضایی می بایست در شأن او و برای او ساخته شود و اگر فهم صحیحی نسبت به انسان وجود نداشته باشد و نگرش شهردار صِرفاً متوجه ساخت و ساز و عمران و توسعه باشد نمی تواند همه ی ابعاد وجودی انسان را در نظر گرفته و نسبت به آن پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: مهم ترین چالش در شهر های بزرگ که از آن ها به عنوان اَبَرچالش ها یاد می شود: ترافیک، محیط زیست، تراکم نا متوازن جمعیت، آسیب های اجتماعی شهری و شهرنشینی و ضعف نشاط اجتماعی است که همگی ریشه در فرهنگ و نگرش شهروندان دارد و به طور حتم اصلاح آن ها نیز تنها از مسیر فرهنگی و اجتماعی با نگرش فرهنگ مدارانه قابل انجام خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای حل مشکلات شهر اصفهان و رسیدن به جایگاهِ مورد انتظار در این شهرکه روزی پایتخت ایران و تمدن ایرانی بوده است، می طلبد شهرداری انتخاب شود که از نظر صلاحیت و شایستگی هایِ فکری، نگرشی، دانشی، مهارتی و رفتاری، در قدّ و قواره ی این شهر باشد و پیش از آنکه به آسفالت و بتون و آجر فکر کند به انسان های این شهر و فرهنگ شهروندی آنها بیندیشد. پل و برج و بلوار و پارک و خیابان در صورتی که هم شأن انسان نباشد، خود مایه ی رنجش جامعه خواهد بود و روح و روان جامعه را آزرده خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اصفهان؛ شهر خلاق، شهر صنایع دستی، پایتخت گردشگری، شهر دوستدار کودک، شهر دوستدار محیط زیست، شهر انسان محور و شهروند مدار، شهر هنر و هنرمندان، شهر عالمان و حکیمان، سرزمین عرش و فرش، سرزمین اندیشه و ابتکار، سرزمین حماسه و ایثار، سرزمین غرور و افتخار، سرزمین اسوه ها و اسطوره ها و سرزمین صنعت و کار آفرینی، نباید گرفتار نگرش های تنگ نظرانه و کوته بنیانه شود. باید همواره بر قله های تمدن سازی بدرخشد و نمونه ی شهری زیبا، توسعه یافته، فرهنگ مدار، انسان محور، دارای حیات اجتماعی و فرهنگی، پیشتاز در عرصه های نو آوری و فناوری، مسجد محور، شاداب و با طراوت و بستر رشد و شکوفاییِ ادب و فرهنگ و هنر باشد.




 انعکاس در خبرگزاری ها: 
ایکنا
رسا














 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 742
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما