تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن
1396/1/21 دوشنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: خروجی طلبه های مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) باید متفاوت با دیگر مدارس باشد با حضور رییس مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان و رییس و مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان جلسه تکریم و معارفه مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در این جلسه با تبریک میلاد با سعادت امام جواد علیه السلام و با اشاره به روز شرف الشمس اذعان داشت: این دو مناسبت مایه خیر و برکت و باعث استجابت دعاها می باشد. 

وی در ادامه از انتظارات دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان هیأت مؤسس، از یک مدرسه علمیه اشاره کرد و گفت: در دنیا نسل اول نهادهای آموزشی و دانشگاه‎ها بر پایه آموزش و خواندن و نمره گرفتن بود که این روش به بن بست رسید و از اینجا بود که نسل دوم دانشگاه‎ها به وجود آمد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی ادامه داد: راه‎های دریافت انسان فقط گوش نیست بلکه چشم انسان هم وجود دارد و در اینجا بحث پژوهش و کاوش در هستی هم مطرح است و دانشگاه‎های پژوهش محور یا پژوهش مدار ایجاد شد. این روش هم تا پیش رفت و بعد به این نتیجه رسیدند که همه وجود انسان که گوش و چشم نیست. در این مرحله به سایر توانمندی‎های بشر از قبیل دست، پا، مهارت و... هم توجه شد و نسل سوم دانشگاه‎ها با عنوان دانشگاه های مهارتی و کارآفرینی و فنی و حرفه‎ای به وجود آمد که این مورد یک جهش علمی در دنیا بود.

وی تصریح کرد: در ادامه عده ای بیان کردند که به شنیده‎ها، دیده ها و توانمندی‎ها نمره داده می شود و چرا به هسته مرکزی انسان که همان عقل و فکر و قوه عاقله انسان‎هاست نمره تعلق نمی گیرد؟ در اینجا بود که نسل چهارم با عنوان دانشگاه‎های خلاق، فن آور و نوآور شکل گرفت.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: دنیای امروز به این نتیجه رسیده است که همه دانش در دیده‎ها یا شنیده‎ها یا توانمندی‎ها نیست بلکه هسته ی مرکزی این موارد که می‎تواند انسان را به رشد و تعالی برساند و او را به حرکت وا دارد و این که در چه فضایی زندگی کند؛ قدرت تفکر و عقلی اوست.

وی اذعان داشت: پیش از این که دنیا به این نتیجه برسد حضرات معصومین علیهم السلام این‎ مطالب را بیان فرموده اند و ما در این مورد کوتاهی می‎کنیم و به سراغ منابع دینی نرفته بلکه از غربی‎ها پیروی می کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: قرآن برای شنیده ها ارزش قائل است، همچنین برای دیده‎ها و مهارت‎ها،  ولی وقتی که به فکر و قوه عاقله می‎رسد چنان رتبه را بالا می برد که گویا وجه تمایز انسانیت انسان با همه مخلوقات در عقل و تفکر و اندیشه اوست.

وی اذعان داشت: اگر بتوانیم به عقب برگردیم می بینیم که در حوزه‎ها با قوه عاقله و فکر انسان را به درس خواندن وادار می‎کردند نه به شنیده و دیده و مهارت. بلکه فکر و اندیشه او بود که ارزش داشت. از بین این همه طلبه افراد نادری در تاریخ ماندند و نام و نشانشان باقی ماند. وقتی در کار این افراد نگاه می‎کنیم می‎بینیم که هر کدام یک نوآوری و یک ویژگی داشتند و آن این که عقل خود را به کار انداختند و نیاز جامعه را شناسایی کردند، وقت گذاشتند و همت کردند و یک آورده‎ای برای بشریت عطا کردند و با تاریخ گره خوردند.

رییس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن ابراز داشت: در زمینه شعر و ادبیات هم همینطور است، هزاران نفر آمدند و رفتند و از بین آن‎ها حدود هفتاد نفر معروف شدند و از بین این‎ها هم حدود 6 یا 7 نفر معروف هستند مثل حافظ، سعدی و... این افراد تا زمانی هستند که آورده‎شان نیاز جامعه را حل کند و اگر روزی آورده فلان دانشمند نتواند نیاز بشر را تأمین کند خودبخود از حیات اجتماعی حذف خواهند شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان این که دفتر تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد فرهنگی وابسته به نظام است که بدون واسطه از ولی فقیه حکم دریافت می‎کند، گفت: وظیفه‎ای که مقام معظم رهبری برای دفتر تبلیغات اسلامی تعیین کرده اند این است که به عنوان پیشانی تفکر شیعه و پیشانی حرکت لوکوموتیو جریان تبلیغی جلو برود و مسیر را آماده کند و قطار تبلیغات دینی را دنبال خودش به سمت مورد نظر بکشاند. یعنی نیازها و ضرورت‎ها و افق‎ها را شناسایی کند و برای مثلاً 50 سال آینده پیش بینی کند که چه چیزهایی مورد نیاز این جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی برای  تأمین این ضرورت به چند ظرفیت رسیده است، اول ظرفیت پژوهشی و انجام کارهای مطالعاتی، دوم ظرفیت دانشگاه، سوم ظرفیت فرهنگی و تبلیغی از قبیل اعزام و و فعالیت هنری فضای مجازی و... و چهارم مرکز آموزش عالی حوزوی که این ظرفیت اگر در راستای مأموریت قرار گیرد نقطه قوت است و اگر در مسیر قرار نگیرد نقطه ضعف می‎شود.

وی تأکید کرد: خواست ما این است که طلبه مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) به یک خروجی متفاوت با دیگر مدارس برسد، چون مأموریت ما تبلیغی است و وظیفه ما تشریح، تبیین و توسعه فرهنگ دینمداری است که می‎تواند قالب مکتوب، هنری، رسانه‎ای و یا... داشته باشد.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: روش‎ها و قالب‎ها برای ما محدودیت ندارد و بسته به توانایی فرد، نیاز، اقتضا و شرایط تعریف می شود و برای ما افتخار است که طلبه ما که در سطح دو، سه یا چهار که فارغ التحصیل شده توانمندی‎های دیگر هم دارد که به عنوان یک نخبه تبلیغی بتوان در اصفهان یاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قطی در ادامه گفت: باید از فضای حوزه استفاده کرد و باید دانست که برای ایجاد فضای تبلیغی و فرهنگی هیچ محدودیتی وجود ندارد و باید شرایط و زمینه حضور اجتماعی طلبه توسط مدیران مهیا و از مشکلات نسل جدید و اوضاع جامعه آشنایی وجود داشته باشد و باید سد روانی که فقط و فقط به درس توجه دارد شکسته شود.

وی در پایان از فعالیت و تلاش های سرکار خانم عسکری در طول دوران مدیریت هفت ساله ایشان در حفظ رتبه علمی مدرسه تشکر کرده و برای سرکار خانم قاسم پور به عنوان مدیر جدید مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهد امین(ره) آرزوی موفقیت کردند.

 





 
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.

 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 796
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما