تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان
1396/1/21 دوشنبه رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خبر داد: وجود 500 حوزه علمیه خواهران در سراسر کشور با حضور رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان و رییس و مسئولیت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان جلسه تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در این جلسه خاطرنشان کردند: حوزه‎های خواهران یک نهاد نوپا است و 20 سال از تأسیس آن می‎گذرد.

وی افزود: تا قبل از انقلاب حوزه علمیه خواهران مطرح نبود و به امر امام خمینی(ره) تأسیس و در سال 1375 به دستور مقام معظم رهبری گسترش پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی اذعان داشت: آیت الله شرعی(ره) اهتمام کرده و بخشی از حوزه را گسترش دادند و حجت الاسلام جمشیدی آن را ادامه دادند و می‎بینیم  که حوزه های خواهران امروز در کشور جایگاهی پیدا کرده است و ما شاهد یک حرکت خوب و قوی در کشور هستیم و امیدواریم که این حرکت در کشورهای دیگر از جمله عراق، لبنان، سوریه و... که مورد تأکید مراجع است ادامه پیدا کند.

وی در ادامه سخن مقام معظم رهبری را بیان کرد که فرمودند: «پدیده‌ی خواهران طلبه؛ خیلی پدیده‌ی عظیم و مبارکی است. هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه‌ی خواهران تربیت شوند ... اثرات بسیار عظیمی را در دنیا میگذارد؛ برای انقلاب آبروست»

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان به سخن آیات عظام مکارم شیرازی و مظاهری اشاره کرد که ایشان فرموده اند: «یک شجره طیبه رو به نمو است که اَصلُها ثابِتٌ وَ فرعُها فِی السَّماء»، «هر چه در توان داریم باید در خدمت حوزه های علمیه خواهران به کار بگیریم و خدمت در حوزه‎های علمیه جهاد فی سبیل الله است».

وی از وجود 500 حوزه علمیه خواهران در کشور خبر داد و گفت: حتی شهرهایی وجود دارد که حوزه علمیه برادران وجود ندارد ولی حوزه علمیه خواهران با قوت فزاینده ای در آنجا مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی افزود: در حوزه علمیه استان اصفهان بالغ بر 500 استاد توانمند وجود دارد که بسیاری از آن را خواهران طلبه تشکیل می دهند.

وی با ابراز امیدواری از کمک دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای آشنایی طلاب خواهر با زبان‎های زنده دنیا خاطر نشان کرد: طلاب می توانند با فراگیری زبان دوم زمینه تبلیغی جدیدی برای خود فراهم کرده و مؤثر واقع شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با سفارش به خواهران طلبه که قدر دانسته و درس بخوانند و نتیجه تحصیلات خود را در حکومت حقه حضرت حجت علیه السلام ببینند افزود: حوزه های علمیه برادران از زمان امام صادق علیه السلام وجود داشته و شخصیت های بزرگی مانند سید رضی، سید مرتضی، علامه مجلسی و... و در عصر ما امام خمینی(ره) پرورش یافته اند و باید در آینده شاهد عالمه‎ها و مبلغات خوبی در جامعه باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت خود به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام اشاره کرد که ایشان فرمودند: «سِتَّةٌ تُختَبَرُ بِها عُقولُ الرِّجالِ : المُصاحَبَةُ، وَ المُعامَلَةُ، وَالوِلایَةُ، وَ العَزلُ، وَ الغِنى، وَ الفَقرُ» عقل انسان را با شش چیز می‎سنجند: معاشرت، معامله و داد و ستد، مقام و پست، برکناری و عزل شدن از مقام، توانگری  و تهیدستی از مواقفی هستند که عقول افراد را با آن می‎سنجند.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در بخش پایانی سخنان خود از زحمات هفت ساله سرکار خانم عسکری به عنوان مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) تشکر کرد و ایشان را از مدیران موفق و علمی یاد کردند و خاطر نشان کردند که بنا به درخواست خودشان این امر انجام شده است.

وی تصریح کرد: فرد دانشمندی که توانایی علمی دارد نباید در بعد اجرایی استفاد شود بنابر این قرار بر این شده است که بیشتر از بعد علمی ایشان استفاده شود

رئیس مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه برای خانم قاسم پور به عنوان مدیر جدید مؤسسه اموزش عالی حوزوی مجتهد امین(ره) در سمت جدید آرزوی موفقیت کردند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه لوح تقدیر به همراه هدیه ای از طرف دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و مؤسسه آموزش عالی حووزی مجتهده امین(ره) به سرکار خانم عسکری اهدا شد.

 



 
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.





 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 802
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما