تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
کتاب «ادبیات گفتمان در قرآن کریم» تألیف آقای دکتر تورج زینی وند
کتاب «ادبیات گفتمان در قرآن کریم» تألیف آقای دکتر تورج زینی وند
1395/11/24 يكشنبه رییس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد: کتاب «ادبیات گفتمان در قرآن کریم» منتشر شد یدالله جنتی گفت: کتاب «ادبیات گفتمان در قرآن کریم»، تألیف آقای دکتر تورج زینی وند از سوی پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان در بهمن 1395منتشر شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان یدالله جنتی رییس اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خداوند متعال پیامبران و امامان معصوم(علیهم السلام) را فرستاد تا انسان را تزکیه و تهذیب کنند و دانش و حکمت آموزند. سپس قرآن را سرچشمۀ اخلاق و پیامبر گرامی اسلام را اسوۀ حسنه قرار داد تا مکارم اخلاق را کامل کند و به دنبال او، امامان معصوم(علیهم السلام) را برگزید تا اخلاق را جاودانه کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد، در جهان معاصر که اسلام به اشتباه «دین شمشیر و خشونت» معرفی شده است، بررسی  گفت و گوهای قرآنی و پیوند آن با «برخورد تمدن‌ها» و «پایان تاریخ» و «گفت‌وگوی تمدن‌ها»، می تواند راهگشای انسان سر گردان امروزی در برخی گرفتاری های، مانند جنگ و فقر و بی عدالتی باشد.

مدیر انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اذعان داشت: "ادبیات گفتمان در قرآن کریم" با رویکرد اخلاقی، پژوهشی است در حوزۀ دین که در ساختار اساسی آن به موضوع اخلاق قرآنی و جایگاه آن در نظریۀ گفت‌وگوی بین دین‌ها و تمدنها و فرهنگها پرداخته است.

وی با بیان این که این کتاب با یک مقدمه و نه فصل سامان یافته است، ابراز داشت: هدف این نوشتار این است که با بررسی ساختار گفت و گوهای قرآنی در چارچوب اخلاق، گونهای از مدیریت گفت و گو را براساس آموزه های قرآنی نشان دهد.

جنتی ادامه داد: به عبارتی ساده تر، در پژوهش حاضر گفت و گوهای قرآنی با تأکید بر ماهیت اخلاقی آن ها بررسی شده‌اند. جدول گفت و گو های قرآنی که پایان بخش این اثر است، از ابتکارهای جالب نویسنده در این کتاب به حساب می آید.

گفتنی است این اثر در قطع رقعی، در 428 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان به چاپ رسیده است و علاقه مندان برای تهیه کتاب در اصفهان می توانند به فروشگاه بوستان کتاب واقع در خیابان حافظ با شماره تلفن 0313220370 و در تهران به فروشگاه کتاب پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، روبروی دانشگاه تهران با شماره تلفن 0216695153مراجعه کنند.


 



 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1352
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما