افشار
ارسال 1800 اثر به دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق ویژه طلاب سراسر کشور: از ارسال 1800 اثر فاخر برای دومین دوره جشنواره هنرهای تجسمی اشراق خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین روح الله افشار با ابیان اینکه: فلسفه  برگزاری جشنواره هنرهای تجمسی اشراق در مرکزفرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حمایت هر چه بیشتر از طلاب هنرمند سراسر کشور است تصریح کرد: مرکز فرهنگی هنری این هدف را دنبال می‌کند که طلاب هنرمند احساس کنند می‌توانند هر چه بهتر دراین جشنواره‌ها شرکت کنند و اثار هنری دینی و مذهبی خود را به منصه ظهور برسانند.

وی گفت: در این دوره از جشنواره آمار خیلی خوبی  در ارسال آثار به جشنواره داشتیم که بیش از 1800 اثر در هشت بخش هنری از سراسر کشور جمع آوری شد. ایشان در ادامه افزود: در این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی اشراق  برای هررشته سه اثر برتر در بخش آزاد و یک اثر برگزیده بخش ویژه داریم که به آنها جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.
 
دبیر اجرایی دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در مورد بخش ویژه این جشنواره (حضور و تجلی قرآن در فرهنگ عمومی) گفت: در کنار بخش آزاد این جشنواره بخش ویژه قرآنی است که حائز اهمیت فروانی است از آنجایی که قرآن در فرهنگ عامه و بخصوص در فرهنگ هنری چه جایگاهی دارد از قبل توضیحی به هنرمندان اعلام کرده بودیم، محضریت قرآن در فرهنگ عمومی به این معناست که قرآن در فرهنگ عامه وبین مردم چه جایگاهی دارد و مردم با قران از قاب هنر به چه نحوی ارتباط برقرار میکنند وچگونه ازقاب هنر میتوانند قرآن را نظاره کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از مواردی که از ویژگی قران استفاده شده است مفاهیم، نکات اخلاقی، داستانهای قرانی و نکات نابی هست که یک هنرمند میتواند این نکات را به تصویر بکشد سعی کردیم این نکات عرضه و بیان شود که این را هنرمندان توانستند در قالب این هشت رشته به نمایش در بیاورند.
 
افشار با بیان اینکه قدم اول در برگزاری این جشنواره همت و اراده هنرمندان بود که باسختی هایی که داشتند  با تمام توان  توانستند اثار خود را خلق کنند وبرای ما ارسال کنند تصریح کرد: ولی با ارتباطی که ما با دوستان و هنرمندان داریم این خواسته را از مسئولین دارند که حمایت بیشتر از آنها شود تا بتوانند هنر خودشون پرورش دهند تا هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت بتوانند به سطح حرفه‌ی برسند.

همچنین ایشان در این رابطه بیان داشت: مرکزفرهنگی هنری می‌تواند با برگزاری کلاس های و ورک شاپ ها سطح کار هنرمندان طلاب را بالاتر ببرد.
 
امتیاز دهی
 
 



Guest (PortalGuest)

مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی
مجری سایت : شرکت سیگما