تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین صافی
1396/1/21 دوشنبه سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره): امام جواد علیه السلام برای اولین بار در اسلام سازمان وکالت و نمایندگی را برقرار ساختند با حضور رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان و رییس و مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان جلسه تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی سرپرست  مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) در ابتدای این جلسه با تبریک اعیاد ماه رجب خاطرنشان کردند: بر اساس سلام امام زمان(عج) بر مولودین ماه رجب «السلام علی مولودین فی رجب؛ محمد بن علی الثانی و علی بن محمد الهادی سلام الله علیهما» دانسته می‎شود که ولادت امام جواد و امام هادی علیهما السلام در ماه رجب بوده است.

وی تصریح کرد: دوران امامت امام جواد علیه السلام هفده سال بوده و سن مبارکشان بیست و پنج سال بوده است یعنی در دهم رجب 195 قمری به دنیا آمده و و در سال 220 قمری به شهادت رسیده‎اند.

حجت الاسلام و المسلمین صافی با بیان این که دوران 25 ساله ایشان دوران خفقان و اختناق شدید مأمون و معتصم بوده است، بیان داشت: امام تحت الحفظ در بغداد زندگی می‎کرده اند و در عین همه اختناق‎ها و خفقان‎ها و فشارها دوراندیشان دوران  طلایی و پرباری در فرهنگ اسلامی و شیعی بوده است.
 
وی ادامه داد: شیخ طوسی اسامی 113 نفر از روات امام جواد را در کتاب رجال خود آورده است؛ افرادی مثل ابوهاشم جعفری و ابن شاذان نیشابوری و... کسانی از این دست که بیش از 220 روایت بلند را از آن حضرت نقل کرده‎‎اند.

سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با تصریح به این که امام جواد علیه السلام برای اولین بار سازمان وکالت و نمایندگی را در اسلام برقرار ساخته‎اند، گفت: این کار برای جلوگیری از تجزیه شیعه و این که شرایط برای امامان علیهم السلام بعدی و ظهور مهیا باشد وکلا و نمایندگانی را به اقطاب عالم اسلام گسیل کردند که این وکلا و نمایندگان تمام جزئیات دنیای اسلام را زیر نظرداشته و گزارش می‎کردند و حتی افرادی از پیروان خود را در دستگاه حکومت داشتند که نام برخی از آن‎ها در تاریخ آمده است و به عنوان عامل امام در دستگاه جور حضور داشتند.

وی افزود: معمولاً این دوران طلایی مورد غفلت واقع می‎شود و بسیاری بر این عقیده هستند که امام جواد در 25 سالگی شهید شدند و در سن 8 سالگی به امامت رسیده‎اند لابد ظهور و بروز چندانی از آن حضرت نیست  ولی بر خلاف این تصور 220 روایت بلند و عمیق از ایشان در اختیار داریم که یکی از آنها را می‎خوانیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی گفت: مظلومیت و حرمت امام جواد علیه السلام شدید بوده و یکی از همسران ایشان ام الفضل نفوذی دستگاه حکومت در بیت امام علیه السلام بوده و سر انجام در شهادت امام ایفای نقش می‎کند اما ایشان همسر دیگری به نام سامنه دارند که همسر اصلی بوده و فرزندان ایشان دو پسر و دو دختر هستند که امام هادی و موسی مبرقع از فرزندان ایشان هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به حدیثی از امام جواد علیه السلام اشاره کرد ایشان فرموده اند: «من لم یعرف الموارد أعیته المصادر، من انقاد إلى الطمأنینه قبل الخبره، فقد عرض نفسه للهلکه والعاقبه المتعبه».

رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) به توضیح این روایت پرداخت و گفت: کسی که نمی‎داند که پایش را در کجا بگذارد و ورودگاه‎ها را نشناسد و مقتضیات زمان را نشناسد، جریانات او را در خود هضم می‎کند و فرو می برد. کسی که مطابق روز و اقتضائات زمان و مکان حرکت نکند و خود را با نیازهای جامعه و نظام اسلامی در روز تطبیق نکند و همگون و همساز نکند جریانات او را می‎بلعد و نمی‎تواند ظهور و بروز داشته باشد و نقش‎آفرینی کند. و کسی که قبل از آزمودن و تحقیق و بررسی اطمینان پیدا کند و بدون سنجش جوانب به کاری اطمینان کند، خود را در معرض هلاکت و عاقبت دشوار و سختی قرار داده است و قبل از اطمینان باید آزمایش و تحقیق و تفحص و جستجو کند.

وی در پایان صحبت های خود از زحمات سرکار خانم عسکری قدردانی کرده و برای سرپرست جدید سرکار خانم قاسم پور آرزوی موفقیت کردند.



 
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.





 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 688
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما