کسی که از آمریکا و اسرائیل برائت نجوید امام حسینی نیست

مدیر گروه تبلیغ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع):
کسی که از آمریکا و اسرائیل برائت نجوید امام حسینی نیست
 
به گزارش روابط عمومی مؤسسه امام رضا(ع) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی انقلاب نیوز: حجت الاسلام والمسلمین غفاری فر گفت: قطعنا یکی از آداب شریف یابی به محضر و سفره حسینی این است که ما این مفاد زیارت عاشورا که بحث برائت از دشمنان اهل بیت(ع) است ، دشمنان اهل بیت هر روز در رنگ و لباس خاصی هستند وبایداز این دشمنان برائت بجویم
 
به گزارش پایگاه انقلاب نیوز، حجت الاسلام حسن غفاری فر کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت: ماه محرم هم مانند ماه مبارک رمضان برای خودش آدابی دارد، در ماه محرمی که قرار است وارد شویم آدابی وجود دارد که باید رعایت شود ، آداب ماه محرم این است که حداقل انسان بداند به محضر چه کسی شرفیاب می شود همین قدر در عظمت امام حسین(ع) و بارگاه امام حسین(ع) بس که زیارت مرقد ایشان ثواب غیر قابل شمارش دارد.
نباید حرم امام حسین(ع) بدون زائر بماند
کارشناس مسائل دینی خاطر نشان کرد: در روایات معتبر آمده جا دارد اگر زیارت امام حسین(ع) با موانعی مواجه شد که حتی به قیمت شهادت و مجروح شدن است جا دارد انسان مجروح و شهید شود تا زیارت این مقبره و مضجع شریف بدون زائر نماند.
غفاری فر بیان داشت: باید دید حکمت این مقام امام حسین (ع) چیست؟
 وقتی مباحث را عمیق نگاه می کنیم یک انسان کامل که خلیفه الله است به تبع صبغه اللهی نیاز به ما سوی الله ندارد و وقتی به محضر خدا شرف یاب شد و فانی فی الله شد از این به بعد هم( به تعبیرعرفا) باقی بالله هم می شود. مانند امام حسین(ع).
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: قرآن در سوره الرحمان می فرماید آنچه که نزد خداست باقی می ماند و آنچه که نزد شما است نابود می شود، یعنی همین که حسین علی(ع) ثارالله شد و مصداق ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله ، طبیعتا این امام حسین(ع) نیست که نیازمند به زیارت ما است بلکه این ما هستیم که نیازمند به زیارت ایشان و نیازمند به احیای نام و راه امام و احیای حرکت و شعار امام حسین (ع) مخصوصا در ایام محرم و صفر هستیم
کار اساسی ائمه نجات مردم از ضلالت و گمراهی است
وی تاکید کرد: در زیارت جامعه کبیره یکی از اوصافی که برای اولیای الهی قرار داده می شود، این است که بندگان را از ضلالت و گمراهی نجات دهند. کار اساسی ائمه نجات مردم ازضلالت وگمراهی است. راه و نام امام حسین(ع) محرم و صفر هم در طول تاریخ این راه نجات بوده است.
کارشناس مسائل دینی افزود: در زیارت عاشورا هم در قسمت سجده بحث نورانیت مطرح می شود، پس گام اول برای ورود به محرم این است  که بدانیم ما هستیم که نیازمند به شرف یابی به محضر سید الشهدا هستیم.
غفاری فر تصریح کرد:  حالا که قرار است این مسیر را برویم و از امام راه نجات را یاد بگیریم،  به جای اینکه از خودمان مایه بگذاریم باید ببینیم خود زیارت عاشورا که بیشترین توصیه برای قرائت این زیارت نامه شده است  چه مفادی دارد و مفاهیم زیارت نامه عاشورا چیست.
عشق به حسین(ع) بدون برائت از دشمنان معاصر معنا ندارد
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: مفاد زیارت عاشورا مانند اکثر ادعیه مرکب از اصول دین به انضمام برائت یعنی در این ادعیه توحید، نبوت، امامت ، شفاعت در قیامت یعنی معاد هم در این ادعیه وجود دارد و در کنار اینها بحث برائت هم وجود دارد در جای جای زیارت عاشورا بحث برائت مطرح می شود پس معنا ندارد انسان از حسین بن علی(ع) دم بزند برائت از دشمنان اهل بیت دم نزند.
وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که حالا بعد از 1400سال قرار است از چه کسانی برائت بجویم؟ اگر کسی به برائت از یزید مرده اکتفا کند پس پیامبر اکرم(ص) که از روز بعثت تا روز رحلت فقط باید از نمرود و فرعون برائت می کرد در حالی که قرآن تصریح دارد درحالی که ذکر فرعون و نمروذد می کند به نمرود و فرعون های زمان پیامبر هم تصریح می کند و می فرماید" تبت یدا ابی لهب و تب"  و یا اعلام می کند و یعنی ظالمان زمان معاصر را نیز برائت می کند.
کارشناس مسائل دینی افزود: یا پیامبر در مواجهه با اشرار و اجانب که به او طعنه می اندازند قرآن مرتب در همان زمان با معارضین پیامبر(ص) مبارزه می کند، اینجاست که آن جمله کوتاه استاد شهید مرتضی مطهری که فرمود شمر 1400سال پیش مرد رفت والله شمر امروز موشه دایان است و حالا باید گفت والله شمر امروز نتانیاهو وترامپ است والله هند جگرخوار امروزهیلاری کلینتون و رایس است.
غفاری فر بیان داشت:اگر این مسائل را تشخیص ندهیم دوباره با همان بحرانی مواجه می شویم که مسلمانان عصر امام حسین(ع) مواجه شدند، آنها به فرعون و نمرود لعن می کردند حتی گاهی به ابوجهل هم لعن می کردند اما وقتی رسیدند به ابوجهل زمان خودشان عقب نشینی کردند و نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند.
وی تصریح کرد: قطعنا یکی از آداب شریف یابی به محضر و سفره حسینی این است که ما این مفاد زیارت عاشورا که بحث برائت از دشمنان اهل بیت(ع) است ، دشمنان اهل بیت هر روز در رنگ و لباس خاصی هستند و  باید از این دشمنان برائت بجویم.
استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت:به تعبیر یکی از ائمه جمعه تهران که فرمودند همان اسرائیلی که در فلسطین دارد آدم می کشد همان اسرائیل در حال تامین اسلحه برای کشتار مسلمانان میانمار است، و همان اسرائیل داعش را تقویت می کند پس امروز راس فتنه آمریکای جهانخوار است و نوچه نادان و احمق قاتل و آدم کش آن اسرائیل است اگر این را درست تشخیص ندهیم قطعنا نمی توانیم یک حسینی واقعی باشیم.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

موسسه آموزش عالي حوزوي امام رضا (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما