تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
کتاب هدایة الجاحدین
1395/10/7 سه‌شنبه کتاب «هدایة الجاحدین» منتشر شد رییس اداره نشر پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از انتشار کتاب «هدایة الجاحدین» خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از ایمنا، یدلله جنتی با اعلام این خبر گفت: تلاشهای نظری اندیشه وران مسلمان، یکی از پرنگارترین تلاشهای مستقیم برای برخورد با تعرضات اندیشه گران دیگر مکاتب به خصوص مسیحی است.

وی ادامه داد: در چند قرن اخیر همسویی و ارتباط تنگاتنگ مبلغان مسیحی با استعمار و فعالیت های تبلیغی و تبشیری آنان، به واکنش جدی و اساسی علمای مسلمان انجامید. این واکنش های نظری اندیشه گران مسلمان که در قالب ردیه نویسی جلوه گر شد، در نهایت منجر به پدید آمدن نگاشته های فراوانی در این باب شد.

رییس اداره نشر پژوهشکده مطالعات اسلامی اصفهان «هدایة الجاحدین» را یکی از این واکنش های نظری است که توسط ملا محمد تقی کاشانی در رد تعرض کارل گوتلیپ فاندر آلمانی به رشته تحریر درآمده معرفی کرد و افزود: ملا محمد تقی کاشی یکی از اعلام و مشاهیر عهد ناصری است که علاوه بر تألیفات کلامی، نگاشته های فراوانی در زمینه های گوناگون علوم انسانی از او بجای مانده است.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «هدایة الجاحدین» بر اساس هفت پرسشی که از مؤلف شده به رشته تحریر درآمده است. مؤلف ابتدا پرسشها را طرح و سپس در فصلهای جداگانه بدان ها  پرداخته است. این اثر در هشت فصل تألیف شده است. فصل اول، دوم و سوم در رد و نقد بخشی از کتاب انتقادی فاندر به نام میزان الحق است.

مؤلف در این سه فصل وقوع معجزه شق القمر را اثبات نموده و شبهات حول این موضوع را پاسخ گفته است.

فصل چهارم در اثبات رد الشمس برای حضرت علی علیه السلام است. فصل پنجم در اثبات وجود آسمانها بر اساس هیئت قدیم(بطلمیوس) است.

وی ادامه داد: فصل ششم در اثبات وقوع طوفان در زمان حضرت نوع علیه اسلام، سد یأجوج و مأجوج و بهشت شداد است. فصل هفتم طولانی ترین فصل از “هدایة الجاحدین» است که موضوعاتی همچون نقد و بررسی الوهیت عیسی مسیح، پیامبران الهی از دیدگاه عهدین، زن از دیدگاه اسلام و مسیحیت، شراب و شراب خواری از منظر و دیدگاه عهدین در آن مطرح شده است.

گفتنی است؛ این اثر را انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در مجموعه تراث اسلامی/1 و در قطع وزیری، در 364 صفحه و با قیمت 14 هزار تومان به چاپ رسانده است.




 
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 447
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما