تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/3/21 يكشنبه آتش به اختیارِ فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین قطبی گفت: هرگاه سیستمِ هدایتگر و سیاستگزارِ فرهنگی از کار بیفتد و متولیان أمر در هدایت و حرکت دهی به شبکه های مردمی ناتوان بمانند، ظرفیتها و شبکه های مردمی نمی توانند از کار بایستند و دست روی دست گذاشته منتظر بمانند تا سیاستگزاران از خواب بیدار شوند و دستی بجنبانند، بلکه باید هوشمندیِ محیطی خود را به کار انداخته و به قدرِ توان و فهم خود حرکت کنند و میدان فرهنگ و فعالیتهای فرهنگی را خالی نگذارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: به نظر می رسد سیاستگزارانِ محلی و استانی و هنجار فرستِ منطقهای می توانند نقصِ سیاستگزاران کلانِ کشوری را در حد و قدر منطقه ی تحت نفوذ خود جبران نمایند که لازمه آن هوشیاری و حرکت حکیمانه و آگاهانه است.

وی افزود: متأسفانه استان اصفهان که همیشه در عرصه های فرهنگی پیشتاز بوده، امروزه از فقدان یک فرماندهی و شواری سیاستگزاری فرهنگی رنج می برد. بیش از یک سال است شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل جلسه نداده و استاندار و متولیان نیز دل مشغول انتخابات بوده اند. بخش عمده ای از شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز صرف صدور مجوز کارگاه ها و تغییر کاربری هاست و به ندرت موضوعات فرهنگی در این شورا مطرح می شود.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی تصریح کرد: تنها یک حرکت ارزشمند از حدود شش سال پیش آغاز و در اوایل این دولت در استان اصفهان به سرانجام رسید با عنوان آمایش سرزمینی، در این کار بزرگ و ارزشمند بنده به عنوان مسؤل بخش فرهنگی اجتماعیِ سند، در آخرین جلسه دفاع از طرح در اسفند 93 اشاره کردم که اگر لایه های دوم و سوم سند نوشته نشود و اجرای آن مورد حمایت واقع نشود اساساً این کار بی نتیجه خواهد بود.

وی ادامه داد: در سند آمایش سرزمینی برای چشمانداز اصفهان، افق ده ساله و برابر با چشمانداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 این گونه بیان شده است: «اصفهان کریدور علم و فناوری، هنر و گردشگری». این عبارت کوتاه ولی گویا، حاکی از آن است که سند توسعه استان با نگاهی جامع و عالمانه تنظیم شده که می بایست نسبت به لایه های دوم و سوم آن اقدام جدّی صورت پذیرد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تأکید کرد: ما همچنان منتظریم شورای برنامه ریزی و توسعه استان و شورای فرهنگ عمومی و کارگروه فرهنگی اجتماعی در حوزه های فرهنگی، هنری و اجتماعی نقش و شأن خود را باز یافته و خود را از رکود خارج کنند.

وی در پایان بیان داشت: بدون تردید اصفهان با ظرفیتهای فرهنگی، هنری و اجتماعیِ بالایی که از آن برخوردار است می تواند به عنوان الگوی «استانِ آتش به اختیارِ فرهنگی» نقش سازنده ای ایفا نماید.



 انعکاس در خبرگزاری ها: 
روزنامه زاینده رود
حوزه
رویش نیوز

قدس آنلاین
جوان آنلاین
رسا


 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 976
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما