تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا جعفری
حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا جعفری
1395/12/8 يكشنبه حجت الاسلام و المسلمین جعفری: لازمه رسیدن به کمال، توجه به بُعد روحانی است کارشناس مذهبی گفت: لازمه رسیدن به کمال، توجه کردن و رشد دادن بُعد روحانی در کنار رشد کردن بُعد جسمانی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا جعفری در نشست اخلاقی که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: نشانه صعود انسان در معنویات، تحصیل فیوضات معنوی است.

وی در ابتدا با اشاره به آیه ششم سوره هود که می فرماید «وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِی الأرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَیَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ»، افزود: قرآن در این آیه می فرماید «هیچ جنبنده‎ای نیست مگر این که رزقش بر عهده خدا است و می‎داند که این جنبنده کجا می‎رود و کجا می‎آید این در کتاب علم غیب الهی کاملا آشکار و معلوم است.»

حجت الاسلام و المسلمین جعفری اظهار کرد: واژه دابة از کلمه دبیب مشتق شده است و دبیب به معنای حرکت کُند و آرام است؛ این لفظ برای موجوداتی به کار برده می شود که از لحاظ اندازه آنچنان ریز هستند که در نگاه اول نمی توان بین آنها و موجودات ریز بی جان تمایز قائل شد و برای درک جاندار بودن این موجودات ریز به دقت نیاز است.

کارشناس مسائل مذهبی تشریح کرد: خداوند با بیان این آیه می خواهد به انسان بفهماند که من رزق و روزی موجودات ریز را فراموش نمی کنم، تو که عظیم ترین مخلوق من هستی، نگران رسیدن رزقت نباش.

وی با توجه به تکامل تکوینی نوزاد در شکم مادر، خاطرنشان کرد: امکان ندارد خداوندی که از نزول رزق فرزند در شکم مادر غافل نیست، در نزول رزق انسان بالغ غفلت کند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: همان گونه که خداوند برای تأمین رشد جسمانی ما ابزار و لوازمی را در اختیار گذاشته است، برای بالندگی روح نیز لوازمی را آماده کرده است.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که غذای روح با تلاش خودِ انسان تأمین می شود، ابراز کرد: نشانه صعود انسان در معنویات، تحصیل فیوضات معنوی است، انسانی که از لحاظ روحی قوی باشد، راحت تر با معبودش ارتباط برقرار می کند.

وی با بیان این که انسان نباید تمام وقتش را برای تأمین نیازهای جسمانی اش صرف کند، ابراز کرد: انسان برخلاف حیوان از ویژگی هایی برای استکمال برخوردار است و باید عمده وقت زندگی اش را در راه تعالی بخشیدن به روحش بگذراند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری افزود: فضای جامعه برای افراد متفاوت، یکسان است، ما در کنار تحصیل برای رسیدن به مدارک علمی باید تحصیلاتی را در جهت گرفتن مدارک معنوی پشت سر بگذاریم؛ افرادی که در کنار رشد جسمانیشان به رشد روحشان توجه کرده اند، در روز قیامت کمتر حسرت می خورند.

وی تشریح کرد: در میان عموم مردم جامعه افرادی که تحت عنوان طلاب و روحانیون مطرح هستند باید توجه بیشتری به انجام فرائض و ترک محرمات داشته باشد، چرا که اعمال آنها به سبب جایگاهی که دارند، اگر قبیح باشد، اقبح است و اگر حُسن باشد، احسن است.

حجت الاسلام جعفری در پایان با بیان این که طلبه باید در امور دینی به یقین برسد، اظهار کرد: طلبه نباید در امور دینی شک و تردید داشته باشد؛ شک در امور یعنی فرد پنجاه درصد احتمال وجود می دهد و پنجاه درصد احتمال عدم، ولی تردید در امور به معنای شک همراه با انکار است، احتمال این که فرد مردد به تکذیب برسد بیشتر از فردی است که در امور شک دارد.

 








 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1211
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما