آزادی
بالاترین حمایت از یک هنرمند می‌تواند آموزش به او باشد عضو هیأت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق گفت: بالاترین حمایت از یک هنرمند می‌تواند آموزش به او باشد.
مصطفی آزادی کارشناس صنایع دستی «گرایش چوب» گفت: اگر بخواهیم در مورد معرق و منبت صحبتی کرده باشم می‌توانم بگوییم زادگاهش درایران بوده و ریشه در خاک این مملکت دارد که پیدایش این هنرها به دوره سلجوقی باز می‌گردد و از قدیمی ترین هنرهای ایرانی است.

وی گفت: اگر بخواهیم سیر تکاملی و پیشرفت این هنر را حساب کنیم الان به بالاترین شکوفایی خود رسیده که ما میتونیم بهترین بهره برداری از این هنر را در مقابل تهاجم‌های فرهنگی داشته باشیم.
 
ایشان افزود: ازمعرق و منبت می‌توان به عنوان زیبا‌ترین و لطیف ترین هنرهای دستی نام برد به این علت که از بافت طبیعی خود چوب استفاده می‌شود چوبی که خود خدا خلق کرده است یعنی طراح اصلی این هنر خود خدا است و فقط هنرمند معرق کار این هنر را خلوت می‌کند تا اثر به اوج زیبایی خودش برسد.
 
عضو هیأت داوران دومین جشنواره هنرهای تجسمی اشراق گفت:  آثار هنری خوبی برای جشنواره ارسال شده ما میتونیم ‌آثار این جشنواره را به دو دسته خیلی خوب و ضعیف تقسیم کنیم که امیدوارم در دوره های بعد با برگزاری کارگاه‌ها و ورک شاپ شاهد سطح بالاتر آثار هنرمندان طلاب باشیم.

آزادی در پیشنهادی به طلاب هنرمند بخش معرق و منبت بیان داشت:بهتر است مفاهیم قرآنی را با تصویر نشان داده شود اگر آیه قرانی و تصویرش  با هم امیخته شود یک گویایی خیلی زیادی دارد. همچنین وی دراین رابطه افزود: و اگر چنین اثری در نمایشگاه‌های  داخل و خارج از کشور ارائه شود تاثیر فراوانی دارد.
 
کارشناس صنایع دستی گفت: فرهنگ غرب به فرهنگ ایرانی خیلی حساس هست و آثار هنرمندان ایرانی را خیلی موشکافانه بررسی می‌کند و بدون شک اگر این هنر با دین ما ترکیب شود گیرایی فروانی دارد.

وی با اشاره به تبلیغ اسلام با هنر معرق و منبت گفت: کس که اهل فکر باشد درک بهتری از این هنر دارد و با آثار مذهبی احتمال اینکه به سمت مذهب و اعتقادات ما سوق پیدا کند زیاد است.

آزادی در پیشنهادی به مسئولین برگزار کننده این جشنواره گفت: بالاترین حمایت از یک هنرمند می‌تواند آموزش به او باشد اگر یک آموزش خوب داشته باشیم بدون شک کارها قویتر می‌شود و هنرمندان پیشرفت خواهند کرد همچنین ایشان گفت: آموزش خوب باعث می‌شود هنرمند نه تنها یک قدم بلکه صد قدم جلوتر بروند.
 
امتیاز دهی
 
 



Guest (PortalGuest)

مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی
مجری سایت : شرکت سیگما