تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
نشست علمی؛ نقش مشاوره دینی در تقویت روابط زوجین
1395/12/4 چهارشنبه عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان: مشاوره قبل از ازدواج به تقویت روابط زوجین می انجامد + تصویر استاد دانشگاه گفت: امروزه با شاغل شدن بیشتر زن ها و تحصیلات بالاتر دختران و پسران، زندگی ها شکل متفاوتی پیدا کرده است و از این رو ضرورت مشاوره قبل از ازدواج در شناخت بهتر می تواند به تقویت روابط زوجین در طول زندگی بینجامد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان٬ سلسله نشست‌های علمی و پژوهشی با موضوع «نقش مشاوره پیش از ازدواج در تقویت روابط زوجین» در راستای دانش‌افزایی و آشنایی طلاب و پژوهشگران توسط پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان برگزار شد.
 
دکتر زهرا فاتحی زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان در این نشست با اشاره به پیچیدگی روابط، افراد و مسایل و مشکلات در دنیای امروز، نیاز به مشورت گرفتن از یک متخصص در ازدواج  را  ضروری عنوان کرد.
 
وی اظهار داشت: نقش زنان و مردان در جامعه امروز بسیار متفاوت از گذشته است و همین مساله پایداری زندگی ها را کمتر کرده و برای سنجش میزان تفاهم و سازگاری بین دو نفر، نیاز به مداخلات علمی است.
 
استاد دانشگاه ادامه داد: تا دیروز اگر بسیاری از خانواده ها به دلیل فقر آگاهی یا وابستگی های اقتصادی و اجتماعی روی مشکلات شان سرپوش می گذاشتند، امروز با شاغل شدن بیشتر زن ها و تحصیلات بالاتر دختران و پسران، زندگی ها شکل متفاوتی پیدا کرده است و از این رو ضرورت مشاوره قبل از ازدواج در شناخت بهتر می تواند به تقویت روابط زوجین در طول زندگی بینجامد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به آمار طلاق رو به رشد در کشور علی الخصوص کلان شهر ها تصریح کرد:  از هر 4 ازدواج یک ازدواج  منجر به طلاق می شود.
 
فاتحی زاده نقش مشاوره قبل از ازدواج در شناخت بهتر زوجین از همدیگر را بسیار اساسی و لازم عنوان و خاطر نشان کرد:  فرایند مشاوره پیش از ازدواج و تعداد جلساتی که باید برای قبل از ازدواج افراد حضور پیدا کنند می تواند به این امر کمک شایانی کند.
 
وی گفت:  نوع سوالات در جلسات مشاوره پیش از ازدواج و معرفی تست های سلامتی روان و ملاک های انتخاب همسر با کمک مشاور متخصص از دیگر نیازهای علمی و ضروری در ازدواج است. ایشان در ادامه به توضیح مراحل و جلسات مختلف مشاوره پیش از ازدواج پرداخت و نکات ضروری و قابل توجه در این موضوع را برای رعایت در جلسات مشاوره خاطرنشان ساخت.


 









 



 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1232
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما