تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ الاسلامی رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران و رییس میز تخصصی سبک زندگی
حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ الاسلامی رییس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران و رییس میز تخصصی سبک زندگی
1395/12/5 پنجشنبه رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران مطرح کرد: تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم/ ضرورت آشنایی مردم با نمادهای ضد دینی رئیس نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی تهران گفت: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شیخ‌الاسلامی پیش از ظهر امروز در گردهم آیی آموزشی و تبلیغی مبلغان ایام فاطمیه اصفهان اظهار داشت: امسال دفتر تبلیغات اسلامی موضوع سبک زندگی را برای این ایام انتخاب کرده است که بعضی به اشتباه آن را تنها آداب و مناسبت‌های اجتماعی زندگی می‌دانند در حالی که این مسأله گسترده‌تر است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر سبک زندگی افزود: منظور از این مفهوم منظومه‌ای از انتخاب‌ها و ترجیح‌های افراد است نه صرف یک رفتار، که باید سه مؤلفه فراگیری و استمرار، بازگوکننده رفتار و مشمولیت انتخاب‌های مهم را داشته باشد.


* تأکید سبک زندگی اسلامی بر باورهای مردم
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران با اشاره به تعاریف متعدد دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی یادآور شد: تعاریف دانشمندان غربی از مفهوم سبک زندگی اخیراً جنبه سکولار پیدا کرده و سعی دارد آن را از باور تهی کند، اما آنچه ما در سبک زندگی اسلامی به دنبالش هستیم بر باورهای مردم تأکید دارد.

شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه همه‌چیز سبک زندگی نیست، به ذکر 14 عرصه برای سبک زندگی پرداخت و گفت: الگوی پوشش و آرایش، الگوی تغذیه که امروز در دنیا با طرح دیپلماسی تغذیه اهداف سیاسی را در قالب ارائه انواع خاصی از غذاها بیان می‌کند حتی برنامه‌هایی مثل بفرمایید شام یک شبکه ماهواره‌ای هم با همین هدف ساخته شده در حالی که در آیین ما حتی به دایره بودن سفره و روی زمین غذا خوردن هم اشاره شده است.

وی ادامه داد: مسکن گزینی و خانه آرایی، الگوی مناسک مذهبی که اکنون با خرافات آمیخته شده، الگوی اندیشه‌ورزی و تحصیل که آنچه مورد نیاز نوجوان امروز است به او یاد داده نمی‌شود و هیچ مهارتی برای نه گفتن ندارد، از دیگر عرصه‌های سبک زندگی است که باید به آن توجه شود.


* الگوی کسب روزی حلال یکی از موارد سبک زندگی اسلامی است
رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی اضافه کرد: الگوی تعامل با قانون هم بسیار مهم است، در کشور ما قانون به صورت نهادینه به سخره گرفته شده، رعایت آن به انسان‌های ترسو نسبت داده شده و از آن با عنوان برش داشتن یاد می‌شود.

شیخ‌الاسلامی اذعان کرد: الگوی کسب و کار و روزی حلال، الگوی معاشرت با اطرافیان، الگوی تفریح و اوقات فراغت، بهداشت و سلامت، خرید و الگوی فضای مجازی که امروز با آسیب‌های جدی مواجه است، از دیگر عرصه‌های سبک زندگی اسلامی به شمار می‌آید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران الگوی تزئینات را هم به عرصه‌های سبک زندگی اضافه و خاطر نشان کرد: الگوی مصرف فرهنگی و استفاده از کالاهای فرهنگی نیز عرصه 14 سبک زندگی است که 9 نوع از محصولات را شامل می‌شود و در تغییر فرهنگ جامعه بسیار مؤثر است.


* تسری نوع حجاب بازیگر نقش اول سریال «در پناه تو» در جامعه
وی کالای مکتوب، رسانه‌ای، مجازی، هنری، سرگرمی را از انواع کالاهای فرهنگی دانست و گفت: کالای مد و طراحی که از پوشاک تا وسایل منزل گسترده مورد غفلت واقع شده است، در کشورهای دیگر طراحان صنعتی که این عرصه را در دست دارند به شدت مورد توجه هستند.

شیخ‌الاسلامی به کالاهای میراث فرهنگی، ورزشی و مذهبی هم اشاره کرد و افزود: در یک کالای فرهنگی که تمام فرهنگ مصرفی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، طراحی، تولید، توزیع، تبلیغ و در نهایت مصرف مهم است که باید سواد این مصرف توسط مبلغان برای مردم تبیین شود.

رئیس میز تخصصی سبک زندگی اسلامی با ارائه مصداقی از تأثیر ناخودآگاه رسانه بر فرهنگ جامعه گفت: 20 سال پیش چادر بانوان کش نداشت ولی بعد از پخش سریال «در پناه تو» که شخصیت اول زن آن یک خانم محجبه بود، این رفتار در جامعه تسری پیدا کرد، پس باید مردم را با انتخاب آگاهانه آشنا کنیم و به آن‌ها بیاموزیم که چه چیزهایی نماد و نشان هستند.


* ضرورت آشنایی مردم با نمادهای ضد دینی
شیخ‌الاسلامی با اشاره به اینکه مردم دوست دارند کس دیگری برای آن‌ها انتخاب کند، تأکید کرد: اغلب مردم در مهارت گزینش و استفاده از محصولات ضعیف هستند و در مقابل تهاجم‌های فرهنگی ارسال شده دشمن منفعل عمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعضی از مدل‌ها و لباس‌ها نماد منحرفان جنسی و شیطان‌پرستان است، یادآور شد: باید مردم را با این نمادها آشنا کرد، البته در بعضی از نمادهای میراث فرهنگی ما هم نشانه‌های دو خدایی و ضد دینی وجود دارد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی تهران به بحث خرید عید نوروز و خرید جنس ایرانی به عنوان یک مقوله فرهنگی هم اشاره کرد و گفت: در کنار عیدی سال نو سعی کنیم کتاب یا یک محصول فرهنگی را هم ضمیمه کنیم و از شعار فاصله گرفته و به سراغ حل مسأله برویم، چرا که مردم اکنون در زندگی خود با تناقضات و تعارض‌هایی مواجه شده‌اند که برای رفع آن‌ها مبلغان باید اقدام کنند.

 




 
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 584
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما