حجت الاسلام و المسلمین افشار
دبیر اجرایی دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق خبر داد: رشد دوبرابری آثار ارسالی حجت الاسلام و المسلمین روح الله افشار دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق از رشد دوبرابری آثار ارسال شده برای جشنواره هنرهای تجسمی نسبت به دوره قبل خبر داد. حجت الاسلام و المسلمین روح الله افشار دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق اظهار کرد : جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب سراسر کشور است که روزهای پایانی خود را می گذراند.

وی گفت : در این دوره تعداد شرکت کنندگان که در هر هشت رشته هنرهای تجسمی شرکت کردند غالب بر 250 نفر می باشند که حدود 1800 اثر تا به امروز به دست ما رسیده است ایشان در ادامه افزود: این آثار در بخش عکاسی 700 اثر، نقاشی 100 اثر، کاریکاتور 20 اثر، طراحی 200 اثر، نگارگری  50 اثر، تصویر سازی 120اثر، گرافیک 460 اثر و معرق و منبت 62 اثر می باشد.

افشار اظهار داشت: ارسال کنندگان  آثار از استانهای سراسر کشور هستند که  که رتبه اول تا سوم ارسال آثار مربوط به استانهای قم ، اصفهان و تهران می باشد.

ایشان در ادامه افزود: این نشان از آن است که جمع زیادی از طلاب کشور در جشنواره هنرهای تجسمی اشراق شرکت کرده‌اند و کارهای حرفه ای دارند که این یک مقدار مسئولیت ما را سخت تر می کند هم نسبت به داور جشنواره  و هم نسبت به جمع آوری آثارارسال شده.

دبیر اجرایی جشنواره گفت: بحث بعدی اینکه تمام شرکت کننده با کد حوزی شرکت کرده‌اند که بعد از استعلام و تایید کد حوزوی از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه آثار باقی مانده برای کد گزاری و ارسال به بخش داوری آماده می شوند.

ایشان در رابطه با سطح آثار هنرمندان نسبت به دوره قبل بیان کرد: به نظر بنده سطح کیفی آثار این دوره نسبت به دوره قبل که خودم به عنوان هنرمند شرکت داشته‌ام و نسبتا آثار را دیده‌ام تقریبا 70 تا 80 درصد افزایش داشته که این آمار نشان می دهد  کارگاه‌ها و ورک شاپ‌هایی که از سوی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود توانسته  تاثیر خوبی بر طلاب هنرمند داشته‌ باشد وی در ادامه افزود:این آثار از لحاظ تعداد نسبت  به دوره قبل رشد دو برابری داشته است.

افشار در پایان گفت: داوری جشنواره هنرهای تجسمی از 17 بهمن ماه شروع و تا 25 بهمن ماه ادامه دارد که برای هر رشته از 3 داور از بهترین اساتید کشور استفاده می‌شود.
 
امتیاز دهی
 
 



Guest (PortalGuest)

مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی
مجری سایت : شرکت سیگما