بازتاب خبری
بازتاب رسانه ای نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی اشراق
به گزارش روابط عمومی جشنواره هنرهای تجسمی اشراق، نشست خبری این جشنواره در تاریخ 28 دی ماه با حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه های مختلف برگزار گردید. این نشست بازتاب مختلفی در سایت های خبری داشت که در ادامه قسمتی از آن را مشاهده خواهید نمود.

خبرگزاری تسنیم
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمد حسنی ظهر با بیان اینکه وضع اقتصادی کشور در برگزاری چنین جشنواره‌هایی مؤثر بوده است، افزود: امسال آن‌چنان‌که شایسته بود نتوانستیم به وظیفه خود عمل کرده و از ظرفیت طلاب هنرمند استفاده کنیم اما سعی می‌کنیم این روند همچنان ادامه یابد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه  قطب‌های فکری متعددی در این مرکز تشکیل‌شده است، تصریح کرد: ترغیب یکی از قطب‌های فکری فرهنگی سبب برگزاری این جشنواره باوجود مشکلات مالی شد. وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای سیاست‌گذاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام و واحد مربوطه با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی طلاب کار را آغاز کرد.

لینک خبر
 


خبرگزاری مهر
به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسنی در مصاحبه مطبوعاتی که بعد از ظهر سه‌شنبه در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: دومین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه کشور اسفندماه در قم برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: طراحی، نقاشی، گرافیک، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور، هنرهای دستی (معرق و منبت) ‌ رشته‌های عنوان شده در این دوره از جشنواره هستند.

وی افزود:‌ آخرین مهلت ارسال آثار ۱۵ مهرماه بود که تا ۱۰ بهمن‌ماه تمدید شده است. حسنی تصریح کرد: این جشنواره بخش ویژه نیز دارد که فرهنگ قرآن (حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی) موضوع آن است.
لینک خبر

 


خبرگزاری ایرنا
به گزارش ایرنا رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره های سراسری اشراق با بیان اینکه قبض و بسط شرایط بودجه ای کشور و همچنین دفتر تبلیغات اسلامی در این جشنواره نیز تاثیر گذار بوده است، اذعان داشت: امسال برغم همه پیگیری های صورت گرفته نتوانستیم، در برخی از بخش ها بر اساس آن شایستگی هایی که طلبه های هنرمند دارند اقدام کنیم ولی حداکثر تلاش خود را برای رونق این جشنواره به کار گرفتیم، چرا که موعد 2 سالانه این جشنواره فرا رسیده بود، و باید آن را طبق زمان بندی برگزار می کردیم.
وی با بیان اینکه جریانی فکری فرهنگی به عنوان اتاق فکر و مرکز برنامه ریزی های حوزه هنر و رسانه در دفتر تبلیغات شکل گرفته، و امیدواریم نتایج مثبت آن را در سال های آینده شاهد باشیم، افزود: به دنبال تلاش های انجام شده از سوی این قطب های فکری و فرهنگی جلسه های شورای سیاستگذاری جشنواره تشکیل، و طراحی های لازم نیز انجام شد، و با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی طلاب مراحل اولیه برگزاری جشنواره در رشته های هشت گانه طراحی، نقاشی، گرافیک تصویر سازی، عکاسی، نگارگری، کاریکاتور و هنرهای دستی اعم از معرق و منبت آغاز شد.
لینک خبر

 


خبرگزاری بسیج
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد حسنی، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌های سراسری اشراق با اشاره به اینکه هنرمندان طلبه سطح کیفی خوبی نسبت به سایر هنرمندان در کشور دارند، گفت: شاعران و رمان نویسان طلبه در سطح ممتازی هستند که دغدغه‌های طلبگی را با هنر ادغام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه رمان «برکت» نامزد جایزه جلال شده است، افزود: در بخش خاطره نگاری، یکی از طلاب رزمنده توانست جایزه جلال را به دست آورد، در بخش هنرهای تجسمی نیز امیدواریم هنرمندان در آینده به تراز اول کشوری برسند.
لینک خبر


خبرگزاری ایرنا
به گزارش ایرنا عضو شورای سیاستگذاری جشنواره اشراق نیز تصریح کرد: یکی از حرکت هایی که در دفتر تبلیغات شکل گرفته جهت دهی موضوعی و محتوایی به برنامه های فرهنگی هنری است، که انعکاس آن با تعریف یک موضوع ویژه برای این جشنواره حول محور فرهنگ قرآنی به خوبی دیده می شود.
حجت الاسلام حسن محمودی گفت: طلبه های هنرمند بواسطه شخصیت صنفی خاص و ویژه خود با سایر هنرمندان تفاوت دارند، از این رو تقویت فرهنگ دینی و قرآنی به منظور ساخت زیر بنای اعتقادی و اخلاقی جامعه از دغدغه های جدی آنها است، که این مساله در انتخاب موضوع این جشنواره نیزمشهود است.
وی افزود: کمیته های تخصصی که در انجمن هنرهای تجسمی شکل گرفته بر روی تولید آثار و محتوا متناسب با موضوع جشنواره و هم جهت با دغدغه های حوزه های علمیه دقت نظر دارند.
محمودی یادآور شد: برای این جشنواره سعی شده هم به لحاظ محتوایی و هم از نظر کمی تمهیدهایی جهت ارایه آثار با کیفیت تر و مطلوب تر اندیشیده شود، از این رو از استادان متخصص در هر یکی از رشته های ذکر شده، جهت برگزاری نشست های تخصصی برای تولید کنندگان آثار دعوت شده است.
وی با بیان اینکه این جشنواره ویژه طلاب و روحانیان حوزه است، افزود: تنها کسانی می توانند در آن شرکت کنند که در یکی از حوزه های علمیه رسمی کشور دارای پرونده معتبر باشند، و حداکثر 7 اثر را در هریک از رشته های بخش اصلی و هشت گانه و حداکثر 3 اثر را در بخش ویژه با موضوع فرهنگ قرآن و حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی ارایه دهند.
وی با اشاره به تمدید مدت ارسال آثار تا دهم بهمن ماه 95 افزود: هنرمندان علاقه مند به شرکت در این جشنواره می توانند به سایت سایت www.eshragh.irمراجعه و یا با رایانامه tajasomi@eshragh.ir جهت ارسال آثار در تماس باشند.

لینک خبر


خبرگزاری رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسنی، در نظر گرفتن طرح ویژه قرآنی را از مهم‌ترین ویژگی های دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اشراق دانسته و خاطر نشان کرد: بخش ویژه این جشنواره با موضوع قرآن و حضور فرهنگ قرآنی در عرصه جامعه، فرصت مناسبی را فراهم کرده است تا طلبه های هنرمند بتوانند علاوه بر بخش آزاد، در بخش تجلی قرآن در عرصه های اجتماعی، آثار خود را ارسال کنند که امیدواریم و انتظارمان این است که این بخش، بیش از سایر بخش ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی، هم چنین تأکید کرد: طی برنامه ریزی انجام شده و با توجه به تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره، اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی، هفته اول اسفندماه برگزار می شود.
لینک خبر

 
امتیاز دهی
 
 



Guest (PortalGuest)

مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی
مجری سایت : شرکت سیگما