حجت الاسلام آزاد
رئیس انجمن هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری؛ اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی بیستم فروردین برگزار می‌گردد رئیس انجمن هنرهای تجسمی طلاب گفت : بیستم فروردین سال 96 که روز هنر انقلاب اسلامی و در آستانه سیزدهم رجب برابر با ولادت امیر المومنین (ع) است را برای برگزاری اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق برگزیدیم.

حجت اسلام والمسلمین سید محسن آزادی رئیس انجمن هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری و عضو شورای سیاست گذاری دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره هنرهای تجسمی طلاب به عنوان یک رخداد مهم و فنی در سطح عالی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور از دو سال پیش آغاز شد. دوره قبل به عنوان اولین دوره به خوبی برگزار شد و از اختتامیه اولین دوره برنامه ریزی برای برگزاری دوره دوم به نحو احسنت شروع شد.

وی گفت: طی دو سال گذشته تلاش انجمن براین بوده که با شناسایی طلاب عزیز هنرمند در رشته های هشت گانه انجمن (عکاسی، نقاشی، نگارگری، طراحی، تصویر سازی، کایکاتور، گرافیک و هنرهای دستی"معرق و منبت" ) و با زمینه سازی و فراهم آوردن مقدماتی برای تولید اثر و افزایش و تکمیل مهارت این عزیزان بتوانیم زمینه رسیدن به اهداف جشنواره و رشد هنر حوزوی را فراهم کنیم.

حجت اسلام آزادی تصریح کرد: از اول سا ل 95 برنامه ریزی ها برای برگزاری جشنواره دراین سال انجام شد که به لطف خدا با همه کمبود ها و نواقصی که پیش رو بود با همت مسئولان محترم مرکز فرهنگی هنری وتلاش و جدیت طلاب هنرمند این جشنواره آغاز شد.

ایشان در ادامه افزود: در آغاز کار برای ما مشخص نبود که چه اندازه از طرف طلاب عزیز استقبال می‌شود و رشد پیش بینی شده ما از لحاظ کیفیت و کمیت محقق می‌شود یا خیر، اما ما موظف به وظیفه بودیم و تلاش بسیارزیادی شد که خبر این جشنواره به تمام حوزه‌های علمیه سراسر کشور برسد تا اگر هنرمندی گمنام در حوزه های علمیه  با نگاه حوزوی خود مشغول به فعالیت است مجالی برای عرضه هنرش بیابد  و جامعه هنری این شخصیت ها را شناسایی کند.
 
رئیس انجمن هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری ادامه داد: به فضل الهی ما شاهد رشد صد درصدی از لحاظ کمیت و رشد مطلوبی از لحاظ کیفیت آثار هنری در این رشته ها بودیم که این جای بسیار امیدواری و سپاس گذاری دارد که هنرمندان طلاب در کنار درس، بحث، تبلیغ و فضای طلبگی از وادی هنر و ذوق هنری که دارند به بهترین شیوه استفاده می‌کنند و روز به روز به مهارت و توانایی خود می‌افزایند.

وی گفت: با مشورت‌های زیاد، تیم داوری را از بهترین اساتید و هنرمندان کشور تشکیل دادیم که هم مسلط به هنر بودند و هم آشنای به فضای حوزوی، که به بهترین صورت و فنی ترین روش کارها داوری شدند

حجت اسلام آزادی اضافه کرد: پس از اعلام نتایج داوری، تلاش خود را آغاز کردیم برای زمینه سازی برگزاری اختتامیه جشنواره که مقدمات بسیاری دارد چرا که ما می‌خواهیم اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی به نحو احسنت برگزار شود که در شان طلاب هنرمند و هنر حوزوی باشد.

وی در ادامه افزود: براین اساس شورای سیاست گذاری جشنواره راضی به کار کم و سطحی نشدند ولی لحظه‌ای هم از کار دست نکشیدند و با تلاش بسیار مشغول به آماده سازی مقدمات جشنواره بودیم که به ایام فاطمیه و روزهای پایانی سال برخوردیم احساس می‌شود در این زمان برگزاری اختتامیه جشنواره اگر چه شدنی است ولی در شان برنامه نبود و ممکن بود بی مهری نسبت به نمایشگاه و جلسه اختتامیه شود.

ایشان خاطر نشان کرد: بیستم فروردین  سال  96 که روز هنر انقلاب اسلامی و در آستانه سیزدهم رجب برابر با ولادت امیر المومنین (ع) است را برای برگزاری اختتامیه دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق برگزیدیم.
 
امتیاز دهی
 
 



Guest (PortalGuest)

مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی
مجری سایت : شرکت سیگما