تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین علی غلامی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین علی غلامی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان
1395/12/5 پنجشنبه حجت الاسلام و المسلمین غلامی در گردهمایی مبلغان فاطمی سلام الله علیها: مهم ترین رسالت روحانیت جهل زدایی است گردهمایی آموزشی تبلیغی مبلغان فاطمی(سلام الله علیها) به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه اصفهان در سالن اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین علی غلامی سخنران این برنامه در مورد منبر و شان آن اظهار داشت: با تمام رقیب هایی که امروز مانند رسانه های مجازی و ماهواره و تلویزیون برای رسانه دینی به نام منبر به وجود آمده، این رسانه جایگاه خود را حفظ کرده است. می توانیم از مباحث جدید استفاده کنیم و تریبون را دوطرفه کنیم و زمانی به پرسش و پاسخ مردم گذاشته شود تا این ایرادی که مخالفان برای منبر اعلام می کنند برطرف شود.

استاد تاریخ دانشگاه اصفهان ادامه داد: نقل شده هنگامی که امیر المؤمین(علیه السلام) از سوی پیامبر(صلی الله علیه و آله) به یمن اعزام شدند از سوی پیامبر به ایشان گفته شد اگر خداوند یک نفر را به دست تو هدایت بکند عظمتش بیشتر از آن است که خورشید بتابد.

وی به بیانی از نهج البلاغه اشاره کرد و بیان داشت: امام اول شیعیان می فرماید کلام باید مستند و مستدل باشد. این خودش دارو است و دردی به دردهای جامعه می افزاید. جامعه به ما مقام حجت الاسلام داده و این وظیفه کمی نیست به این معنی است که کلام ما از اسلام می آید.

وی ادامه داد: گاهی کلیپ هایی در فضای مجازی مورد استحضا قرار می گیرد و گاهی می بینیم حرف طرف ناثواب است و ما باید بخشی از انرژی خود را برای این کلام بگذاریم. اگر امروز من سخنرانی نکنم اتفاقی نمی افتد، یا دیگری به سخنرانی می پردازد و یا اصلا کسی سخنرانی نمی کند، اما اگر حرف ناثواب بزنم باری بر مشکلات افزوده ام . بسیار مواظب باشیم و در هنگام هشدار به مردم دقت کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان به تفاوت تریبون و کلاس درس اشاره کرد و گفت: روحانی که پشت تریبون می رود باید دقت کند، منبر با کلاس تفاوت دارد. مردمی که به پای منبر می آیند داوطلبانه می آیند و نگاه قدسی به منبر دارند.

حجت الاسلام غلامی ادامه داد: وای به حال جامعه ای که فرهیختگانش تابع توده باشند، بلکه توده مردم باید تابع فرهیختگان باشد. روحانی باید شجاعت داشته باشد. پیش از آنکه ما معلم بشریت باشیم باید معلم خودمان باشیم.

وی به اخلاق و جایگاه آن در منبر اشاره کرد و گفت: علم باید مزین به حلم باشد، کسی که می خواهد مبلغ دین باشد باید همواره حلم داشته باشد، اگر تندی کنیم بر روی عملکرد ما تاثیر منفی خواهد داشت، گاهی طرف هر چه بیسوادتر باشد محکم تر صحبت می کند.گاهی اوقات غیر ضروری ها را محکم می گوییم.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: ما از سوی اهل بیت(علیهم السلام) به بیان فضایل اهل بیت(علیهم السلام) منسوب شده ایم، صرف منابع گویی کامل نیست، لازم است اما کافی نیست، اگر در کنار فضایل ملکوتی در مورد انسانی اهل بیت نگوییم بر طبل تو خالی کوبیده ایم. اگر شنونده نتواند از این دستورات در زندگی خود استفاده کند سودی نخواهد داشت.

وی در مورد توجه به روایات صحیح و عقلی در منابر گفت: اگر یک روایت را درایت حدیث کنیم بهتر از نقل هزار روایت است. وظیفه ما درایت حدیث است، نقل گرایی موجب اندیشه ورزی و سبب پیشرفت علم نمی شود. برای یک مجلس رفتن باید ساعت ها فکر و تحقیق کرد. گاهی زیاد خواندن اجازه تفکر را از آدم می گیرد. به اندازه خواندن باید تفکر کرد.
وی به دانشنامه فاطمی(سلام الله علیها) که در 6 جلد زیر نظر استاد علی اکبر رشا آماده شده اشاره کرد و اظهار داشت: این کتاب بسیار کتاب جامعی است. جنس اهل بیت از جنس نور است آنها می فرمایند زشت ترین چیز جهل است، و مهمترین کار ما جهل زدایی است.معارف فاطمه زهرا(سلام الله علیها) از جامعه جهل زدایی می کند. فاطمه زهرا (س) الگوی یک انسان کامل است، با بیان درست فضایل ایشان می شود جامعه را نورانی کرد.

حجت الاسلام غلامی در مورد بیان خصایص حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: یکی از ویژگی های بی بی فاطمه زهرا(س) اخلاص اوست. در منابر تنها قسمت های ضروری تاریخی را نقل کنید تا نسل آینده ما با تاریخ آشنا باشد، اما تفرقه افکنی نکنیم. در شهرهای زیادی شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند. هیچ مذهبی با دشنام دادن به فرقه ی مخالف پیشرفت نمی کند.

وی در پایان تأکید کرد: معارف حضرت زهرا(سلام الله علیها) آنقدر زیاد است که می توان منبرهای عاقلانه زیادی با آن ترتیب داده شود، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) را به عنوان یک انسان اخلاق نما معرفی کنید.

 



 
برای مشاهده همه تصاویر اینجا کلیک کنید.





 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 500
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما