تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی اکبر صافی رییس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره)
1396/1/15 سه‌شنبه فراخوان ثبت نام دوره های تخصصی حوزوی سطح سه و چهار توسط دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی وابسته به دفتر تبلبغات اسلامی اصفهان گفت: حجت الاسلام و المسلمین صافی ادامه داد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با کسب مجوز از مدیریت مراکز تخصصی حوزه علمیه قم از برادران طلبه برای مقطع سطح سه تخصصی حوزه‌های علمیه در سه گرایش تبلیغ، مدرسی علوم عقلی و مشاوره اسلامی پذیرش می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر صافی اصفهانی، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی و سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین با اعلام این خبر بیان داشت: مهلت ثبت نام در این دوره تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۶ بوده و طلابی که دارای مدرک سطح دو حوزه علمیه هستند و یا تا پایان شهریور امسال مدرک خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند در این دوره شرکت کنند. آزمون ورودی و مصاحبه این دوره در نیمه اول سال آینده برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین ویژه خواهران نیز برای سال تحصیلی۹7-۹6 در رشته‌های کلام اسلامی، مطالعات اسلامی زنان و تاریخ اسلام در سطح سه و در رشته فقه خانواده در سطح چهار فراخوان پذیرش داده که مهلت ثبت نام این دوره تا پایان فروردین ماه سال جاری تمدید شده است.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: انتخاب این رشته‌ها متناسب با اهداف و مأموریت‌های دفتر تبلیغات اسلامی است. چون طیفی از مبلغان عمومی اعم از خواهر و برادر در این دفتر فعالیت می‌کنند که برای ارتقاء به رده مبلغان تخصصی و گرایشی، نیاز به آموزش‌هایی دارند که مورد نیاز حوزه تبلیغ است. از آنجا که وظیفه اصلی و اساسی دفتر تبلیغات را تربیت مبلغان عمومی و تخصصی تشکیل می‌دهد، رشته‌هایی را انتخاب می‌کند که بتواند حوزه‌های تبلیغ تخصصی را در سطح کشور سامان دهد و برای ارتقاء دانش و مهارت تبلیغی مبلغان مثمرثمر باشد.
 
وی ادامه داد: با وجود اینکه این دوره‌ها مثل نان شب برای طلاب، مبلغان و روحانیون واجب و لازم است و به نوعی می‌توان گفت برای آنها وجوب کفایی دارد که وارد این عرصه‌ها شده و مبلغ تخصصی برای جامعه تربیت شود، اما می‌بینیم که طلاب به اندکی از درس و بحث عمومی در حوزه‌ها بسنده کرده و کمتر وارد حوزه‌های تخصصی می‌شوند و این آفتی بزرگ برای حوزه‌های علمیه است.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) با بیان اینکه دوره های تحصیلات تکمیلی از سال تحصیلی۹۰-۹۱ در این مرکز برگزار می‌شود، گفت: تا قبل از آن، دوره‌های آموزشی دفتر به صورت آزاد و بدون اعطای مدرک برگزار می‌شد که  این بخش هنوز نیز وجود دارد. اما با شروع برگزاری دوره های تخصصی حوزوی و دانشگاهی منتهی به مدرک، تاکنون چهل و چهار دوره تحصیلات تکمیلی در نوزده گرایش برگزار شده یا در حال برگزاری است.

وی افزود: در هرحال طلاب باید وارد عرصه آموزش‌های تخصصی شوند که مورد تأکید آیت‌الله العظمی مظاهری نیز هست و خود ایشان به محض ورود به اصفهان، مرکز آموزش‌های تخصصی حوزه را تأسیس کردند و به کرات طلاب و فضلای حوزه را به ورود فعال در دوره های تخصصی تشویق و ترغیب نموده اند. البته این مرکز یک سری از رشته‌ها را برگزار می‌کند و دفتر تبلیغات اسلامی رشته‌های دیگری را و موازی‌کاری وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین صافی تصریح کرد: بحمدالله در سالهای اخیر تعدادی از طلاب به این عرصه وارد شده و برکات آن را چشیده اند. اکنون در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران، تعداد ۶۹ پایان نامه دفاع شده در نزد ما وجود دارد که بسیاری از آنها در موضوعات روز نگارش یافته و اگر حمایت شود، قابل چاپ است. در مؤسسه علامه مجلسی نیز تاکنون بروندادهای خوبی وجود داشته و در سال گذشته، حدود ۲۱ نفر از فارغ‌التحصیلان ارشد حوزوی این مؤسسه علاوه بر فعالیت های چشمگیر درس و تدریس در حوزه های علمیه، در مقطع دکترای دانشگاه‌ها نیز پذیرفته شده و به تحصیل اشتغال یافته اند.

 





 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1054
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما