تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
اولین جلسه حلقه علمی خانواده با موضوع بررسی اولویت های مسائل خانواده در جامعه ایران
1395/12/22 يكشنبه عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه: لزوم حرکت به سمت خانواده سالم/ استفاده از علوم دینی در کنار علم روان‌‌شناسی راهگشاست + تصویر حجت الاسلام و المسلمین سالاری فر گفت: تعهد، قدردانی، تشویق و دلگرمی دادن به یکدیگر، الگوهای ارتباطی مؤثر، جهت‌گیری دینی معنوی، توانایی مقابله با بحران به شکل مثبت و حل مؤثر تعارض ازجمله مواردی است که اگر در خانواده‌ای توجه و رعایت شود خانواده‌ای سالم خواهیم داشت.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از صاحب‌نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا سالاری فر عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در اولین جلسه حلقه علمی خانواده با موضوع بررسی اولویت های مسائل خانواده در جامعه ایران که به همت پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شده اظهار کرد: بررسی اولویت‌های مسائل خانواده در جامعه ایران از مسائل ضروری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاری فر با بیان اینکه پژوهش در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: موضوع خانواده دارای ابعاد متفاوتی است که اختلافات زناشویی و طلاق، فرزندان و نسل از مسائلی هست که می‌توان به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه شکاف نسلی در ایران بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: شکاف فرهنگی و هویت دینی فرزندان از مسائلی است که باید در خانواده به بررسی آن پرداخت.

رییس میز خانواده پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلغیات اسلامی حوزه علمیه قم بابیان اینکه در حال حاضر موضوع ازدواج، طلاق و اختلافات خانوادگی در ایران را می‌توان به‌عنوان یک بحران تلقی کرد، گفت: سن جوانان برای ازدواج در حال حاضر در کشور به میانگین 28 ساله رسیده است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالاری فر با اظهار اینکه در آمریکا تا قبل از ازدواج محدودتی در ارتباط جنسی ندارند ولی بعد از ازدواج هر گونه ارتباطی خیانت محسوب می‌شود، اظهار کرد: در جامعه اسلامی ایرانی روابط جنسی آزاد هنجارمان نیست بلکه رعایت عفت توصیه و تأکید شده است.

وی با مذمت تأخیر و شیوه نادرست در ازدواج، با اظهار تأسف گفت: امروزه مشکلاتی را در خانواده‌های مذهبی در زمینه ازدواج شاهد هستیم که باید برای رفع آن‌ها راه حل های مناسبی دیده شود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصفهان از لحاظ فرهنگی و مذهبی از شیراز بالاتر است، تأکید کرد: برای رسیدن به خانواده سالم باید حرکت کنیم، چراکه به سبب آن روابط نامشروع در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین‌ سالاری فر در مورد ویژگی خانواده سالم، گفت: تعهد، قدردانی، تشویق و دلگرمی دادن به یکدیگر، الگوهای ارتباطی مؤثر، توانایی مقابله با بحران به شکل مثبت، توزیع مناسب و عادلانه قدرت، محبت و راحتی در روابط، نقش‌های روشن و صریح، جهت‌گیری دینی معنوی و حل مؤثر تعارض ازجمله مواردی است که اگر در خانواده‌ای توجه و رعایت شود خانواده‌ای سالم خواهیم داشت.

وی دینداری و معنویت را یکی از نقاط تحکیم خانواده عنوان کرد و افزود: خانواده گاهی با بحران و فشار طبیعی و غیر طبیعی مواجه می شود لذا باید برای نحوه مواجهه با آن را در خانواده فرا گرفته شود.

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه عدم مهارت خانواده ها برای مقابله با مشکلات و فشارهای زندگی را از جمله مشکلات خانواده های ایرانی اظهار و تأکید کرد: خانواده توانایی مقابله با بحران به شکل مثبت را داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سالاری فر با اشاره به اهمیت حل مؤثر تعارض در بین خانواده، اظهار کرد: خانواده موفق برای حل مشکلات و تعارض‌ها راهکار در دست دارد.

وی، نگاه دینی، روایی و اعتقادی را راهکاری برای دست یابی به ویژگی های یک خانواده سالم، عنوان کرد و گفت: اگر تقویت اعتقادات و باورهای اسلامی و تقویت اخلاقیات اسلامی طرف‌های ارتباط، تقویت پایبندی علمی رفتاری به دستورات دینی و تقویت مهارت‌های ارتباطی میان فردی انجام شود به تشکیل و تقویت خانواده سالم در جامعه اسلامی می‌تواند کمک کند.

رییس میز خانواده پژوهشکده مطالعات اسلامی دفتر تبلغیات اسلامی حوزه علمیه قم بابیان اینکه کسانی که در حوزه‌های علمیه می‌خواهند در این زمینه برای مشاوره اقدام کنند در کنار این مسائل به علوم روانشناسی هم تسلط پیدا کنند، اظهار کرد: استفاده از علوم قرآنی و دینی با علم جدید روانشناسی می‌تواند در کنار هم یک راهکار علمی اسلامی برای برون‌رفت از مشکلات ایجاد کند.

 













 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1778
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما